လြတ္လပ္မႈ၊ ခ်စ္ၾကည္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ လူသားဆန္မႈ အႏုပညာ (FREEDOM, LOVE, PEACE AND ART OF HUMANITY)

ျမဴခိုးေဝေဝ သစၥာသစ္တရား၊ အာဟာရမႈန္႔ႏွင့္ အာကင္ေဆာေရာက္ မင္းထြဋ္ေခါင္သို႔ လြမ္းခ်င္းကဗ်ာ- ခင္လြန္း

“ ေတာင္ခုိးတဲ့ေဝေဝ၊ ျမဴေျခတဲ့ဆိုင္းဆိုင္း

  ငါ့အေဖေမာ္ကာၾကည့္တယ္ ေခါင္းေပါင္းျပဳတ္က် ” တဲ့။

က်ေနာ္တုိ႔ေနတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းေလးတခြင္မွာ ခုေနဆိုရင္ ႏွင္းလားျမဴလားမကြဲျပားေအာင္ ရွစ္ခြင္တိုင္းမိႈင္းမိႈင္းမႈန္ရီေနပါၿပီ။ ဒီလိုအခ်ိန္မ်ဳိး မွာ ငယ္ငယ္တုန္းက ကဗ်ာရူးစာရူးဘဝမွာ ကာရန္အၿမီးအေမာက္မတည့္တဲ့ကဗ်ာေလးတပုဒ္ ၾကားခဲ့ဖူးတာကို ျပန္သတိရလာတတ္ၿပီး ကဗ်ာ အေၾကာင္းေလး ေျပာခ်င္လာမိပါတယ္။ ကဗ်ာဆိုတာ အလွေဗဒ ရသဂုဏ္ေျမာက္၊ အဖြဲ႔အႏြဲ႔အဆင္တန္ဆာတို႔နဲ႔ ခံစားသီကုံးေရးစပ္ၾကရတာမ်ဳိးလို႔ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေလးဆိုလို႔ရမလားခင္ဗ်ာ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္လဲ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ေရးဖြဲ႔ခဲ့ဖူးတဲ့ ေက်ာ္ေစာကိတိၱ သိပ္မရွိလွတဲ့ ကဗ်ာေလးတပုဒ္ အေၾကာင္းကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုေလးစပါရေစ။

တေလာေလးတင္က သတင္းတပုဒ္မွာ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ဒုကၡသည္စခန္းေတြဆီကအေၾကာင္း သဲ့သဲ့ေလးၾကားမိလိုက္ပါတယ္။ ဒုကၡ သည္စခန္းေတြမွာ ကေလးေမြးဖြားႏႈန္း အဆမတန္ျမင့္တက္လာေနတဲ့အတြက္ သက္ဆိုင္ရာေတြ ေခါင္းခဲေနၾကတယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္းပါ။ ဒါကိုၾကား ေတာ့ ျပဳံးမိပါတယ္။ က်ေနာ္က အဲဒီ့ဒုကၡသည္စခန္းေတြထဲကတခုမွာ ေရာက္ေနတာဆုိေတာ့ ျပဳံးမိသြားရတာ အဓိပၸာယ္ရွိရိွပါေနာ္။

ထုိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္တေလွ်ာက္မွာက ဒုကၡသည္စခန္းေတြ(၉)ခုေတာင္ ရွိတာကလား။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာဘယ္လိုမွ ဆက္လက္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ၾကေတာ့တဲ့အဆုံး ကိုယ့္ရပ္ကုိယ္ရြာ ကိုယ့္လယ္ကိုယ္ေျမ ကိုယ့္ဌာေနကိုစြန္႔ ကိုယ့္ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း ကိုယ့္အဝန္းကိုယ့္အဝိုင္း ကိုယ့္ဝန္း က်င္ကိုစြန္႔ၿပီး ကမ္းလြန္ငွက္ေတြလို ေရာက္လာၾကရတဲ့က်ေနာ္တုိ႔ညီအကိုေမာင္ႏွမ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္းစုံ တသိန္းခြဲႏွစ္သိန္းနီးပါးဟာ အဲဒီ့ ဒုကၡသည္စခန္းေတြမွာ ႏိုင္ငံမဲ့ဘဝနဲ႔ေနေနၾကရတယ္တဲ့။ အခု ဆယ္စုေလာက္ရွိလာတဲ့အခါ သူတို႔ေတြက ပြားစည္းေဝဆာလာလိုက္ၾကတဲ့ ကေလး ဦးေရဟာလဲ ငါးေသာင္းေလာက္ေတာင္ ရွိတယ္တဲ့။ မနည္းမေနာႀကီးပါ လားေနာ္။ အရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္တဲ့ အနိ႒ာရုံေနာက္ခံကားခ်ပ္ေတြကိုသာ ေမ့ထားလိုက္ၿပီး ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရမွာသာဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေပ်ာ္ဖို႔ေနဖို႔ ေကာင္းလိုက္မယ့္ တိုင္းျပည္ျဖစ္မလဲေပါ့။

ခုေတာ့ ဒုကၡသည္ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံမဲ့မိဘေတြက ေမြး၊ ေမြးလာတဲ့ ကေလးေတြ ကိုယ္စီမွာလဲ ေမြးလာကတဲကိုက ဒုကၡသည္္ဆိုတဲ့ေလဘယ္လ္ ေလးေတြက တြဲလ်က္သားပါလာတာေတြကို ေတြ႔ေနရေတာ့ ရင္ေမာစရာေကာင္းလိုက္ပါဘိနဲ႔။ “ မႏုႆတၱဘာေဝါ ဒုလႅေဘာ ” မို႔ လို႔သာေပါ့ေနာ္။ ဘာေၾကာင့္မ်ားဒီေလာက္ေတာင္ ရွင္ေမြးလြန္း ခင္ေမြးလြန္းေတြ ျဖစ္ေနၾကတာပါလဲလို႔ေတြးေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ဆယ္ႏွစ္စြန္းမ်ားဆီက ဖိလစ္ပိုင္ ႏိုင္ငံမွာ ဒီလိုပဲ ကေလးဖြားႏႈန္းေတြျမင့္မားလာတဲ့အတြက္ သက္ဆိုင္ရာကေတြကေျပာတဲ့စကားကုိလဲ သဘာဝက်လွသမို႔ မွတ္မိေနပါေသးတယ္။

အဲဒီတုန္းက ဖိလစ္ပုိင္မွာ ခုေလာက္ ႏိုင္ငံေရးစီးပြားေရး ျပည္တြင္းေရးက မတည္ၿငိမ္ဘူးမို႔လား။ သူတို႔ေျပာတာက ညညေတြမွာ လ်ပ္စစ္မီး က မရွိဘူးေလတဲ့။ မိသားစုေတြဟာ ေစာေစာႀကီးမုိးခ်ဳပ္၊ ေစာေစာႀကီးအိပ္ရာဝင္ၾကရ။ အင္း ဒီလိုနဲ႔ …။ ဒီလိုနဲ႔ဆက္သာစဥ္းစားၾကည့္ပါမိတ္ေဆြ။ လ်ပ္စစ္မီးမပါတဲ့ညေတြနဲ႔က်ေနာ္တို႔ဒုကၡသည္မ်ားကေရာ ဖိလစ္ပင္းေတြလိုမ်ား ေျပာစရာစကား ရွိေလမလားေပါ့။

       က်ေနာ္ျဖင့္ ျမန္မာကဗ်ာေလာကမွ လင္းလင္းေတာက္ေတာက္ထင္ရွားလွတဲ့ ဆရာမၾကည္ေအးရဲ႕ “ သစၥာသစ္ ” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးကိုေတာင္ အမွတ္ရမိေသးတာ။ လူ႔ဘဝဆိုတာျဖစ္လာရၿပီဆိုကတဲက ဒုကၡတည္းဟူေသာဝဲၾသဃမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေသာ ရယ္ၾကေမာၾက၊ လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး ငိုၾကေႂကြးၾက၊ ဒီလိုသာက်င္လည္ၾကရတာမွန္ေပမယ့္ ဆရာမကေတာ့ အဲဒီ့ဒုကၡသံသရာထဲမွာပဲ ခ်စ္မက္ျခင္း ပြားစည္းျခင္းေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ဝံ့စား မက္ ေမာျခင္းႀကီးစြာေနသြားခ်င္တယ္ဆိုၿပီး ဖြဲ႔ခဲ့တာပါ။ အဲဒီလို ဘဝကိုအာလ်ျပင္းျပဖက္တြယ္ၿပီး ႀကဳံလာရမယ့္ေလာကဓံကိုလဲ ရဲရဲသာရင္ဆိုင္လိုတဲ့ စိတ္ကိုကပဲ လူသားရဲ႕သတိၱအျဖစ္ တရားသစ္လို႔ သူက ျမင္ပါသတဲ့ေလ။

          ကဗ်ာထဲက ဒီအပိုဒ္ေလးကို မိတ္ေဆြကိုယ္တိုင္ဖတ္ၿပီး ခံစားၾကည့္ပါလား။

          “ က်မခ်စ္ၿမဲ၊ သံသာဝံမွ

  ခဲြထြက္ခ်င္ဘူး၊ တပ္မက္ဦးမည္

  စိန္ျခဴးၾကယ္တန္း၊ လျခမ္းလ၀ိုင္း

  ညတိုင္းျမင္ခ်င္၊ ေရႊစင္ေန၀န္း

  ဆည္းဆာကြန္းမွ၊ ေပၚယြန္းေစ့ေစ့

  ေန႔တိုင္းေတြ႔ခ်င္ ” တဲ့။ 

ကဗ်ာမွာပါတဲ့ ဒီပါဒေတြကို ဝိတၱာရသိပ္ၿပီးခ်ဲ႕စရာမလုိဘူးထင္ပါတယ္ေနာ္။ ဒါေပမဲ့  ကဗ်ာအေပၚ မိတ္ေဆြအေနနဲ႔ ထိုးထိုးဝင္ဝင္ေလးဖတ္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဆန္းက်ယ္သစ္လြင္လွတဲ့အေတြးတမ်ဳိးကို ကိုယ္တိုင္ရၿပီး ပိုခံစားႏိုင္တာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ကမၻာေက်ာ္ပစၥည္းမ့ဲ ရုရွား စာေရးဆရာႀကီး မဂၢဇင္ေဂၚဂီေျပာဖူးတဲ့ “ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းနဲ႔ အခ်စ္စိတ္ဟာ လူ႔ဘဝကိုဦးေဆာင္တဲ့ အဓိပၸတိစိတ္ပဲ ” ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔လဲ ႏိႈ္င္းယွဥ္ၾကည့္ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

ထားပါေတာ့ေနာ္။ အဲဒီ့ကဗ်ာကို ဆရာမနိဂုံးခ်ဳပ္သတၱဳခ်လိုက္ပုံအထိ သြားၾကရေအာင္ ပါ။

“ေထြးေပြ႔လင္သား၊ သမီးသားေျမး

  စကားႏွစ္သက္၊ မိတ္ေဆြဖက္ဟု

  မက္ေမာဘ၀၊ တခဏလဲ

  အလွရွာေဖြ၊ အေျဖေတြ႔ေသာ္

  ေမြ႔ေပ်ာ္ၿငိတြယ္၊ ေသမ်ဳိးႏြယ္လဲ

  ရယ္ရႊင္၀ံ့စား၊ ငါလူသားဟု

  တရားထြန္းသစ္၊ သတိၱျဖစ္၏ ” တဲ့။

ျမင္ေနရပါတယ္ေနာ္။ ရခဲလွပါတယ္ဆိုတဲ့လူ႔ဘဝကို ေရာက္လာၾကရတာကိုပဲ ကုသိုလ္ထူးၾကရွာလို႔လို႔ ေျပာတတ္ၾကသလို လူျဖစ္ရျခင္းဟာ ဒုကၡပါပဲလားလို႔ စကားေတြအတိုင္ အေဖာက္မညီျဖစ္တတ္ၾကတဲ့ေလာကႀကီးမွာ ဆရာမကေတာ့ ေဟာဒီ့ရခဲလွတဲ့ လူ႔ဘဝခဏတာကို ခ်စ္ျခင္း၊ တြယ္ဖြဲ႔ျခင္းႀကီးစြာနဲ႔ ခ်စ္သူခင္သူေတြ၊ သားေတြသမီးေတြ၊ ေျမးေတြ တသီတသန္းႀကီးနဲ႔ မိတ္ေဆြေပါင္းသင္းေတြတေလွႀကီးနဲ႔ ေသျခင္းမတိုင္မီထိ ေပ်ာ္ရြင္ဝ့ံစား ေနသြား ေပ်ာ္သြားခ်င္တယ္တဲ့။ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲက လြတ္ေျမာက္ပါရျခင္းအက်ဳိးငွာဆုိတဲ့ၿပီး ေလာကကို သံေဝဂအျမင္ ဓမၼအျမင္ ျမင္ၾကေလ့ရွိရာကေန ဆရာမက ေဖာက္ထြက္လက္ဆန္႔ ဟစ္ေႂကြးျပလိုက္တာေလ။

ဒီကဗ်ာကို ဆရာမေရးခဲ့တာ အႏွစ္ (၄၀)ေတာင္နီးေနပါၿပီ။ ဆရာမကိုယ္တိုင္လဲ ငယ္လွေသးသေပါ့။ မ်ားေသာအားျဖင့္က ဘဝဆိုတာ ရလာကတဲက ဒုကၡပါပဲလားဆိုတဲ့ ဘာသာတရားရဲ႕အဆုံးအမေအာက္မွာ ေနခဲ့ၾကရတာဆိုေတာ့ “ သစၥာသစ္ ” ကိုဖတ္ၿပီး တခ်ဳိ႕က တယ္လဲ မိုက္မဲ လွပါကလား ကေလးမရယ္လို႔ အဲဒီ့အခါက ဆိုေကာင္းဆိုခဲ့ၾကမွာပါ။

ဒါဆိုရင္ေတာ့ နဂိုကမွဒုကၡသည္ပါဆိုတဲ့ က်ေနာ္တို႔ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ားရဲ႕သစၥာေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္သစ္ကာ ပြားစည္းစြန္႔စားၾကပုံမ်ားကလဲ ဒီေန႔ေခတ္လူငယ္မ်ားစကားနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့  ခပ္မိုက္မိုက္ရယ္မွ ခပ္မိုက္မိုက္။

          ဟုတ္ပါရဲ႕။ က်ေနာ္တို႔ေတြ ဒုကၡသည္စခန္းေတြမွာ ေနစရာယာယီတဲကုပ္ကုပ္ေလးေတြ ရပါတယ္။ စားစရာ လူတကိုယ္စာကာမိရုံ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ ငရုတ္၊ ပဲ၊ ငပိ၊ သၾကားနဲ႔ မ်ား မ်ားစားမိရင္ ဗိုက္ႀကီးေတာင့္ အစာမေၾက၊ ေနရထိုင္ရခက္ေစတဲ့ အာဟာရလို႔အမည္ေပးထားတဲ့ ဂ်ဳံလိုလို၊ ဆန္လိုလို၊ အာတာလြတ္လိုလို အမႈန္႔တမ်ဳိးကိုလဲ မီွဝဲၾကရပါတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာမဆို ႁခြင္းခ်က္ရွိၿမဲအတိုင္း တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ကလြဲရင္ အမ်ားစုကိုေတာ့ ယူအဲန္အိပ္ခ်္စီအာရ္(ဒုကၡသည္မ်ားဆိုင္ရာမဟာမင္းႀကီးရုံး)ရဲ႕အစီအစဥ္ကေန ေထာက္ပံ့တဲ့ ေစာေစာကရိကၡာေတြကသာ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးနဲ႔ရွင္သန္ ျခင္းအဓိပၸာယ္ဆိုတာကို ေစာင့္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ ေသာမိသားစုမ်ားဆုိရင္ ထို္င္းငါးပိလို႔ေခၚတဲ့ အတုံးအတစ္ႀကီးလွတဲ့ငါးႀကီးသားငါးပိကို ေရေပါ ေပါနဲ႔ နာနာေလး ျပန္ေဆး၊ ဆီေလးစပ္စပ္ ငရုတ္သီးေတာင့္ေလး ေရာသမေမႊ၊ ရက္ရွည္ခံငပိေကာင္ေက်ာ္တပြဲအလယ္တည္လို႔ ပဲဝါေလးဟင္း ရည္က်ဲေသာက္ၿပီး ေန႔တျပန္ ညတျပန္ေလြးက်။

ေနာက္တေန႔ဆန္းလာျပန္ေတာ့လဲ အဲဒီငါးပိကိုပဲ နႏြင္းႏွမ္းခ်င္းထည့္က်ဳိ၊ ငရုတ္သီး ေလွာ္မႈန္႔ထူထူထည့္ၿပီး ပဲဟင္းရည္က်ဲေလး ရွဴးရွဲရွဴးရွဲ ျမည္ေအာင္ေသာက္။ ဒီလုိစားၾကေနၾကရတာမ်ဳိးနဲ႔ တေန႔တေန႔ တတိယႏုိင္ငံဆုိတာကိုမေရာက္မခ်င္း ဇြဲခတ္ၾကရတာပါ။ တခ်ဳိ႕ ေနာင္ေရးကိုႀကိဳ ေတြးထားၾကတဲ့မိသားစုမ်ားကေတာ့ တတိယႏိုင္ငံတခုခုေရာက္ခါမွ စိတ္တိုင္းက်ပစ္လိုက္မယ္ဆိုတဲ့တင္ကူးစိတ္နဲ႔ ဟင္းခ်က္နည္းတေထာင္ စာအုပ္ ကို ေခါင္းအုံးလုပ္အိပ္ၿပီး အိပ္မက္ထဲ ဘုိးရင္းေလပ်ံႀကီးစီး ရြက္လႊင့္လို႔ေပါ့ဗ်ာ။ ကိုယ္နဲ႔ဘယ္ႏိုင္ငံ နဖူးစာပါမလဲဆိုတာကလဲ ရွိေသးမဟုတ္လား။

       ဒီလိုပဲ ရွိေနေရာက္ေနတဲ့ဘ၀ကို ခင္တြယ္ၾက၊ ဖက္တြယ္ၾက ေမွ်ာ္လင့္ၾကတာ မိုက္ၿပီလားဗ်ာ။ ဆရာမၾကည္ေအးရဲ႕“ သစၥာသစ္ ” ေတြ သစ္ၿပီးရင္းသစ္လို႔။ စခန္းတ၀ိုက္မွာေတာ့ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ပြားစည္းရင္း ပြားစည္းလို႔။

   တေန႔မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕မိသားစုမ်ားလိုပဲ သေဘာထားရတဲ့ ညီေလးငယ္တို႔မိသားစုမွာလဲ လ်ပ္စစ္မီးမပါတဲ့ညမ်ားစြာရဲ႕ပုံျပင္လာအတိုင္း ပြားစည္းေဝဆာမယ့္နိမိတ္ေတြေပၚလာတာ က်ေနာ္သတိထားမိသြားပါတယ္။ ညီေလးငယ္ရဲ႕အိမ္သူမေလးဟာ အရြယ္ေကာင္းသူပီပီ ကိုယ္ေလး လက္ဝန္ႀကီးေဆာင္ထားရရွာတဲ့ သူ႔ပုံဟာ (အရပ္ေလးကလဲ ပုရွာေတာ့) ႏိုကိုဥ ဖြံ႔ဖြ႔ံ႔ၿဖိဳးၿဖိဳးႀကီးတလုံးလိုလို၊ အရည္တရႊမ္းရႊမ္းရွိလွတဲ့ ၾကက္သြန္နီဥ ႀကီးတလုံးလိုလိုနဲ႔ ၾကည့္ရတာ ရႊင္ျပစရာလဲေကာင္း ရင္ေမာစရာလဲ ေကာင္းလွပါတယ္။

  ရႊင္ျပစရာေကာင္းတယ္ဆုိတာက အစာအာဟာရမျပည့္ဝတဲ့ဒီလိုေနရာမွာမိခင္ေလာင္း  တေယာက္ ေမြးဖြားဖို႔အေရးအျပင္ ေမြးလာမယ့္ကေလး ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ လုံေလာက္တဲ့အေျခအေနမွရွိပါ့မလားဆုိတာ မပူပင္ရေလာက္ေအာင္ စိတ္ခ်ရတဲ့ျမင္ကြင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္လို႔ပါ။ ဒီ ႏိုကိုဥႀကီးဟာ ပူပင္ စရာမလုိေလာက္ေအာင္ကို ရင္သပ္ရႈေမာဖြယ္ေကာင္းတဲ့သူ႔ဂုဏ္အင္လကၡဏာကို အျပည့္အစုံအခိုင္အမာျပသထားလို႔ပါ။ (တကယ္ပဲ ေမြးလာတဲ့ အခါ နည္းတဲ့ကေလးႀကီးလားဗ်ာ။ ကမၻာေျမႀကီးကို ေလးကီလိုတိုးၿပီး က်က္သေရေဝၿဖိဳးေစခဲ့တာပါ)။

အဲ ရင္ေမာစရာေကာင္းတယ္ဆုိတာက..။

ဟုတ္ပါပီ၊ ဒီကေလးေေမြးလာၿပီဆုိေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း ကိုယ္ေတြသူေတြလိုပဲ ႏိုင္ငံမဲ့ မိဘႏွစ္ပါးရဲ႕သား ႏိုင္ငံမဲ့လူသားေလးတေယာက္ ဘယ္ အေျခဘယ္အေနအထိ ေဟာဒီ့ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ ေက်ာက္ခ်ေနရအုံးမလဲေပါ့။ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ေဝးရာ၊ အတတ္ပညာစာေပ တို႔နဲ႔ေဝးရာ၊ ေမွ်ာ္ လင့္ျခင္းအဓိပၸာယ္ဆိုတာေတြနဲ႔ေဝးရာ၊ ေဟာဒီ့ဒုကၡဘုံမွာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာေနရအုံးမလဲေပါ့။ ဒုကၡသည္စခန္းဆုိတာ ကိုယ္ကလုပ္ႏိုင္အုံးေတာ့ အလုပ္လုပ္ခြင့္က မရွိ။ ကိုယ္က လုပ္ႏိုင္အုံးရွာႏိုင္အုံးေတာ့ ရွာခြင့္ေဖြခြင့္ မရွိ။

ဟုတ္ပီ။ သားေကာင္းဖခင္ ညီေလးငယ္ကေရာ သူ႔သားေလးေနာင္ေရးအတြက္ ဘယ္လိုမ်ားေတြးပူေနမလဲ။ ဘယ္လိုမွေနခြင့္မသာေတာ့တဲ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကို ျပန္လည္လြမ္းဆြတ္၊ ငတ္မြတ္ေနၿပီလား။ သူ႔အေဖသူ႔အေမေတြဆီေျပးၿပီး ေဟာဒီမွာ အေမတို႔ေျမး အေဖတို႔ေျမးေလးဆိုၿပီး ရင္ ခြင္ထဲထိုးထည့္ ပီတိေတြသဲ့ထုတ္ခ်င္ ေနေလမလား။

ဒီလိုနဲ႔ တနံနက္ခင္းလင္းအားႀကီးမွာေတာ့ သားေလးရဲ႕ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ေအာ္ ဟစ္ျမည္တမ္းလိုက္တဲ့ ခ်ဳိျမျမငိုသံေလးကို အိပ္ရာထဲက ေန ပီပီသသႀကီးၾကားလုိက္ရပါတယ္။

မင္းထြဋ္ေခါင္တဲ့။ တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔ႀကီးမွာေမြးလာေတာ့ ျပည့္ျပည့္ဖီးဖီး ဝဝတုတ္တုတ္ႀကီး၊ ေဖြးေဖြးကုိလႈပ္လို႔။ မိခင္ႏိုကိုဦးႀကီးက သား ငယ္ႏိုကိုဥေလးကို ဖီးဖီးထြားထြားႀကီး ပြားစည္းလိုက္တာေလ။ သူ႔သားဖီးဖီးထြားထြားႀကီးကိုၾကည့္ၿပီး အင္ဖက္မိုးက်ဳိးတိုးက်ဲတဲ၊ ဝါး ခင္းဝါးကာ တဲကုပ္ေလးကေန ဟိုးအေမရိက ဟိုးဥေရာပေတြဆီက ရဲတိုက္ႀကီးေတြလိုလြင့္ေနတဲ့တိုက္တာႀကီးေတြမွာ တေန႔ေတာ့ အေမတုိ႔သြားၿပီး ေနၾကရမွာ ပါသားေလးရဲ႕လုိ႔ အေတြးသီရင္း စာသားမဲ့ေတးသြားနဲ႔ အိုအိုေအးေအးလိုက္ သားေခ်ာ့ေတးတပိုဒ္ကိုဆိုညည္းလို႔။

ေအာ္၊ သူ႔အေဖခမ်ာမွာလဲ ေခါင္းေပၚကေန မီးခိုးေတြမ်ား အူၿပီးထြက္လာေတာ့မလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ သူ႔သားေလးအနာဂတ္အတြက္ အေတြးစဥ္ အမွ်င္တန္းလို႔။

ဒီျမင္ကြင္းကိုေျပးျမင္ၿပီး က်ေနာ္လဲ ေဟာဒီကဗ်ာေလးကို ေရးျဖစ္ပါေတာ့တယ္။

“ ကမၻာေျမရဲ႕သီခ်င္းျမစ္တစင္း”

၁။

၁.၂.၂၀၀၇ ေန႔။

မေမြးမီကတည္းက

ႏွင္းခါးေတြအရိုက္ခံရတဲ့အျဖစ္နဲ႔

သားေလးဟာ

ဒုကၡသည္စာရင္းသစ္ဝင္သြားတယ္

ဒါ .. ကမၻာဆန္သြားတာေပါ့ကေလးရယ္။

ေလးကီလိုနီးပါး

က်က္သေရတုိးပြားလာတဲ့

မဟာပထ၀ီကမၻာေျမဟာ

သားေလးအတြက္

အာဟာရမႈန္႔ကိုေဖ်ာ္ၿပီ။

၂။

ေလာကမလင္းမီ

ထစ္ခ်ဳန္းငိုေႂကြးလိုက္တဲ့

ျမင့္မိုရ္ေတာင္ၾကားက

ဓားတစင္းရဲ႕ေတး

မင္းထြဋ္ေခါင္ေလးေရ

မင္းေမေမရဲ႕ေတးသံမွာ

သမုဒၵရာခုႏွစ္စင္းအႏွံ႔

ပေဟဠိေတြဆန္႔လို

ရြက္ဖ်ဥ္ေဟာင္းကိုထုိးဖ်က္

ရဲတိုက္ေပၚကိုတက္လို႔

မင္းေဖေဖက

သေဘၤာတစင္းဆုိရင္ေတာ့

ေခါင္းတိုင္မွာ

မီးခိုးတလူလူနဲ႔ေပါ့ေလ။ ။

ခင္လြန္း

၂၈.ဇန္နဝါရီ၊ ၂၀၀၉

ည- ၉း၁၅ နာရီ

စာႂကြင္း- မင္းထြဋ္ေခါင္ေလးက ယခုအခါ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု အာကင္ေဆာျပည္နယ္မွာ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။