လြတ္လပ္မႈ၊ ခ်စ္ၾကည္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ လူသားဆန္မႈ အႏုပညာ (FREEDOM, LOVE, PEACE AND ART OF HUMANITY)

ကို​ေလးျမတ္​ -အညာဓ​ေလ့ ႐ြာဓ​ေလ့- မိုးမင္းသိမ္း

Democracy Today သတင္​းစာ တြင္​ ၂၄ ဇူလိုင္​၂၀၁၇ မွ ၂၂ ဇန္​နဝါရီ ၂၀၁၈ အထိ ​ေဖာ္​ျပခဲ့ သည့္ အညာဓ​ေလ့ ႐ြာဓေလ့ ​ေဆာင္​းပါး ၂၇ ပုဒ္​ကို စုစည္​းထုတ္​​ေဝထားျခင္​း ျဖစ္​သည္​။

ႏြားဒုန္​းၿပိဳင္​ပြဲ၊ ဆြမ္​းႀကီး​ေလာင္​းပြဲ၊ မုန္​႔ဦးလွဴပြဲ၊ ႐ြာ​ေဆာ္​၊ အခန္​းစိုး၊ အိုးသူႀကီး၊ စတုဒိသာ၊ ႐ြာမဂၤလာ​ေဆာင္​၊ ဘုန္​းႀကီးပ်ံ၊ တို႔​ေတာကအလွဴ၊ စပ္​တူအလွဴ၊ ေတာဘုရား ပြဲ၊ ႐ြာကိစၥ၊ လယ္​ညိႇပြဲ၊ ​ေရ​ေႏြးဝိုင္​း၊ အသံုး အႏႈန္​းမ်ား၊ မိုးဦးက်၊ ​ေတာထြက္​ ​ေတာလိုက္​၊ ​ေရတင္​ႏွမ္​းနဲ႔ ဝက္​သားခ်က္​၊ သံသခၤါရယဥ္​​ေက်းမႈ၊ ပဲဋီကာနဲ႔ ႐ြာအလြမ္​း၊ ဗမာ​ေဆး၊ ​ေျမပဲဆြတ္​ခ်ိန္​၊ ျခံလုပ္​သားမ်ား၊ ခိုၿပိဳင္​ပြဲ၊ က်ဳပ္​တို႔ဆီက သ​ေရစာမ်ား၊ ကစားခုန္​စား စသည္​့ အ​ေရးအသားမ်ားျဖစ္​သည္​။

”ခု​ေတာ့ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ဆီမွာ ဘုန္​းႀကီးပ်ံ​ေတြ ျပဳလုပ္​က်င္​းပၾကတာမ႐ွိ​ေတာ့ဘူး။ တခမ္​းတနား ေနာက္​ဆံုး ခရီးကိုပူ​ေဇာ္​ခ်င္​ၾကတာ​ေပါ့​ေလ။ ဒါ​ေပမဲ့ ဘုန္​းႀကီးပ်ံကို လွဴဒါန္​းရမယ္​့စရိတ္​၊ လာ​ေရာက္​ၾကတဲ့ဧည္​့ပရိသတ္​​ေကြၽး​ေမြးၾကရမယ့္စရိတ္​၊ ဝတ္​ဆင္​ဖို႔ အဝတ္​အစား စရိတ္​​ေတြ က ​ေလးငါးသိန္​း ပက္​ခနဲကုန္​သြားမွာ။ အမွန္​​ေျပာရရင္​ အဲဒီ​ေလာက္​ထိမဖဲ့ႏိုင္​ၾကဘူး။ ဘာလို႔မဖဲ့ႏိုင္​တာလဲဆို​ေတာ့ စားဝတ္​​ေန​ေရးက်ပ္​တည္​းၾကလို႔​ေပါ့။ ဟုတ္​တယ္​ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔​ေက်းလက္​​ေတြ မွာ အရင္​နဲ႔ ႏိႈင္​းယွဥ္​ရင္​ ဆင္​းရဲသြားၾကတာ​ေတြ႔ရတယ္​။ ဘုန္​းႀကီးပ်ံ​ေတြ မ႐ွိ​ေတာ့ ႏြားၿပိဳင္​ပြဲ​ေတြလည္​း အလိုအ​ေလ်ာက္​​ေပ်ာက္​ကြယ္​သြားတယ္​။ ​ေၾသာ္​ … ဆင္​းရဲရင္​ ဘာမွမ​ေကာင္​းဘူးဆိုတဲ့စကား တယ္​ၿပီးမွန္​ပါကလား …ဟ႐ို႕။”
( ႏြားဒုန္​းၿပိဳင္​ပြဲ ၊ စာမ်က္​ႏွာ – ၁၃ မွ )

” ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ ၆၀ တန္​းအ႐ြယ္​​ေတြက​ေတာ့ အ​ေမကို ‘အစ္​မ’လို႔ ​ေခၚၾကတယ္​။ အစ္​မႀကီး အမိအရာဆိုတဲ့သ​ေဘာထင္​ပါရဲ႕။အ​ေဖကို ‘အစ္​ကို’လို႔​ေခၚတတ္​ၾကတယ္​။ ဒါကလည္​း အစ္​ကိုႀကီး အဖအရာဆိုတဲ့သ​ေဘာထင္​ပါ ရဲ႕။ အ​ေဖကို ‘အစ္​ကို’ လို႔​ေခၚဆိုတာ အနည္​းစုပါ။ အ​ေမ ကို ‘အစ္​မ’ လို႔​ေခၚၾကတာ အားလံုးနီးနီးပါပဲ။ အ​ေဖရဲ႕ မိခင္​၊ အ​ေမရဲ႕မိခင္​ကိုမွ ‘အ​ေမ’ လို႔ ​ေခၚတတ္​ၾကတယ္​။ အခု​ေတာ့ ​ေမ​ေမ​ေတြ၊ မာမီ​ေတြျဖစ္​​ေန ၾကပါၿပီ။ ဦးေလး၊ ဦးႀကီး၊ အုန္​း ….. အ​ေခၚအ​ေဝၚ​ေတြ႐ွိ​ေနၾက​ေပမဲ့ အရီး၊အ​ေဒၚဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္​းက​ေတာ့ မ႐ွိသ​ေလာက္​ျဖစ္​သြားၿပီ။ အန္​တီ၊ တီတီႀကီး၊ တီတီ​ေလးနဲ႔ နားၾကားျပင္​း ကတ္​စရာ​ေကာင္​းလွ​ေတာ့တယ္​။

ကြၽန္​​ေတာ္​့အ​ေနနဲ႔​ေတာ့ ျမန္​မာပီပီ၊ ျမန္​မာဆန္​ဆန္​ အသံုး အႏႈန္​း​ေလး​ေတြပဲ သံုးႏႈန္​း​ေစခ်င္​တယ္​။ ႏိုင္​ငံျခားအသံုးအႏႈန္​း​ေတြကို မသံုးစြဲ​ေစခ်င္​ဘူး။ ဒါ​ေပမဲ့ ႏိုင္​ငံျခားစတိုင္​သံုးႏႈန္​းမွ၊ ေန ထိုင္​မွ ​ေခတ္​မီတယ္​လို႔ထင္​မွတ္​​ေနၾက​ေတာ့လည္​းအခက္​သား။ တကယ္​​ေတာ့ လူမ်ိဳးတစ္​မ်ိဳး ရဲ႕ ဂုဏ္​သိကၡာဆိုတာ အဲဒီလူမ်ိဳးရဲ႕ ဓ​ေလ့၊ ထံုးတမ္​း၊အစဥ္​အလာ​ေတြပဲျဖစ္​ပါတယ္​။ ဒီ​ေတာ့ မိမိလူမ်ိဳးရဲ႕ဓ​ေလ့ထံုးတမ္​း၊အစဥ္​အလာ​ေတြကို ထိန္​းသိမ္​းသင္​့တယ္​လို႔ ယူဆမိတာပါပဲ​ေလ။”
( အသံုးအႏႈန္​းမ်ား၊ စာမ်က္​ႏွာ – ၁၁၄ မွ )

မံု​ေ႐ြးေလး႐ြာ ဟု ​ေခၚ​ေဝၚၾက​ေသာ မံု​ေရြး​ေၾကးမံုတဝိုက္​မွ အညာဓ​ေလ့ ႐ြာဓ​ေလ့တို႔ကို ၾကည္​ႏူး ဖြယ္​ဖတ္​႐ႈရသည္​့ အ​ေရးအသားမ်ားျဖစ္​သည္​။ အခ်ိဳ႕​ေသာ အညာဓ​ေလ့ ႐ြာဓ​ေလ့တို႔​ ေပ်ာက္​ကြယ္​သြားၿပီျဖစ္​​ေၾကာင္​းကိုလည္​း ​ဝမ္​းနည္​း​ေၾကကြဲဖြယ္​ ဖတ္​႐ႈရသည္​။

” အရာအားလံုးဟာ သခၤါရ​ေတာ့ သခၤါရပါပဲ။ ဒါ​ေပမဲ့ ​ေကာက္​႐ိုးနဲ႔သံတို႔ရဲသခၤါရက​ေတာ့ ကာလခ်င္​း ကြာျခား​ေပလိမ္​့မယ္​။ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ယဥ္​​ေက်းမႈ​ေတြလည္​း သံသခၤါရျဖစ္​​ေစခ်င္​လိုက္​တာ။ ​ေစာင္​့ထိန္​းအ​ေလးထားမႈအ​ေပၚ တည္​ပါလိမ္​့မယ္​ထင္​ပါရဲ႕” ( သံသခၤါရ ယဥ္​​ေက်း မႈ၊ စာမ်က္​ႏွာ – ၁၄၁ ႏွင္​့ ၁၄၂ မွ ) ဟု ဆရာ ကို​ေလးျမတ္​က ဆိုပါသည္​။

​ေက်းလက္​​ေနျပည္​သူတို႔၏ ဘဝအဖံုဖံု၊ ဓ​ေလ့အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႔ ထင္​ဟပ္​​ေပၚလြင္​လ်က္​႐ွိ​ေသာ ” အညာဓ​ေလ့ ႐ြာဓ​ေလ့” မွာ မၾကာခဏျပန္​လည္​ဖတ္​႐ႈရမည္​့ အ​ေရးအ သားမ်ားဟု ယူဆမိ ပါသည္​။

ကို​ေလးျမတ္​
အညာဓ​ေလ့ ႐ြာဓ​ေလ့
လင္​းသစ္​​ေရာင္​စဥ္​ စိတ္​ယဥ္​​ေက်းမႈအႏုပညာလိႈင္​းမ်ား
ပထမအႀကိမ္​၊ ၂၀၁၈ခုႏွစ္​ ေအာက္​တိုဘာလ။
မ်က္​ႏွာဖံုး – ပန္​းခ်ီဘ​ေ႒းၾကည္​။
၁၃.၇ စင္​တီမီတာ x ၂၀.၉ စင္​တီမီတာ။
စာမ်က္​ႏွာ – ၁၉၁ ၊ တန္​ဖိုး – က်ပ္​ ၃၀၀၀။

မိုးမင္​းသိမ္​း
၁၄ ဇန္​နဝါရီ ၂၀၁၉