လြတ္လပ္မႈ၊ ခ်စ္ၾကည္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ လူသားဆန္မႈ အႏုပညာ (FREEDOM, LOVE, PEACE AND ART OF HUMANITY)

ဒဂုန္တာရာ ၏ တာရာေဒဝီသို႔ ေပးစာ- မိုးမင္းသိမ္း

တာရာ​ေဒဝီသို႔ ​ေပးစာ
​ေနရီရီစာအုပ္​တိုက္​၊
ပထမအႀကိမ္​၊ ဒီဇင္​ဘာ ၂၀၁၈။
မ်က္​ႏွာဖံုးဒီဇိုင္​း – NN ။
၁၃.၃ စင္​တီမီတာ x ၂၀.၇ စင္​တီမီတာ။
စာမ်က္​ႏွာ – ၁၂၀ ၊ တန္​ဖိုး – က်ပ္​ ၂၅၀၀။

အတြင္​းစာမ်က္​ႏွာ၌ ”တာရာ​ေဒဝီသို႔ ​ေပးစာမ်ား” ဟု အမည္​တပ္​ထားသည္​။

၁ ၾသဂုတ္​ ၁၉၉၆ ရက္​စြဲျဖင္​့​ေရးသားထား​ေသာ သမီး​ေဒဝီထံသို႔​ေပးစာ၊ ၂၀၀၁ ၾသဂုတ္​လ မွ ၂၀၀၅ ဇန္​နဝါရီ လ အထိ ျမားနတ္​​ေမာင္​မဂၢဇင္​းတြင္​​ေဖာ္​ျပခဲ့​ေသာ ( တာရာ​ေဒဝီသို႔​ေပးစာ၊ စကား​ေျပႏွင္​့ကဗ်ာ၊ စကား​ေျပ အင္​အား၊ စကား​ေျပ ​ေရအလ်ဥ္​၊ စကား​ေျပပံုသဏၭာန္​မ်ား၊ ဗိသုကာႏွင့္ အလွ​ေဗဒ၊ အစဥ္​အလာသစ္​၊ ကဗ်ာ ခံစားမႈ၊ ခံစားမႈ၏ အဓိပၸာယ္​၊ ခံစားမႈ​ေဗဒ၊ စာ​ေရးဆရာ၊ စကား​ေျပ၊ ကဗ်ာႏွင့္ ကာရန္​၊ ဝတၳဳႏွင့္ စကား​ေျပ၊ လူ႔ဘဝ သမိုင္​းႏွင္​့စာ​ေပ၊ လူ႔ဘဝႏွင္​့ပတ္​ဝန္​းက်င္​၊ လူ႔ဘဝနဲ႔ပတ္​ဝန္​းက်င္​၊ ပညာ​ေလ့လာျခင္​း၊ ကဗ်ာနဲ႔ စကား​ေျပ မည္​သည္​ကို​ေ႐ြးမည္​နည္​း၊ ဘာ​ေၾကာင္​့စာ​ေရးသလဲ၊ ဖန္​တီးမႈအႏုပညာ၊ အႏုစာ​ေပႏွင္​့ခံစားမႈ၊ စာဖတ္​သူႏွင္​့ဖန္​တီးသူ၊ စာဖတ္​ပရိသတ္​၊ ​ေခတ္​​ေပၚစာ​ေပႏွင္​့ ဖန္​တီးမႈစာ​ေရးဆရာ၊ စကား​ေျပ ႏွင္​့ ဆန္​းသစ္​ဖန္​တီးမႈ၊ စကား​ေျပဖြဲ႔ႏြဲ႔မႈ ပံုသဏၭာန္​၊ အတတ္​ပညာႏွင္​့အႏုပညာ၊ ဗိသုကာ​ ေက်ာင္​းသူ )၊ ​၂၀၀၆ ​ေအာက္​တိုဘာ ပိ​ေတာက္​ပြင္​့သစ္​မဂၢဇင္​း အမွတ္​ ၈ တြင္​​ေဖာ္​ျပခဲ့သည္​့ ဝတၳဳႏွင္​့​ေခတ္​​ေပၚသမိုင္​း၊ ၂၀၀၇ ၾသဂုတ္​ မိုးဂ်ာနယ္​ အမွတ္​ ၁၀ တြင္​ ​ေဖာ္​ျပခဲ့သည္​့ ဗိသုကာ ပညာႏွင့္အႏုပ ညာ စသည္​့ ​ေပးစာအ​ေရးအသား ၃၂ ပုဒ္​ပါ႐ွိသည္​။

” ဘိုးဘိုးအျမဲ​ေျပာတာမွတ္​မိလား။ ကိုယ္​့အသိနဲ႔ကိုယ္​လုပ္​ဆိုတာ။ ဘိုးဘိုးက ဆရာလုပ္​တာဝါသနာမပါဘူး။ အ​ေတာ္​ဝန္​​ေလးတယ္​။ ကိုယ္​့အသိနဲ႔သိသြားတာကို ပိုတန္​ဖိုးထားတယ္​။ အဲဒါကမွတကယ္​့ပညာ​ေရး။ ပညာ​ေရးဆိုတာ မိမိကိုယ္​တိုင္​ သိ႐ွိတဲ့အသိကို ဆိုလိုတာလို႔ အဘိုးနားလည္​ထားတယ္​​ေလ။ သူမ်ား​ေျပာလို႔ သိရတဲ့ အသိက တကယ္​့အသိ မဟုတ္​ဘူး။”
( သမီး​ေဒဝီ ထံသို႔​ေပးစာ ၊ စာမ်က္​ႏွာ ၅ မွ )

” ဝတၳဳ​ေရးရင္​ ​ေရးစကားနဲ႔ပဲ ​ေရး​ေနတာပဲ။ ဒါကိုပဲ အဘိုးက အရသာ​ေတြ႔တယ္​။ တခ်ိဳ႕က ​ေျပာစကားနဲ႔​ေရးတာကို ​ေခတ္​မီတယ္​လို႔ ယူဆၾကတယ္​။ အဲဒါ အဘိုးသ​ေဘာမတူ ဘူး။ ”
( စကား​ေျပအင္​အား ၊ စာမ်က္​ႏွာ ၁၅ မွ )

” ဖန္​တီးမႈဆိုတာ ခံစားမႈကို အသစ္​စကားလံုး၊ အသစ္​အသံ၊ အသစ္​အ​ေရာင္​၊ အသစ္​ကိုယ္​လႈပ္​႐ွားမႈနဲ႔ ဖြဲ႔ႏြဲ႔တဲ့ ပညာပဲဆိုပါ​​ ေတာ့ဗ်ာ။ အဲဒီ​ေတာ့ ဝတၳဳ၊ ကဗ်ာ ေရးတယ္​ဆိုရင္​ ဖန္​တီးမႈ က​ေတာ့ ပါရမွာ​ေပါ့။ ဒီ​ေတာ့ ဒီသ​ေဘာ​ေလးကို အထူးျပဳခ်င္​​ေတာ့ အဘိုးက ဖန္​တီးမႈ အႏုပညာဆိုၿပီး​ေတာ့ စကားလံုးနဲ႔ သံုးလိုက္​တာပါပဲ။”
( ဖန္​တီးမႈအႏုပညာ ၊ စာမ်က္​ႏွာ ၈၄ မွ )

” တစ္​ခု​ေတာ့႐ွိတယ္​။ ​ေရးစရာမ႐ွိဘဲနဲ႔ ၾကံဖန္​​ေရးလို႔ ဆန္​းသစ္​ဖန္​တီးမႈ ရမွာမဟုတ္​ဘူး။ ​ေရးစရာ႐ွိရမယ္​။ အဲဒါလည္​း အ​ေရးႀကီးတယ္​လို႔ ယူဆတယ္​။ ယ​ေန႔​ေခတ္​ သမီးတို႔​ ေျပာ​ေနၾကတဲ့ ‘ဟတ္​ထိ’တဲ့သ​ေဘာ​ေပါ့။ စာ​ေရးခ်င္​တဲ့စိတ္​​ေပၚ လာရာမွာ ‘ဟတ္​ထိ’တာမ႐ွိဘဲ စာျဖစ္​​ေအာင္​ ၾကံဖန္​တာက​ေတာ့ အႏုပညာျဖစ္​လာမွာ မဟုတ္​ဘူး။ စာ​ေပအ​ေတြ႔အၾကံဳ၊ ကဗ်ာ ဝတၳဳ စတဲ့ စာ​ေပအ​ေတြ႔အၾကံဳကို ​ေျပာလိုက္​ျခင္​းပါ။”
(စကား​ေျပဖြဲ႔ႏြဲ႔မႈ ပံုသဏၭာန္​၊စာမ်က္​ႏွာ ၁၀၄ႏွင္​့ ၁၀၅ မွ)

” အလွ​ေဗဒလို႔ သံုးတာတျခား​ေၾကာင္​့မဟုတ္​ဘူး။ အဘိုးက အႏုပညာရပ္​​ေတြကို အလွ​ေဗဒလို႔ သံုး​ေလ့သံုးထ႐ွိတယ္​။ လူမႈထည္​့လိုက္​တာက​ေတာ့ လူ​ေတြအားလံုးနဲ႔ ဆက္​သြယ္​​ေနတယ္​။ ။ ေနာက္​ၿပီး အမ်ိဳးသား ဆိုတာက ဘယ္​ႏိုင္​ငံမွာျဖစ္​ျဖစ္​ သူ႔အမ်ိဳးသားမူနဲ႔တည္​​ေဆာက္​ရတာကိုး။ အဲဒီလို နားလည္​တဲ့အတြက္​လည္​း လူမႈအမ်ိဳးသားအလွ​ေဗဒ လို႔ သံုးလိုက္​တာပါ။ ”
( ဗိသုကာပညာ ႏွင္​့ အႏုပညာ ၊ စာမ်က္​ႏွာ ၁၁၈ မွ )

စကား​ေျပ၊ ကဗ်ာ၊ ခံစားမႈ​ေဗဒ၊ အလွ​ေဗဒ၊ သမိုင္​း၊ ပတ္​ဝန္​းက်င္​၊ ဖန္​တီးမႈအႏုပညာ၊ ဗိသု ကာပညာ စသည္တို႔ အ​ေပၚ ဆရာဒဂုန္​တာရာ က သူျဖတ္​သန္​းခဲ့သည္​့ သမိုင္​းအ​ေတြ႔ အၾကံဳ မ်ားျဖင္​့ အကဲျဖတ္​တို႔ထိ​ေရးသား ထား​ေသာ ​ေပးစာအ​ေရးအသားမ်ားဟု ယူဆမိပါသည္​။
ဆရာဒဂုန္​တာရာ၏​ေပးစာအ​ေရးအသားတို႔အား စာအုပ္​တစ္​အုပ္​အျဖစ္​စုစည္​း ထုတ္​​ေဝ လိုက္​ျခင္​းကို ႀကိဳဆိုမိသည္​့တိုင္​ စာလံုးအက်အ​ေပါက္​မ်ားစြာတို႔အား စိတ္​ဆင္​းရ​ဲႀကီးစြာ သည္​းခံဖတ္​႐ႈလိုက္​ရသည္​့ စာအုပ္​တစ္​အုပ္​လည္​းျဖစ္​ပါသည္​။

မိုးမင္​းသိမ္​း
၂၈ ဇန္​နဝါရီ ၂၀၁၉