ကဗ်ာဆရာေမာင္ေအာင္ပြင့္ႏွင့္
စကားစျမည္(၁) – ေဆာင္းဝင္းလတ္

ပန္းခ်ီ အာကာဦး

“ကဗ်ာဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေဒသိယ SKETCH 
(သုိ႔မဟုတ္)
ေမာင္ေအာင္ပြင့္နဲ႔ အံ့အားတသင့္ စကားလုံးမ်ား”လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ 
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကဗ်ာဆရာႀကီး ေမာင္ေအာင္ပြင့္နဲ႔ 
စာေရးဆရာေဆာင္းဝင္းလတ္တို႔ရဲ ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းမႈကို 
အပိုင္း(၂)ပိုင္းခြဲၿပီးေတာ့ ေဖာ္ျပေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

အပိုင္း(၁) 

“ကုိေဆာင္းကေတာ့ ေကာင္းေကာင္း ႀကံဳဖူးလုိက္မွာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚမွာပဲ ေရႊလင္းယုန္၊ေထာ္ပုိင္ စစ္ဆင္ေရးေတြ၊ တုိက္ပြဲေတြ၊ ေသေၾက ပ်က္စီး ဆုံးရႈံး သြားတာေတြေလ”
“၁၉၇ဝ ခုႏွစ္ဗ်။  ေရႊလင္းယုန္ အဆင့္ ( ၈ )၊ မုိးဟိန္း အဆင့္ ( ၅ ) ဆုိၿပီး အေတာ္ႀကီးမားတဲ့ တုိက္ပြဲေတြေပါ့။ ဒီဘက္ပုိင္းေရာ ဗိုလ္ကေလး၊ ဖ်ာပုံ၊ မအူပင္၊ က်ိဳက္လတ္၊ ေမာ္ကၽြန္း ဘက္ဆုိရင္ ရာဇူဒုိင္ျမစ္လည္း ပါတာေပါ့။ ျပည္တြင္းစစ္မွာပဲ  က်သြားတဲ့ထဲမွာ ကရင္တုိင္းရင္းသား  လက္နက္ကုိင္ေတြထဲက ေစာခ်စ္ေလးေမာင္ဆုိရင္ လွည္းဆိပ္ဘက္မွာ က်ဆုံးသြားတာ”

ကဗ်ာဆရာ “ ေခဇက္ ” က [ ၁၁ – ၁၁ – ၂၀၁၇ ] မွာ  “ဆရာေမာင္ေအာင္ပြင့္ ေမြးေန႔ အမွတ္တရ” ဆုိၿပီး  ဒီကဗ်ာကုိ ေရးခဲ့တယ္။

သက္ရွိထင္ရွား
ပုရြက္ဆိတ္တစ္ေကာင္လုိ 
တကုပ္ကုပ္ တလႈပ္လႈပ္တြားသြား
ေသာကေတြ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ေမွ်ာ္၍ 
“ဒီေန႔ မဟုတ္ရင္ ဘယ္ေန႔လုပ္ၾကမွာလဲ ဖင့္ႏြဲ႕မေနၾကနဲ႔ေတာ့”

စစ္မီးေတြထဲမွာအေမေပ်ာက္ခဲ့တယ္
သားရဲ႕ ပ်ိဳျမစ္မႈလည္းေပ်ာက္
သမီးေလးရဲ႕ မဂၤလာပြဲလည္းေပ်ာက္
ေတာင္ဇလပ္ျဖဴရဲ႕ ေမႊးရနံံ႔ေတြလည္း အၾကာႀကီးေပ်ာက္
သူ႔ကုိယ္သူ မေပ်ာက္ဖုိ႔ေတာင္
ေနာက္က၊ ေပ်ာက္ရွခဲ့တဲ့ စေတးႏွစ္ေတြထဲ
ပုရြက္ဆိတ္တစ္ေကာင္လုိ တလႈပ္လႈပ္ေရွ႕ဆက္

အပ္မက္ကေန ေဝေဝဝါးဝါး
ေဝဝါး ကေန, ထင္ထင္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိျမင္မက္
သူ႔ထက္ခ်စ္သူေတာင္ သူ႔ေလာက္ခ်စ္ပါ့မလား
ယုံၾကည္ခ်က္ဟာ သူ႔ႏွလုံးသားျဖစ္တယ္
တစ္ဘဝလုံးပုံထားခဲ့တာ
“ပင္လုံ ”ကုိ သူ ရင္ခုန္တာေပါ့

“၈၈ ” ခံုတန္းေလးထက္ 
အတူထုိင္ဖက္ ရဲေဘာ္ေတြလည္း “ က် ” ကုန္
ဆရာေတြနဲ႔ ေရးဖက္တခ်ိဳ႕လည္း ေပ်ာက္ကုန္
ညစာထုိင္ခုံအလြတ္ေတြ မ်ားသထက္ မ်ားမလာခင္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ျမင္ခ်င္တယ္
အတုိင္ပင္ခံရဲ႕ အေဖလည္းရွိေစခ်င္တယ္
သမၼတႀကီးရဲ႕ အေဖလည္းရွိေစခ်င္တယ္
အဲ့ဒီညမ်ိဳးမွာ နံပါတ္ဝမ္း ဘားမားလစ္ႀကီးဆီက
ကြမ္းတစ္ယာေလာက္မွ် ၿမံဳ႕ခြင့္ရရင္
ထိုင္ခုံမရလည္း ကိစၥမရွိ 
လုိင္းမိတဲ့ ေရဒီယုိ တစ္လုံးလုိ .. သူျပံဳးေနမွာ”  လုိ႔ ေရးခဲ့တယ္။

ကဗ်ာေခါင္းစီးက 
“ေမာင္ေအာင္ပြင့္ (သုိ႔မဟုတ္) ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တံပုိး ခရာသံထိတုိင္း လုိင္းမိထားတဲ့ ေရဒီယုိတစ္လုံး” တဲ့။ 

ကို ေအာင္ပြင့္ရဲ ႔“၇၂”  ျပည့္ၿပီး “၁၆” ရက္အၾကာ ႏုိဝင္ဘာလ “၂၈”  ရက္၊ ၂ဝ၁၇ ေန႔ မနက္ပုိင္းမွာေတာ့ ရန္ကုန္ကေနၿပီး ပုသိမ္ၿမိဳ ႔ဘက္ဆီ  ကၽြန္ေတာ္ ခရီးထြက္လာခဲ့တယ္။ ကုိေအာင္ပြင့္က ပုသိမ္ခရုိင္၊ သာေပါင္းျမိဳ႕နယ္၊ ဘုရားကုန္း ရြာသား။ ကၽြန္ေတာ္က မုတ္ကၽြန္းေဒသလုိ႔ေခၚတဲ့  တစ္ခ်ိန္က ဟံသာဝတီခရုိင္ထဲမွာရွိခဲ့ဖူးတဲ့  ကြမ္းျခံကုန္း ျမိဳ႕နယ္ အႏြယ္ဝင္တစ္ေယာက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေဒသနဲ႔ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ ဆုိတာ ေရေၾကာင္း ေျမေၾကာင္းေတြ လက္ယွက္ထုိး ဆက္ႏြယ္ေနတာေလ။ 

အခုအခ်ိန္မွာ ကုိေအာင္ပြင့္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕မိသားစု ကမၻာေလးကုိ  တည္ဖြဲ႕ထားတာကေတာ့ ပုသိမ္ျမိဳ႕ ေက်ာက္ငူရပ္၊ ျမိဳ႕ပတ္လမ္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုသိမ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ မေရာက္ျဖစ္တာ နည္းနည္းေလး ၾကာသြားခဲ့လုိ႔ ထင္ပါရဲ႕။ ျမင္ကြင္း တခ်ိဳ႕လည္း နည္းနည္း ေျပာင္းလည္းေနသလုိပါပဲ။ ငဝန္ျမစ္ကေတာ့ တာဝန္ေက်စြာ စီးဆင္းေနဆဲပါပဲ။ 

၉၆၉ ခုႏွစ္မွာ ပုသိမ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ စျပီးေရာက္ဖူးခဲ့တာ ျပန္ေတြးေနမိတယ္။ ဟုိတုန္းက အခုလုိ ရန္ကုန္နဲ႔ ပုသိမ္ ဥဒဟုိ ကားလမ္းခရီး ရယ္လုိ ေပါက္ေပါက္ ေျမာက္ေျမာက္ မေဖာက္ရေသးတဲ့ အခ်ိန္လုိ႔ ဆုိၾကပါစုိ႔ရဲ႕။ အဲဒီတုန္းက စက္မႈလက္မႈ သင္တန္း မတက္ေသးခင္ စပ္ကူးမတ္ကူးမွာ ပထမဆုံး ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ဝင္ခဲ့ရတဲ့ သေဘၤာက ပင္လယ္ျပင္ကုိလည္း သြားလုိ႔ရသလုိ  ျမစ္ေတြထဲလည္း ခုတ္ေမာင္းလုိ႔ ရတဲ့ သေဘၤာ တစ္စီးပါပဲ။ 

ပင္လယ္ျပင္ခရီးစဥ္ေတြက ျပန္လာျပီး ရန္ကုန္မွာ သေဘၤာ ခဏ နားေနတဲ့ အခုိက္အတံ့မွာ သတင္းတစ္ခုၾကားရတယ္။ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသ ပုသိမ္နဲ႔ ဟုိင္းၾကီးဘက္ ခရီးထြက္ဖုိ႔ ရွိတယ္တဲ့။ လူငယ္ဘဝဆုိေတာ့ တစ္ခါမွ မေရာက္ဘူးေသးတဲ့ ပုသိမ္ျမိဳ႕ကုိ ေရာက္ခ်င္တာေပါ့။ အဲဒီေခတ္ကာလေတြတုန္းက  ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ခဲ့ရသမွ် သေဘၤာေတြရဲ႕ အရည္အေသြးကုိ ျမန္မာဆန္ဆန္ အဆင့္ “  ၃ ” နဲ႔ သတ္မွတ္ခဲ့ဖူးတယ္။ (က) အဆင့္ကုိေတာ့ “ ကဝိ ” လုိ႔သတ္မွတ္တယ္။ သေဘၤာတစ္စီးဟာ အခ်ိန္အခါမေရြး  ခရီးထြက္ႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ အစစအရာရာ ေကာင္းမြန္ ျပည့္စုံ စိတ္ခ်ရတဲ့ အဆင့္ကုိ “  ကဝိ ” အဆင့္ရယ္လုိ႔ သတ္မွတ္တာပါ။ ဒုတိယ အဆင္က်ေတာ့ “  ေခမာ ” တဲ့။ သိပ္ေဝးတဲ့ ခရီးကုိ ထြက္လုိ႔ မရေသးဘူး လုိအပ္ခ်က္ တစ္ခုခုရွိေနေသးတယ္ဆုိရင္ “  ေခမာ ”  အဆင့္ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး တတိယအဆင့္ကုိေတာ့ “  ဂိမာန္ ” သတ္မွတ္တယ္။ သေဘၤာမွာ ျပဳျပင္စရာေတြ၊ ျပင္ဆင္စရာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနျပီး ခရီး လုံးဝ မထြက္သင့္ေသးတဲ့ သေဘၤာမ်ိဳးကုိ “ ဂိမာန္ ” အဆင့္ သတ္မွတ္ ပါတယ္။ 

ပု သိမ္ကုိ ခရီးထြက္ဖုိ႔ရွိတယ္ ဆုိတဲ့ သေဘၤာမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ  အစစ အရာရာ အေကာင္းဆုံး အေနအထား ျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “ ကဝိ ” အဆင့္ ရွိေနခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ရက္မွာေတာ့ ရန္ကုန္ကေနျပီး  ခရီးစထြက္ခြင့္ ရခဲ့ၾကတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းကုိ အသုံးမျပဳႏုိင္ေသးတဲ့ ကာလမုိ႔ ခရီးသည္တင္ သေဘၤာၾကီးေတြဟာလည္း ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ညေနပုိင္းထြက္သြားရင္ ေနာက္ေန႔ မနက္ပုိင္းက်မွ ပုသိမ္ျမိဳ႕ဆိပ္ကမ္းကုိ ေရာက္ပါတယ္။  လမ္းမွာ မအူပင္ျမိဳ႕၊ ေရႊေလာင္းျမိဳ႕၊ ဝါးခယ္မျမိဳ႕နဲ႔ ေျမာင္းျမျမိဳ႕ေတြကုိ ျဖတ္သန္းျပီးမွ ပုသိမ္ကုိ ေရာက္တာပါ။ 

အဲဒီ ၁၉၆၈ – ၁၉၆၉  ခုႏွစ္ကာလမွာ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ ေဒသဟာ အခ်ိန္အခါမေရြး တုိက္ပြဲ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္ဆုိေတာ့  ခရီးသည္တင္ သေဘၤာေတြနဲ႔  ခရီးသည္ေတြရဲ႕ ဘဝဟာ လုံျခံဳ စိတ္ခ်ရမႈ လုံးဝမရွိေသးပါဘူး။ ျပည္တြင္းစစ္ကလည္း အရွိန္အဟုန္ ေကာင္းေနတုန္းပဲ။  ဒါေၾကာင့္ ကုိေအာင္ပြင့္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီေန႔ စကားစျမည္ေျပာရင္း  ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ ေဒသရဲ႕ ျပည္တြင္းစစ္ အနိဌာရုံေတြအေၾကာင္း ေရာက္သြားၾကပါေသးတယ္။   

ကုိေအာင္ပြင့္တုိ႔  ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသရဲ႕ သမုိင္း ျဖစ္စဥ္ေတြက အႀကီးႀကီးပဲေနာ္”
“ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ .. နည္းနည္းေနာေနာ သမုိင္းေၾကာင္းၾကီးမွ မဟုတ္တာဘဲ .. ကုိေဆာင္းရာ”
ပထမဆုံး ကၽြန္ေတာ္ ပုသိမ္ကုိေရာက္ေတာ့ သေဘၤာနဲ႔ ဒီၿမိဳ႕မွာ ဆိပ္ကမ္းဝင္ၿပီးရပ္နားတယ္။ ေနာက္ရက္ေတြက်ေတာ့  ပင္လယ္ပုိင္းေပါ့။ ဟုိင္းႀကီးနဲ႔ေခ်ာင္းဝ ဘက္ကုိ ဆက္ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ ရန္ကုန္ကေနျပီး ပုသိမ္ကုိလာေတာ့  ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သေဘၤာ ေလာကရဲ႕ အေခၚအေဝၚအရဆုိရင္ အျပင္လမ္းလုိ႔ေခၚတဲ့ ပင္လယ္ဘက္ကလွည့္မဝင္ဘဲ မအူပင္၊ေရႊေလာင္း၊ ဝါးခယ္မ၊ ေျမာင္းျမ၊ ကံရြာဆုိတဲ့ အတြင္းပုိင္း  ျမစ္ေၾကာင္းအတုိင္း လွည့္ဝင္ခဲ့တာေပါ့။ ျပီးေတာ့မွ ပုသိမ္ျမိဳ႕မွာ တစ္ေထာက္နားျပီး ဟုိး ျမစ္ေအာက္ဘက္ ပင္လယ္ပုိင္း ဟုိင္းၾကီးနဲ႔ ေခ်ာင္းဝဘက္ကုိ ထြက္ခဲ့ ၾကတာေလ။

“ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၃ – ၄ ႏွစ္သားေလာက္ပဲ ရွိဦးမယ္။  ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေတာ့ အစုိးရပ္တပ္ေတြနဲ႔ ကရင္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ တပ္ေတြ  တုိက္ပြဲျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျဖစ္တုန္းကလည္း တခ်ိဳ႕ သေဘၤာေတြက အျပင္လမ္းကလွည့္ဝင္လာၿပီး ပုသိမ္ကုိ ေရာက္ရတာရွိသလုိ အတြင္းလမ္းက ဝင္လာၾကရတာလည္း ရွိခဲ့တာေပါ့”

ဟုတ္တယ္ .. ကုိေအာင္ပြင့္  ..  ပုသိမ္ျမိဳ႕ရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္း အရဆုိရင္ အဲ့ဒီလုိ အစုိးရ တပ္ေတြနဲ႔ KNDO လက္နက္ကုိင္တပ္ေတြ  တုိက္ပြဲျဖစ္ၾကေတာ့ ပုသိမ္ျမိဳ႕က တုိင္တစ္ရာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ တုိက္ပြဲက ေတာ္ေတာ္ ျပင္းထန္ခဲ့တယ္တဲ့ဗ်။ အစုိးရဘက္က ေရတပ္ သေဘၤာၾကီး တစ္စီး ျဖစ္တဲ့ “ ေမယု”  ဆုိရင္ အျပင္လမ္း ပင္လယ္ဘက္ကေန အတြင္းလမ္း ငဝန္ျမစ္ ထဲကုိဝင္လာရတယ္။ ျပီးေတာ့မွ တုိက္ပြဲျဖစ္ေနတဲ့  တုိင္တစ္ရာဘက္ကုိ သေဘၤာမွာပါလာတဲ့ ၄လက္မ အေျမာက္ၾကီးေတြ၊ ၄ဝမီလီမီတာ စက္အေျမာက္ေတြနဲ႔ ပစ္ကူေပးခဲ့တယ္။ ေျခလ်င္တပ္ေတြ၊ေျချမန္တပ္ရင္း တပ္ဖြဲ႕ေတြက အဲ့ဒီ အေျမာက္ပစ္ကူကုိ အားယူျပီးမွ တုိင္တစ္ရာကုိ ဝင္ျပီး သိမ္းယူခဲ့ၾကတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ သမုိင္းၾကီး ရွိခဲ့တယ္”

ကုိေဆာင္း ေျပာသလုိပဲေပါ့  .. တုိက္ပြဲေတြကေတာ့ ဆက္တုိက္ ရွိခဲ့တာပဲေလ”
“ပုသိမ္ရဲ႕ ဒီဘက္ပုိင္း ပုလုေခ်ာင္းတုိ႔၊ လမ္းသမုိင္တုိ႔၊ စကားမ်ားရြာဘက္တုိ႔လည္း နယ္ေျမ အေျခအေန ေတာ္ေတာ္ဆုိးခဲ့တဲ့ ေနရာေတြေပါ့”

“ဟုတ္တယ္ဗ်ာ .. တခ်ိဳ႕ ခရီးသည္တင္ သေဘၤာေတြဆုိ ရန္ကုန္က ပုသိမ္ကုိလာရင္း  လမ္းမွာ ညအိပ္ ရပ္နားခဲ့ရတာေတြ၊ ပုသိမ္က ရန္ကုန္သြားရင္း လမ္းမွာ မေတာ္တဆ တုိက္ပြဲနဲ႔ ၾကံဳရတာေတြလည္းခဏခဏပဲ ကုိေဆာင္း”

“ကုိေအာင္ပြင့္လည္း သိၿပီးသား ျဖစ္မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပုသိမ္ဘက္ကုိ စျပီးေရာက္ဖူးလုိ႔ ဘာမွ မၾကာေသးဘူး ေျမာင္းျမဒီဘက္က  ပုလုေခ်ာင္းေကြ႕မွာလည္း ေန႔ခင္းဘက္ပဲဗ် .. ခရီးသည္တင္ သေဘၤာကုိ ကမ္းနားကေနျပီး ကြမ္းသီးေတာထဲက လွမ္းပစ္လုိ႔ ေတာ္ေတာ္ပ်က္စီးသြားတယ္။ အေသအေပ်ာက္ေတြလည္း  ရွိခဲ့ဖူးတယ္ေလ”

“မၿငိမ္းခ်မ္းႏုိင္မႈေတြၾကားမွာ လူထု ဘဝအာမခံခ်က္ေတြ ကင္းေဝးခဲ့ရတာပဲေပါ့  ကုိေဆာင္း”

—-

ဒီၾကားထဲမွာ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ မ်ိဳးစုံကုိလည္း ခံခဲ့ရေသးတဲ့ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ ေဒသႀကီးေနာ္”
“ေလေဘး၊ မုန္တုိင္းေတြနဲ႔ ေရေဘးေတြေလ”  

ကုိေအာင္ပြင့္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ နား, နားၿပီးမွ စကားေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ 
သူကေဝဒနာသည္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ မေကာင္းဘူး။ ေသြးတုိး၊ေသြးခ်ိဳ၊ ဆီးခ်ိဳနဲ႔ ပါကင္ဆန္ေရာဂါေတြၾကားထဲက အ့ံအားသင့္ဖြယ္ရာ ေရာဂါေဝဒနာကုိ သူခံစားခဲ့ရတာကုိး။ ခုထိ အာ႐ံုေၾကာေတြက တဆတ္ဆတ္တုန္ခါေနတုန္းပဲ။ မေတြ႔ၾကတာၾကာလုိ႔သာ သူ႔ခမ်ာ စကားေတြေျပာေနတာကုိက အံ့အားသင့္စရာ။ ဒီလုိေဝဒနာေတြၾကားထဲ မွာ သူ စကားေျပာႏိုင္တာလည္း ကဗ်ာစိတ္ဓာတ္၊ စာေပ စိတ္ဓာတ္ေတြက ဖ်တ္ခနဲ သူ႔ကုိ လႈပ္, လႈပ္ႏႈိးလုိက္လုိ႔ထင္ပါရဲ႕

“ေရေဘးဆုိလုိ႔ ေျပာရဦးမယ္။  ၁၉၇၄ ခုႏွစ္က်ေတာ့ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသတစ္ခုလုံးကုိ  ျမစ္ေတြေရာ ေခ်ာင္းငယ္ေတြထဲကုိ ဝင္လုိ႔ရသမွ် သြားလ႔ုိရတဲ့  သေဘၤာ တစ္စီးမွာ စက္ျပင္ စက္ေမာင္းသမား တာဝန္ယူျပီး  ကၽြန္ေတာ္ လုိက္ခဲ့ရျပန္ေရာ။  အဲ့ဒီႏွစ္က ကုိေအာင္ပြင့္တုိ႔ ဇာတိ  ဘုရားကုန္း ရြာဘက္လည္းေရာက္ရတာေပါ့။ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ ေဒသတစ္ခုလုံးေရႀကီးေရလွ်ံ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေပါ့”

ဟုတ္ပ … ကုိေဆာင္းရယ္ .. ဘုရားကုန္း၊ သာေပါင္း၊ ငသုိင္းေခ်ာင္း၊ ကန္ၾကီးေဒါင့္၊ ဒါးက၊ ပုသိမ္ အကုန္လုံးေရေဘးသင့္ခဲ့ၾကတာေလ”

“ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိတယ္။ ေဆာင္ဘုံရြာက  လူေတြဆုိရင္ ကုန္းအျမင့္ရွိတဲ့ေနရာကုိ မိသားစုေရာ အိမ္က ၾကက္၊ ဝက္၊ႏြား၊ကၽြဲ၊ေခြး၊ေၾကာင္ ပါမက်န္ ရသေလာက္ေျပာင္းျပီး  ယာယီတဲထုိး  ေနခဲ့ၾကရတာေလ။ အဲဒီတုန္းက ကုိေအာင္ပြင့္တုိ႔ သာေပါင္း ျမိဳ႕ဘက္နဲ႔ ပုသိမ္ကုိ ခရီးသည္ေတြတင္ျပီး ဆြဲေပးေနတဲ့ ေမာ္ေတာ္ နာမည္မွတ္မိေသးတယ္ .. မာဂရက္ေလဗ်ာ”

“ဟုတ္တယ္ .. မာဂရက္က ကုန္ပစၥည္းေရာ လူပါ သယ္ေပးေနတဲ့ ေမာ္ေတာ္ေပါ့ ”

ေရေဘး၊ ေလေဘး၊ မုန္တုိင္းေဘး၊ ဒုကၡသည္ေတြအေၾကာင္း ေျပာျပီးေတာ့ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ျပည္တြင္းစစ္အေၾကာင္း ဆက္ေျပာျဖစ္ၾကျပန္တယ္။

“ကုိေဆာင္းကေတာ့ ေကာင္းေကာင္း ႀကံဳဖူးလုိက္မွာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚမွာပဲ ေရႊလင္းယုန္၊ေထာ္ပုိင္ စစ္ဆင္ေရးေတြ၊ တုိက္ပြဲေတြ၊ ေသေၾက ပ်က္စီး ဆုံးရႈံး သြားတာေတြေလ”
“၁၉၇ဝ ခုႏွစ္ဗ်။  ေရႊလင္းယုန္ အဆင့္ ( ၈ )၊ မုိးဟိန္း အဆင့္ ( ၅ ) ဆုိၿပီး အေတာ္ႀကီးမားတဲ့ တုိက္ပြဲေတြေပါ့။ ဒီဘက္ပုိင္းေရာ ဘုိကေလး၊ဖ်ာပုံ၊ မအူပင္၊ က်ိဳက္လတ္၊ ေမာ္ကၽြန္း ဘက္ဆုိရင္ ရာဇူဒုိင္ျမစ္လည္း ပါတာေပါ့။ ျပည္တြင္းစစ္မွာပဲ  က်သြားတဲ့ထဲမွာ ကရင္တုိင္းရင္းသား  လက္နက္ကုိင္ေတြထဲက ေစာခ်စ္ေလးေမာင္ဆုိရင္ လွည္းဆိပ္ဘက္မွာ က်ဆုံးသြားတာ”

ကားေျပာေနရင္းမွာပဲ သူ႔မ်က္ႏွာက  မိႈင္းေဝ့ေဝသီ ေတြေတြေငးေငးႀကီး ျဖစ္သြားေသးတယ္။ က်န္းမာေရး မေကာင္းတဲ့ ၾကားထဲမွာပဲ သူတတ္ႏုိင္သမွ် စာဖတ္ျဖစ္ေနေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ ကဗ်ာေလးေတြလည္း  သူျပန္ျပီး  စိတ္အာရုံ ခံစားလုိ႔ ရလာတယ္။ ဒါဟာ အရႈံးမေပးတဲ့ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ကုိ ေဖာ္ျပေနတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ သူေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြထဲက  “  မဲေလး ” အေၾကာင္း ေျပာမိၾကတယ္။

“ကၽြန္ေတာ္ ဆရာဒဂုန္တာရာရွိတဲ့  ကေလာျမိဳ႕ကုိ သြားတုန္းကေပါ့။ ခရီးသည္တင္ ကားတစ္စီးရဲ႕ ေခါင္မုိးေပၚ ထုိင္ေနရင္း လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့  ေဆးရုံကုိ ျမင္ေနရတယ္။ ေဆးရုံ အလုပ္သမားႏွစ္ေယာက္ ကလည္းဗ်ာ  မူးတူးယုိင္တုိင္နဲ႔ ဘယ္သူဘယ္ဝါမွန္းမသိတဲ့ ပုိင္ရွင္မဲ့ အေလာင္း တစ္ေလာင္းကုိ လက္တြန္းလွည္းေပၚတင္ျပီး တြန္းလာတာ ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ အဲဒီ႔ စိတ္ထိခုိက္စရာ ျမင္ကြင္းနဲ႔ ခံစားခ်က္ေၾကာင့္ “မဲေလး ”  ကဗ်ာေရးျဖစ္တာပဲ ” လုိ႔  ကုိေအာင္ပြင့္ က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ျပန္ေျပာျပေနတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေဒသ အေခၚအေဝၚနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပရဦးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကုိေအာင္ပြင့္တုိ႔ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ ေဒသမွာေနခဲ့ဖူးေတာ့  ဒီေဒသကလူေတြက  ေဆးရုံမွာ ေဆးအနက္ေရာင္  သုတ္ထားတဲ့ သံနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ လက္တြန္းလွည္းကုိ “  မဲေလး ”  လုိ႔ ေခၚၾကတယ္ေနာ္  ”  လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာေတာ့ ကုိေအာင္ပြင့္က ေခါင္းညိတ္ျပီး  ..

“ဟုတ္တယ္ ကုိေဆာင္း  .. အဲဒါ လူေသအေလာင္းေတြတင္တဲ့ တြန္းလွည္းပဲ” လုိ႔ေျပာတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္ေဟာင္း ဗုိလ္သက္ထြန္း လႈပ္ရွားသြားခဲ့ဖူးတဲ့  မေကြးတုိင္းက ပနီေခ်ာင္းနဲ႔ ေက်ာက္ထပ္ရြာေရာက္ခဲ့တုန္းက အေၾကာင္း ကုိေအာင္ပြင့္ကုိ ျပန္ေျပာျပမိတယ္။

“အဲဒီ့ေဒသမွာက်ေတာ့ ကိစၥရွိတယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္က နာေရးျဖစ္တာကုိ ေျပာၾကတာ။  ပ်ဥ္ကုိင္တယ္  ဆုိတာက်ေတာ့ နာေရးကိစၥ ဝိုုင္းဝန္းျပီး  ေဆာင္ရြက္ေပးတာကုိ  ဆုိလုိတာတဲ့ဗ်။ ရြာသားတစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေျပာျပတာေလ။ ေဒသတုိင္းမွာ အယူအဆ အေခၚအေဝၚ အမ်ိဳးမ်ိဳး  ရွိၾကတာေပါ့ေလ။ “ မဲေလး ” ဆုိတဲ့ အေခၚအေဝၚ လုိမ်ိဳး ေပါ့  ” လုိ႔ ကုိေအာင္ပြင့္ ကုိေျပာေတာ့ သူက “ဟုတ္တယ္” တဲ့။ 

သူ႔ ရင္ထဲက ျဖစ္တည္ခဲ့ရတဲ့ “ မဲေလး ” ကဗ်ာမွာလည္း အခုလုိပဲ စကားလုံး ေတြက အေတြးေပးေနေလရဲ႕။ကေလာျမိဳ႕ သိမ္ေတာင္ ေတာင္ေျခမွာ၊ သိမ္ေတာင္လုိေအးစက္ေတာင့္ခဲေနတဲ့သက္ႀကီးပု ေဆးရုံေလးထဲကေနလမ္းေပၚထြက္က်လာတာပစ္တင္လုိက္ပုံရတဲ့အေလာင္း[ လွည္းေပၚမွာ ေစြေစာင္းေစာင္းၾကီး ]အေလာင္းေပၚကန္႔လန္႔ျဖတ္ ေပါက္တူးတစ္ေခ်ာင္း။

“ကဗ်ာမွာပါတဲ့ ျမင္ကြင္းက သိပ္ထူးျခားတယ္ေနာ္ ကုိေအာင္ပြင့္။ ပုိင္ရွင္မဲ့ အေလာင္းကုိ ေျမၾကီးထဲ သြားျမွဳပ္ၾကဖုိ႔ ေပါက္တူး ပါလာတာကုိက ေသသူရဲ႕ ဘဝကုိ ထင္းခနဲ ျပလုိက္သလုိပဲ”လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာေတာ့ ကုိေအာင္ပြင့္က ..

“ပုိင္ရွင္မဲ့ေတြၾကားထဲမွာ ပုိင္ရွင္မဲ့ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတဲ့  ေလာကရဲ႕ မမွ်တတဲ့  လူေနမႈ စနစ္လုိ႔လည္း  စိတ္ထဲမွာ  ခံစားေနရေသးတယ္ ကုိေဆာင္းေရ” လုိ႔ေျပာပါတယ္။

ဘီးႏွစ္ဖက္ဟာ 
အမူးသမားႏွစ္ေယာက္ 
ဒယီးဒယုိင္လမ္းေလွ်ာက္ေနသလုိ
တြားသြားလုိက္ ျပန္စုလုိက္။ 

ကဗ်ာဆရာက တြန္းလွည္းရဲ႕ ဘီးႏွစ္ဖက္ကုိပါ နိမိတ္ပုံ သေကၤတေတြနဲ႔ ဖြဲ႕ဆုိခဲ့တယ္။ 

ကုန္းအေမာ့မွာ
လွည္းတြန္းသူ ႏွစ္ဦးသား 
ကုိယ္ေတြတြန္႔ေခါက္ 
တုိးဝင္သြားလုိက္ ဆန္႔ထြက္ ရွည္လာလုိက္
ေခြးေလ ေလးငါးေကာင္ လမ္းကုိ နမ္းနမ္းၾကည့္
ဘာျဖစ္တယ္မသိ
ေခါင္းေမာ့ သံရွည္စြဲ အူလုိက္ၾက
ဆက္လုိက္, လုိက္ၾက။

ကို ေအာင္ပြင့္ရဲ႕ ကဗ်ာထဲမွာ ပါတဲ့အတုိင္းပါပဲ။ ေခြးေလ ေခြးလြင့္ေတြေပါမ်ား သထက္ေပါမ်ားလာတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေဒသအႏွံ႔အျပားမွာ ေခြးအူသံေတြကုိ ဟုိေနရာ ဒီေနရာမွာၾကား ရေလ့ရွိ တယ္။ ေခြးေတြမွာ ထူးျခားခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။  အထူးအျဖင့္ ေခြးအူသံေပါ့။ ျမိဳ႕၊ ရြာ၊ရပ္ကြက္ ေတြထဲမွာ လူေသျပီဆုိရင္ ေခြးေတြက အလုိလုိ သိေနတတ္တယ္။ ေဆးရုံ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ  သြားလာေနတဲ့ ေခြးေတြလည္း ဒီလုိပဲ။ ေဆးရုံ ရင္ခြဲရုံ၊ ေရခဲတုိက္ထဲက ေနျပီး အလုပ္သမားေတြက အေလာင္းတစ္ေလာင္းကုိ တြန္းလွည္းနဲ႔ သယ္ထုတ္လာျပီဆုိတာနဲ႔ အသံရွည္ရွည္ ဆြဲဆြဲ ငင္ငင္နဲ႔ ေခြး အူသံေတြကုိ ၾကားရေတာ့တာပဲ။

ေစာင္ၾကမ္းႏွစ္ထည္နဲ႔
ေျခဆုံးေခါင္းဖ်ား ျခံဳပတ္ထားတဲ့
ဒီအေလာင္းဟာ 
က်ားလား၊ မ,လား
လူငယ္လား၊ လူႀကီးလား၊
ရွမ္းလား၊ ဓႏုလား
ေတာင္ရုိးလား၊ ပေလာင္လား
မိေဝး၊ ဖေဝး၊ ေဆြေဝး၊ မ်ိဳးေဝး
အိမ္ေျပးလား၊ ဘာေျပးလဲ၊ ဘာေရာဂါလဲ။

သဲသဲကြဲကြဲ မျမင္ရတဲ့ အေလာင္းကုိ ကဗ်ာဆရာက  ဒီလုိေရးဖြဲ႕ခဲ့တယ္။
ေၾကကြဲဖြယ္ရာကုိလည္း သူက သူ႔ကဗ်ာရဲ႕ နိဂုံးမွာ အခုလုိ ဆက္ဖြဲ႕ခဲ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ 
အစပကတူး ဘဝဦးကတည္းက 
သူ႔အတၳဳပၸတၱိ၊ ေသဆုံးႏွင့္ၿပီပဲေလ။

ကဗ်ာဆရာေမာင္ေအာင္ပြင့္ဟာ “  မဲေလး ” ကဗ်ာကုိ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ  ၂၄ ရက္ေန႔ ကေရးဖြဲ႕ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ 

၁၉၈၈  ခုႏွစ္  လူထုဒီမုိကေရစီ ေတာင္းဆုိမႈ၊ အုံႂကြမႈ ၊ တုိက္ပြဲဝင္မႈ အေရးေတာ္ပုံႀကီးၿပီးခါစ န.ဝ.တ စစ္အာဏာရွင္ အစုိးရလက္ထက္မွာ ကုိေအာင္ပြင့္ဟာ ခရီးေတြ သြားခဲ့ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူဟာ ရန္ကုန္ကုိ အေျချပဳျပီး လႈပ္ရွားခဲ့ရတာေပါ့။ 

ကို ဝင္းတင္ဝင္းတုိ႔ရဲ႕ AV  Media အတြက္လည္း သူဟာ ရုိက္ကူးေရး မီဒီယာ အဖြဲ႕သားေတြနဲ႔အတူ ေဒသေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကုိ သြားျပီး Documentry မွတ္တမ္းတင္ ဗီဒီယုိရုိက္ကူးေရးေတြ လုပ္ေပးခဲ့တယ္။ သူရန္ကုန္မွာနားေနတဲ့ရက္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း  အားလပ္တဲ့ ညတခ်ိဳ႕မွာ  ACV Media အခန္းကုိ ဝင္သြားေလ့ရွိခဲ့တယ္။ 

ကုိဝင္းတင္ဝင္း အခန္းမွာ အႏုပညာသမားေတြ ဆုံစည္းေလ့ရွိတယ္။ ပ်ဥ္းမနားျမိဳ႕က ကဗ်ာဆရာ အစ္ကုိၾကီး ကုိသင္းခုိင္လည္း အဝင္အထြက္ရွိတယ္။ တစ္ရက္ မွာေတာ့ အဲဒီ့အခန္းမွာ ရွားပါး Black & White အျဖဴအမည္း ဖလင္နဲ႔ အေမရိကန္ ေဟာလီးဝုုဒ္က ရုိက္ကူးတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေကာင္း တစ္ကားကုိ အလြမ္းေျပ ျပန္ၾကည့္ခဲ့ၾကေသးတယ္။ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာေမာင္ရန္ပုိင္၊ ေျမခ်စ္သူ၊ မင္းသစ္တုိ႔နဲ႔အတူ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ၾကည့္ၾကတာ။ အေမရိကန္ကထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ရုပ္ရွင္မင္းသား  James Dean ပါဝင္ရုိက္ကူးသြားခဲ့တဲ့ “  East Of Eden ”  ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကုိ ျပန္ၾကည့္ခဲ့ၾကတာပါ။ 

င္းသား  James Dean ရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္ ပုံ၊စီးကရက္ဖြာရႈိက္ပုံနဲ႔ အေတာ္ေလး ဆင္ဆင္တူတဲ့ ျမန္မာရုပ္ရွင္မင္းသား ကုိေဇာ္ခင္နဲ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အလြန္ခင္မင္ရင္းႏွီးၾကတယ္ေလ။ ကုိေဇာ္ခင္ကစာေရးတယ္။ ကဗ်ာေရးတယ္။ မင္းသား James Dean က ကမၻာေက်ာ္ လူၾကိဳက္မ်ားတဲ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ( ၃ ) ကားေလာက္ပဲ ရုိက္သြားျပီး အေမရိကမွာ မေတာ္တဆ ကား  Accident ျဖစ္ျပီး ကြယ္လြန္ခဲ့ရရွာတယ္။ 

အဲဒီ့ “  East Of  Eden ” ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကုိ တစ္ခါတုန္းက ရုပ္ရွင္မင္းသား ကုိဝင္းဦးက သူ႔ရဲ ႔စႏၵာရုပ္ရွင္ကုမၸဏီ အတြက္ သူကုိယ္တုိင္ ဇာတ္ညႊန္း၊ဇာတ္လမ္း မွီျငမ္းျပဳျပီး သူကုိယ္တုိင္ မင္းသမီး ဝါဝါဝင္းေရႊနဲ႔အတူ ပါဝင္သရုပ္ေဆာင္တဲ့ “  ညီညီလြင္ ” ဇာတ္ကားကုိ ရုိက္ကူး ျပသခဲ့ဖူးပါတယ္။ “  East  Of  Eden” ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဟာ ႏုိင္ငံတကာ ရုပ္ရွင္ပရိသတ္ကုိ လႊမ္းမုိးႏုိင္ခဲ့သလုိပဲ “  ညီညီလြင္ ”  ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဟာလည္း ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိသတ္ကုိ လႊမ္းမုိးခဲ့ပါတယ္။ 

ခု ဂီတအႏုပညာရွင္ ကုိရဲလြင္တုိ႔ သားေထြးတုိ႔ရဲ႕ “  ပန္းရဲ႕ လမ္း  ”  ဂီတအဖြဲ႔မွာ နယ္လွည့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး သီခ်င္းေတြ သီဆုိေနတဲ့  လူငယ္ပန္းခ်ီဆရာေလးတစ္ေယာက္ ဆုိရင္ သူ႔မိခင္က ကုိယ္ဝန္ ေန႔ေစ့လေစ့ၾကီးနဲ႔  ရန္ကုန္ သမၼတ ရုပ္ရွင္ရုံမွာ “ ညီညီလြင္  ” ဇာတ္ကား သြားၾကည့္တဲ့ ညက သူ႔ကုိေမြးဖြားလုိ႔ဆုိျပီး  သူ႔ရဲ႕ မိခင္က ဒီကေလးရဲ႕ နာမည္ကုိ “ ညီညီလြင္ ” ဆုိျပီးေပးခဲ့တယ္ေလ။ 

ကမၻာေက်ာ္ ရုပ္ရွင္မင္းသား James Dean လုိပဲ ဝတ္စားဆင္ယင္ စီးကရက္ဖြာတတ္တဲ့ ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္မင္းသား ကုိေဇာ္ခင္ကေတာ့ အသက္ ၇၅ ႏွစ္က်မွ  ကြယ္လြန္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ကုိေဇာ္ခင္ကြယ္လြန္တဲ့ ေန႔အခ်ိန္မွာပဲ  အေမရိကန္ႏုိင္ငံ မင္နီဆုိတာ ျပည္နယ္မွာ ေရာက္ရွိေနတဲ့  ကၽြန္ေတာ့္ကုိ တုိက္တုိက္ ဆုိင္ဆုိင္ Message လွမ္းပုိ႔လုိက္သလုိပဲ။ သေကၤတတစ္ခု ၾကံဳခဲ့ရေသးတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာတုန္းက တစ္ညမွာ ကုိေဇာ္ခင္က သူ၀တ္တဲ့ ေက်ာက္စိမ္း လက္စြပ္ေလး  ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အမွတ္တရ လက္ေဆာင္ ေပးလုိက္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ လက္သူႂကြယ္မွာ အျမဲ၀တ္ဆင္ထားခဲ့တယ္။ အေမရိကမွာ ေနတုန္းက တခ်ိဳ႕ မနက္ခင္းေတြမွာမိသားစုရဲ႕ အ၀တ္ေဟာင္းေတြကုိ အ၀တ္ေလွ်ာ္ခန္းမွာ သြားျပီး စက္ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က အ၀တ္ေလွ်ာ္ေနက်ပါ။ အဲဒီ့ေန႔ မနက္က အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္ထဲကုိ ပုိက္ဆံ အေႂကြေစ့ေတြ ထည့္ရင္း မေတာ္တဆ လက္က လက္စြပ္ေလး ျပဳတ္က်ျပီး အက္ကြဲသြားတယ္။ ႏွေျမာတသစြာနဲ႔ပဲ ေက်ာက္စိမ္း လက္စြပ္ အကြဲေလးကုိ အမိႈက္ပုံးထဲ ထည့္ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီ့ေန႔မွာပဲ အင္တာနက္ သတင္းေတြဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ရုပ္ရွင္မင္းသားၾကီး ဦးေဇာ္ခင္ ( ၇၅ )ႏွစ္ ကြယ္လြန္သြားျပီဆုိတဲ့ သတင္းေတြ႕လုိက္ရေတာ့ အ့ံၾသမိခဲ့တယ္။ တုိက္ဆုိင္မႈပါပဲ။ 

ကဗ်ာဆရာ ကုိေအာင္ပြင့္နဲ႔ စကားစျမည္ေျပာရင္း သူနယ္လွည့္ ရုိက္ကူးေရး သြားခဲ့တုန္းက န.ဝ.တ စစ္အစုိးရက အဲဒီလုိ မွတ္တမ္းတင္ ဗီဒီယုိေတြ ရုိက္ကူးမႈအေပၚမွာ မသကၤာ လုိ႔ဆုိျပီး အညာေဒသေရာက္ေတာ့ အခ်ဳပ္ခန္းထဲ ေနခဲ့ရေသးပုံေလး ခုလုိေျပာျပတယ္။ သူ႔ဘဝရဲ႕ အမွတ္တရ ေတြထဲက တစ္ခု သုိ႔မဟုတ္ ဘဝတစ္ေကြ႕ ဆုိပါေတာ့

“တံတားဦးမွာ အခ်ဳပ္ခံရေတာ့ ကုိေဆာင္းေရ .. အခ်ဳပ္ခန္းထဲ က်ဥ္းက်ဥ္းက်ပ္က်ပ္ ေနခဲ့ရတာေပ့ါ။ ကဗ်ာဆရာကုိၾကည္ေအာင္နဲ႔ ကုိေလး ( အင္းဝဂုဏ္ရည္ ) တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ခဲ့ရေသးတယ္ဗ် ”  တဲ့။ 

ကၽြန္ေတာ္က ဆရာကုိေလး ( အင္းဝဂုဏ္ရည္ ) နဲ႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္က ထားဝယ္၊ကံေပါက္၊သေဘာ့ဆိပ္ ေဒသေတြမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲ အတူသြားခဲ့ရေသးတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပရင္း  ..

“ကုိေအာင္ပြင့္ေရ  .. မၾကာေသးခင္က မႏၱေလးကုိ ဧရာဝတီ စာေပပြဲေတာ္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့ ဆရာကုိေလးက  ထုိင္းႏုိင္ငံေရာက္ေနတယ္။ က်န္းမာေရး ကိစၥအတြက္ ေဆးသြားစစ္တာလုိ႔  ၾကားခဲ့ရတယ္”  လုိ႔ ေျပာျပလုိက္ပါတယ္။

ေဆာင္းဝင္းလတ္

(ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းမႈ အပိုင္း(၂) ကို ဖတ္႐ႈရန္ ဒီလင့္ကို ဖြင့္ပါ။ https://www.thefreedomwave.com/?p=7207 )