အလြမ္​း​ေဝရီ – ႏိုင္​ဝင္​းသီ

.

သူ့ရဲ႕ ​ေနာက္​ခံကားခ်ပ္​ကို ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ မသိၾကဘူး။ သူဟာ  ​ေတာင္​တန္​း​ေတြ ရိွရာ အရပ္​က ဆင္​းသက္လာခဲ့တာလား။ ပင္​လယ္​ဘက္​က ဆန္​တက္​လာခဲ့တာလား။ ​ေျမျပန္​႔လြင္​ျပင္​ အရပ္​​ေဒသဘက္​ကလား။ ဘယ္​သူ တစ္​ဦးတစ္​​ေယာက္​ကမွ ​ေသ​ေသခ်ာခ်ာ မသိၾကဘူး။
    
သူ႔ ဘဝမွာ ဘယ္​လို လူမ်ိဳး​ေတြဟာ သူ႔ရဲ႕အိုင္​ကြန္​ ျဖစ္​​ေလမလဲ။ ကပ္​စ္ထရိုလား။ ​ေနာ္​မန္​ဘက္​သြန္​းလား။ ကတ္​ကိုဘိန္းလား။ ​ေမာင္​​ေခ်ာႏြယ္​လား။ ​ေခ်​ေဂြဗားရားလား။ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ထဲက ဘယ္​သူကမွ မသိခဲ့ၾကဘူး။ သူဟာ ကဗ်ာဆရာတစ္​​ေယာက္​ အ​ေနနဲ႔ပဲ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔လက္​ထဲက ​ေဆး​ေပါ့လိပ္​တိုကို ​ေကာက္​ဖြာလိုက္​တာပဲ။ သူဟာ ကဗ်ာဆရာတစ္​​ေယာက္​ အ​ေနနဲ႔ပဲ ကြၽန္​​ေတာ္​့​ေရွ႕က အရက္​ခြက္​ကို ​ေမာ့ခ်လိုက္​တာပဲ။

သူ တို႔လင္​မယားဟာ  ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ၿမိဳ႕ ​ေလးရဲ႕ တစ္​ခု​ေသာ​ေတာင္​ကုန္​း​ေလး​ေပၚမွာ လုံးခ်င္​းအိမ္​​ေလး ငွားၿပီး လာ​ေနလိုက္​​ေသးတယ္​။ သူတို႔ လာ​ေနသြားတဲ့ ကုန္​းထိပ္​​ေလးဟာ​ေက်းလက္​ဆန္​သလိုလို ၿမိဳ႕ျပဆန္​သလိုလိုနဲ႔။ ကြၽန္​​ေတာ္​့မ်က္​စိထဲမွာ​ေတာ့ အဲဒီ​ေနရာ​​ေလး​ဟာ ဘီဗာလီ​ေတာင္​ကုန္​းထက္​​ေတာင္​ လွ​ေန​ေသးတယ္​။ ခရိုးခရိုင္​အိမ္​စု​ေလး​ေတြဟာ  ဟို​ေနရာတစ္​စု ဒီ​ေနရာတစ္​စု   သူ႔အုပ္​စုနဲ႔သူ ဆူညံပြက္​​ေလာထလို႔။

 စ်း​ေသး​ေသး​ေလးတစ္​ခု၊ အ​ေပါင္​ဆိုင္​​ေလး တစ္​ဆိုင္​နဲ႔ ညိဳညစ္​ညစ္​ လက္​ဘက္​ရည္​ဆိုင္​​ေလး နွစ္​ဆိုင္​၊အရက္​ပုန္​းဆိုင္​​ေလး သုံး​ေလးဆိုင္​နဲ႔ အ​ေျခခံလူတန္​းစား​ေလး​ေတြရဲ႕ အၾကမ္​းထည္​ဘဝ​ေလး​ေတြကို ခင္​းက်င္​းထားတဲ့ ​ေနရာ​ေလးပါပဲ။အဲဒီ ကုန္​းထိပ္​က ​ေသတင္​းကုပ္​​ေလး​ေတြဆိုတာ ညဦးပိုင္​း​ေရာက္​တာနဲ႔ မီး​ေရာင္​မႈန္​မႈန္​​ေအာက္​မွာ က​ေလးငိုသံ၊ ရန္​ျဖစ္​သံ၊ သီခ်င္​းဆိုသံ၊ ​ေခြး​ေဟာင္​သံ၊ ျငင္းခုန္​သံမ်ားနဲ႔ အၿမဲတမ္​း စီ​ေဝလႈပ္​ခတ္​​ေနတဲ့ ​ေနရာ​ေလး​ေတြ​ေပါ့။
       
ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ ကူးခ်ည္​သန္​းခ်ည္​ လုပ္​​ေနတဲ့ ဒိုင္​နာ​ေတြကလည္​း ညဥ္​့နက္​တဲ့အထိ ​ေျပးလႊားခုန္​​ေပါက္​လို႔။ ၾကယ္​​ျပာ​ေတြကလည္​း မီးပြား​ေတြ လြင္​့က်လာသလို တဖ်ပ္​ဖ်ပ္​နဲ႔​ေတာက္​ပ။ တဖ်စ္​ဖ်စ္​နဲ႔ ​ေလာင္​ကြၽမ္​း။ ၾကယ္​စုံညမ်ိဳးဆိုရင္​ အုံခဲသီးထ​ေနတဲ့ ၾကယ္​ပြင္​့​ေတြကို ​ေငးရီလြမ္​း​ေမာၿပီး တစ္​ခြက္​ၿပီးတစ္​ခြက္​ ထိုင္​​ေသာက္​​ဖို႔ သိပ္​​ေကာင္​းတဲ့ ​ေနရာ​ေလး​ေပါ့။

အဲ ဒီ​ေတာင္​ကုန္​း​ေလးမွာ သူ လာ​ေနစဥ္​အတြင္​း ​ေပ်ာက္​ဆုံး​ေနတဲ့ သူ႔ကိုယ္​သူ ရွာ​ေဖြ​ေတြ႕ရိွသြားခဲ့ပါတယ္​။ အႏုပညာမွာသာ ရင္​့က်က္​လာခဲ့​ေပမယ္​့မိသားစုဘဝက်​ေတာ့ သူဟာ အနည္​းငယ္​မ်ွ​ေလာက္​​ေတာင္​ မရင္​့က်က္​ခဲ့​​ေလဘူး။ အဲဒီ ကုန္​းထိပ္​​ေလးမွာ  အိမ္​ငွား​ေနလာခဲ့တဲ့ ကာလတစ္​​ေလ်ွာက္​လုံး သူတို႔လင္​မယားရဲ႕ ပဋိပကၡဟာ ကြၽန္​​ေတာ္​ အၿမဲတ​ေစ ၾကား​ေနခဲ့ရတဲ့ စစ္​ပြဲပဲ။

       
လူ႔ဘဝကို လက္​ခံထားၿပီဆိုရင္​ အလုပ္​တစ္​ခုခု​ေတာ့ ရိွ​ေနရမွာ​ေပါ့ ။ က​ေလးနီတာရဲ​ေလးတိုးပြားလာတဲ့ သူတို႔ရဲ႕မိသားစုအတြက္​ အိမ္​​ေထာင္​ဦးစီးျဖစ္​တဲ့ သူဟာ အလုပ္​တစ္​ခုခု​ေတာ့ လုပ္​​ေနရမွာ​ေပါ့။ သူဟာ အလုပ္​​ေတာ့ လုပ္​ပါတယ္​။ စာ​ေပ​ေလာကထဲက လူတစ္​​ေယာက္​ျဖစ္​​ေနခဲ့တဲ့အတြက္​ သူ လုပ္​ခဲ့တဲ့ အလုပ္​တိုင္​းဟာ မဂၢဇင္​း သို႔မဟုတ္​ ဂ်ာနယ္​တစ္​ခုခုနဲ႔ ဆက္​ႏြယ္​ပတ္​သက္​ခဲ့တဲ့ အလုပ္​​ေတြခ်ည္​းပါပဲ။

ျပာစရာရိွတာက သူဟာ ဘယ္​တိုက္​မွာမွ မၿမဲခဲ့ဘူး။ ဘယ္​​ေလာက္​​ပဲ​ ​ေကာင္​းတဲ့ တိုက္​မ်ိဳးမွာပဲျဖစ္​ျဖစ္​ သူဟာ ကာလ မရွည္​လ်ားခဲ့ဘူး။ ​ေနာက္​ဆုံးလုပ္​ကိုင္​ခဲ့တဲ့ ဂ်ာနယ္​တိုက္​မွာလည္​း စိမ္​းကားျပတ္​​ေတာက္သြား
ခဲ့ၿပီ။ သူ  ဘယ္​လိုအရပ္​​ေဒသမ်ိဳးကို ေရာက္​ရိွ​ေနသလဲ။ ဘယ္​သူကမွ အ​ေသအခ်ာ မသိၾကဘူး။
        
လြန္​ခဲ့တဲ့ တစ္​ပတ္​​ေက်ာ္​​ေလာက္​က ရပ္​ကြက္​​ေစ်း​ေလးထဲမွာ ​ေတြ႕လိုက္​ရပါ​ေသးတယ္​ဆိုတဲ့ စကားတစ္​ခြန္​းက လြဲလို႔ သူ႔ရဲ႕အ​ေၾကာင္​းကို ဘယ္​သူကမွ မ​ေျပာနိုင္​​ေတာ့ဘူး။ သူဟာ ဆက္​သြယ္​မႈဧရိယာထဲမွာလား။ ဆက္​သြယ္​မႈ ဧရိယာျပင္​ပကို ​ေရာက္​​ေန​ေလသလား။  ဘယ္​သူ တစ္​ဦးတစ္​​ေယာက္​ကမွ တိတိက်က် မ​ေျပာျပနိုင္​​ေတာ့ဘူး။

သူ  ​ေပ်ာက္​ဆုံးသြားခဲ့တဲ့ ပထမ​ေန႔ရက္​​ေတြတုန္​းက သူ႔အ​ေၾကာင္​းကို ​ေလထန္​ကုန္​းထဲမွာ ထင္​ျမင္​ယူဆခ်က္​ ကိုယ္​စီနဲ႔ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ ​ေျပာခဲ့ၾက​ေသးတယ္​။ ဒါ​ေပမယ္​့ ​ေနာက္​ရက္​​ေတြမွာ အျခား အျခား​ေသာ လူ​ေတြ၊ ဘဝ​ေတြ၊အျဖစ္​အပ်က္​​ေတြ စီးဝင္​လာခဲ့​ေတာ့လည္​း သူ႔ရဲ႕အ​ေၾကာင္​းဟာ မႈန္​မႈန္​ရီရီ….​ေဝ​ေဝဝါးဝါးနဲ႔ တျဖည္​းျဖည္​း ပါးလ်သြားခဲ့။
      
ကြၽန္​​ေတာ္​က​ေတာ့ အနက္​​ေရာင္​ ​ေက်ာပိုးအိတ္​​ေလးလြယ္​ၿပီး အ​ေရာင္​လြင္​့ ဂ်င္​း​ေဘာင္​းဘီ အၿမဲဝတ္​ဆင္​​ေလ့ရိွတဲ့ သူ႔ကို မၾကာမၾကာ သတိရတတ္​ပါတယ္​။ အာရုံခံစားမႈ ျပင္​းထန္​တဲ့ သူ႔ရဲ႕ အ​ေရးအသားတခ်ိဳ႕၊
ၿပီး​ေတာ့ သူ႔ဘဝထဲမွာ အ​ေသအခ်ာရိွခဲ့ဖူးတဲ့ မက္​တယ္​လ္​တခ်ိဳ႕။

စြန္​းသိပ္​​ေရာက္​လြန္​းတာ မဟုတ္​​ေပမယ္​့ အစြန္​းတစ္​ဖက္​ဖက္​​​အ​​ေပၚ   တည္​မီွေနသလိုမ်ိဳး။ နာက်င္​မႈေတြဟာ နွစ္​လိုဖြယ္​မဟုတ္​​ေသာ္​လည္​းပဲ သူကိုယ္​တုိင္ နာက်င္​မႈ​ေတြထဲကို  တ​ေ႐ြ႕​ေ႐ြ႕နဲ႔ တိုးဝင္​ေနသလိုမ်ိဳး။ အခုဆိုရင္​ လ​ေရာင္​​ေအာက္​မွာ သူရဲ႕အရိပ္​ဟာ  ရွည္​လ်ားဆန္​႔ထြက္​​ေန​​ေလမလား။ ျပတ္​​ေတာက္​က်ံဳ႕ဝင္​​ေန​ေလမလား။ သူ႔ရဲ႕ အ​ေနာက္​ကို တ​ေကာက္​​ေကာက္​နဲ႔ အ​ေျပးအလႊား လိုက္​​ပါ​ေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕အရိပ္​ကို​ေရာ   သူ ျမင္​မွ ျမင္​ရပါ့မလား။
      
ၾသဂုတ္​လထုတ္​ မဂၢဇင္​းတစ္​ခုထဲမွာ သူ​ေပးထားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာ​ေလးတစ္​ပုဒ္​ ပါလာတာကို သူ သိမွသိပါ​ေလစ။ ဂ်ာနယ္​တစ္​​ေစာင္​မွာ သူ႔ရဲ႕စာမူ​ေလးပါလာ​​ေတာ့ စာမူခလူႀကံဳယူလာခဲ့တဲ့ ကိုထြန္​း​ေဝျမင္​့ဟာ ​ေလထန္ကုန္​းရဲ႕ည​ေနခင္​း​ေတြထဲမွာ ရွာလို႔ …​ေဖြလို႔။ သူ႔ကို။

အိ မ္​ခ်င္​းနီးလို႔  လူႀကံဳယူသြား​ေပးတဲ့ မိုဃ္​း​ေဇာ္​ရဲ႕ မ်က္​လုံး​ေတြထဲမွာလည္​း မႈိင္းလို႔ ..မႈန္​လို႔ ။ မ​ေသခ်ာ မ​ေရရာမႈ​ေတြနဲ႔။ မင္​းႏြယ္​စိုးက​ေတာ့ ​ေဆးလိပ္​မီးခိုး​ေငြ႕​ေတြၾကားက ၃၃လမ္​းတို​ေလးကို ​ေငး​ေငးရီရီၾကည္​့​ေနရင္​းနဲ႔  ပင္​့သက္​​ေတြ တစ္​ခ်က္​ၿပီးတစ္​ခ်က္​ ရိႈက္​လို႔။
        
၃၃ လမ္​းတို​ေလးက​ေတာ့ မိုးစက္​ မႈန္​မႈန္​ဖြဲဖြဲ​ေအာက္​မွာ ​ေအးစက္​ၿငိမ္​သက္​လို႔။ အ​ေရးအသားဟာ ဒီ​ေနရာမွာတင္​ အဆုံးသတ္​သြားခဲ့တယ္​။ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ ၿမိဳ႕က​ေလးကို ​ေရာက္​ရိွလာခဲ့ဖူးတဲ့ ညီငယ္​တစ္​​ေယာက္​အ​ေၾကာင္​းကို ရိုးရွင္​း​ေသာ စကားလုံး​ေတြနဲ႔ ​ေရးဖြဲ႕ထားခဲ့တဲ့ memoir ​ေလး​ေပါ့။
      
ျဖစ္​ခ်င္​​ေတာ့ ဒီအ​ေရးအသားဟာ ကြၽန္​​ေတာ္​ ​ေပးလိုက္​တဲ့မဂၢဇင္​းမွာ ပါမလာခဲ့ဘူး။ တစ္​ပုဒ္​လုံးျဖဳတ္​လိုက္​ရတယ္​လို႔ အယ္​ဒီတာ​ေလးက ​ေျပာပါ​တယ္​။ အဲဒီကာလ​ေတြတုန္​းက ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ရဲ႕ အ​ေရးအသားမွန္​သမ်ွဟာ  “ဂီလိုတင္​း” ဓားစက္​နဲ႔တူတဲ့ စာ​ေပစိစစ္​​ေရး​ေအာက္​မွာ မလူးသာ မလြန္​႔သာ ျဖတ္​သန္​းလာခဲ့ရတာပါ။ ​အလုံးစုံ​ေသာ အႏုပညာမွန္​သမ်ွဟာ စာ​ေပစိစစ္​​ေရးရဲ႕ ရက္​စက္​ၾကမ္​းၾကဳတ္​မႈ​ေအာက္​မွာ သူတို႔ျပဳသမ်ွ ႏု​ခဲ့ၾကရတဲ့ ရက္​စြဲ​ေတြပါပဲ။

အဲ ဒီ တစ္​ပုဒ္​လုံး  ျဖဳတ္​​ေပးလိုက္​ရတယ္​ဆိုတဲ့ စာမူ​ေလးကိုပဲ ဂ်ာနယ္​တစ္​​ေစာင္​က အယ္​ဒီတာ​ေလးတစ္​​ေယာက္​က သူ႔ဂ်ာနယ္​မွာ ထည့္​မယ္​ဆိုၿပီး ယူသြားခဲ့ျပန္​တယ္​။ ျဖစ္​ခ်င္​​ေတာ့ ​ေတာ္​လွန္​ပုန္​ကန္​တဲ့ အသုံးအနႈန္​း တစ္​လုံးတစ္​ပါဒ​ေတာင္​ ပါမလာတဲ့ အဲဒီစာမူ​ေလးဟာ အဲဒီဂ်ာနယ္​မွာလည္​း တစ္​ပုဒ္​လုံး အျဖဳတ္​ခံရျပန္​ပါတယ္​။

       
​ေျပာမယ္​ဆိုရင္​​ေတာ့ အဲဒီ​ေခတ္​ကာလအပိုင္​းအျခားဟာ စာ​ေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ​ေတြအတြက္​ ​ေၾကာက္​မက္​ဖြယ္​ အ​ရိပ္​​ေတြထိုးက်​ေနခဲ့တဲ့ အ​ေမွာင္​​ေခတ္​ တစ္​​ေခတ္​ပါပဲ။ အႏုပညာ၊ လူ၊ အ​ေတြးအ​ေခၚ၊ ယုံၾကည္​မႈ၊ စိတ္​ကူးစိတ္​သမ္​း။ အားလုံးဟာ မည္​း​ေမွာင္​​ေအးစက္​​ေနတဲ့ အ​ေမွာင္​​ေန႔ရက္​​ေတြထဲမွာ တ​ေငြ႕​ေငြ႕နဲ႔ ​ေလာင္​ကြၽမ္​းလို႔။

အဲ ဒီကာလအပိုင္​းအျခားထဲမွာပဲ ညီ​ေလးကဗ်ာဆရာဟာ ဘိုဟီးမီးယား တစ္​​ေယာက္​လို ​လြင္​့ခ်င္​တိုင္​း လြင္​့​ေနခဲ့ျပန္​တယ္​။ လြင္​့ရမယ္​့ လမ္​းမ​ေတြ သူ႔​ေရွ႕မွာ ျပတ္​​ေတာက္​သြား​ေတာ့မွ သူဟာ ပထမၿမိဳ႕​ေတာ္​ကို ​ေျခကုန္​လက္​ပန္​းက်ၿပီး ႏြမ္​းလ်စြာ ျပန္​​ေရာက္​လာခဲ့တယ္​။ ဝမ္​းနည္​းစရာတစ္​ခုက သူ ခ်စ္​လို႔ အတည္​ယူထားခဲ့တဲ့ သူ႔ရဲ႕ ​ေကာင္​မ​ေလးဟာ  သူနဲ႔ ျပန္​ပါမလာ​ေတာ့ဘူး။ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ ၿမိဳ႕မွာ ​ေမြးဖြားခဲ့တဲ့ သမီးငယ္​​ေလးဟာလည္​း ​ေကာင္​မ​ေလးဘက္​ကို ပါသြားခဲ့တယ္​လို႔ သိရပါတယ္​။ မယုံၾကည္​စရာ​ေကာင္​း​ေလာက္​​ေအာင္​ စိမ္​းကားျပတ္​​ေတာက္​သြားခဲ့တဲ့ သူတို႔နွစ္​​ေယာက္​အ​ေၾကာင္​းဟာ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔အတြက္​​ေတာ့ စိတ္​​ေမာစရာ .. စိတ္​ပ်က္​စရာ သတင္​းအရင္​းအျမစ္​​မ်ား။
      
အဲဒီကာလ အပိုင္​းအျခားထဲမွာပဲ မင္​းႏြယ္​စိုးဟာလည္​း သံသရာခရီးရွည္​ႀကီးထဲကို ကသုတ္​ကရက္​နဲ႔ ထြက္​ခြာသြားခဲ့ျပန္​​ေလတယ္​။ သူ႔ရဲ႕​ေနာက္​ဆုံးခရီးကို အ​ေဝး​ေရာက္​​ေနတဲ့ ကြၽန္​​ေတာ္​ဟာ လို္​က္​မပို႔ျဖစ္​ပါဘူး။ စကား​ေျပာရင္​ ညင္​ညင္​ဖြဖြ​ေလး ​ေျပာ​ေလ့ရိွတဲ့ မင္​းႏြယ္​စိုးဟာ ​ေဆး​ေပါ့လိပ္​တို​ေလးကိုလက္​ၾကားညႇပ္​ၿပီး မနက္​​ေစာ​ေစာ​ေတြမွာအိမ္​ကို ​ေရာက္​လာတတ္​ပါတယ္​။ သူ႔ရဲ႕မ်က္​လုံးညိဳညိဳ​ေတြဟာ အၿမဲတမ္​းလိုလို မႈန္​မိႈင္​းရီ​ေဝလို႔။ ထန္​းပင္​ကုန္​းမွာ ကြၽန္​​ေတာ္​​ေနတုန္​းကလည္​း ထန္​းပင္​ကုန္​းအိမ္​ကို သူအၿမဲ ​ပဲ ​ေရာက္​ေရာက္​လာတတ္​တယ္​။

န္​းပင္​ကုန္​းက​ေန ​ေညာင္​သုံးပင္​ကို သူ ျပန္​​ေတာ့မယ္​ဆိုရင္​ ပဲခူးစုကားဂိတ္​က တင္​့လြင္​တို႔ဆိုင္​​ေလးမွာ သူ တစ္​​ေထာက္​ နားတတ္​ပါတယ္​။ ထန္​းပင္​ကုန္​းက​ေနၿပီး ​ေအာင္​ခ်မ္​းသာကို ကြၽန္​​ေတာ္​​ေျပာင္​းလာ​ေတာ့ သူ​ေနတဲ့ ​ေညာင္​သုံးပင္​နဲ႔ နီးကပ္​သြားၿပီမဟုတ္​လား။ နံနက္​တိုင္​းလိုလို ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ရဲ႕​ေျမဝါလမ္​း​ေလးထဲမွာ သူ႔ရဲ႕ ​ေျခသံဟာ တရွပ္​ရွပ္​နဲ႔။ 
      
ဆာမူရိုင္​းႏိုင္​ငံ​ေတာ္​ ထူ​ေထာင္​ခဲ့တဲ့မိုဃ္​း​ေဇာ္​တစ္​​ေယာက္​လည္​းပဲ  ​ေက်းလက္​ဆန္​တဲ့ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ရဲ႕ ၿမိဳ႕က​ေလးမွာ မရိွ​ေတာ့ပါဘူး။ ယုဇနဘက္​ကို ျပန္​​ေျပာင္​းသြားခဲ့တာ ၾကာျမင္​့သြားခဲ့ၿပီ။ သူ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ဆီ
မွာ ​ေနခဲ့တုန္​းကလည္​း အမွတ္​ရစရာ​ေလး​ေတြ အ​ေတာ္​မ်ားမ်ား ရိွခဲ့ပါတယ္​။ နာဂစ္​ ဝင္​​ေမႊသြားၿပီး တစ္​ၿမိဳ႕လုံးနီးပါး ဗုံးဗုံးလဲၿပိဳသြားတဲ့အခ်ိန္​။ တခ်ိဳ႕အိမ္​​ေတြဟာ အမိုးအကာ​ေတြ ပြင္​့ထြက္​ကုန္​တယ္​။ တခ်ိဳ႕အိမ္​​ေတြက​ေတာ့ ျပားျပားဝပ္​ဆင္​းသြားတယ္​။ သစ္​ပင္​ သစ္​ကိုင္​း​ေတြနဲ႔ ဓာတ္​တိုင္​​ေတြ ဓာတ္​ႀကိဳး​ေတြဆိုတာက​ေတာ့ လမ္​းတိုင္​းမွာလိုလိုလဲၿပိဳရႈပ္​​ေထြးၿပီး မြစာႀကဲထြက္​​ေန​ေလတယ္။

ၿမိဳ႕ပ်က္​ႀကီးဟာ သက္​ျပင္​း​ေတြ တစ္​ခ်က္​ၿပီးတစ္​ခ်က္​ရိႈက္​ၿပီး အ​ေမွာင္​ထုထဲမွာ တိတ္​ဆိတ္​​ေအးစက္​လို႔။အဲဒီညက  သူရယ္​၊ ကြၽန္​​ေတာ္​ရယ္​၊ ကိုရန္​ပိုင္​ရယ္​ ..။ ငါး​ေျခာက္​​ေတြ တစ္​​ေျမႇာင္​းၿပီး တစ္​​ေျမႇာင္​းဖုတ္​၊ ဂရင္​း ရိြဳင္​ရယ္​ကို တစ္​​ျပားၿပီးတစ္​ျပားမွာ..။ တိတ္​ဆိတ္​​ေလးနက္​စြာနဲ႔  ​မူးရစ္​​ရီေဝခဲ့ၾကေပါ့။

မိုးရိပ္​ တိုး​ေၾကာင္​က​ေလး ရထားဟာ တုန္​တုန္​ခ်ည္​့ခ်ည္​့နဲ႔ ​ေႏွး​ေကြးေလးလံစြာ ​ေ႐ြ႕လ်ား​ေနတဲ့ ကင္​းမလက္​မည္​းတစ္​​ေကာင္​​ေပါ့။ တစ္​​ေန႔ကို အနည္​းဆုံး နွစ္​ႀကိမ္​​ေလာက္​​ေတာ့  သူ႔အိမ္​န​ေဘးက ျဖတ္​ ျဖတ္​သြားတတ္​တာ​ေပါ့။ တုန္​တုန္​ရီရီနဲ႔ ျဖတ္​သြားတတ္​တဲ့ အဲဒီရထားတြဲ​ေလး​ေတြကို ​ေငးေမာပင္​့သက္​ရိႈက္​ရင္​းနဲ႔ သူလည္​းပဲ ကဗ်ာ​ေတြတစ္​ပုဒ္​ၿပီးတစ္​ပုဒ္​ ​ေရးျဖစ္​သြားခဲ့တာပဲ မဟုတ္​လား။

       
ထူးျခားတာတစ္​ခုက  ညီ​ေလးကဗ်ာဆရာနဲ႔၊ မင္​းႏြယ္​စိုးနဲ႔၊ မိုဃ္​း​ေဇာ္​နဲ႔ ကြၽန္​​ေတာ္​ဟာ ၿမိဳ႕​ေသး​ေသး​ထဲမွာ နွစ္​ကာလတစ္​ခုၾကာျမင္​့သြား​ေအာင္​ အတူတကြ ​ေနခဲ့ၾက​ေပမယ္​့  ​ေလး​ေယာက္​သားဟာ တစ္​ခါမွ  မဆုံ
စည္​းခဲ့ၾကပါဘူး။ ဘာသာစကား​ေရာ၊ ဘဝ​ေတြပါ တစ္​​ေယာက္​နဲ႔တစ္​​ေယာက္​ နီးကပ္​စြာတည္​ရိွ​ေနပါလ်က္​နဲ႔ဘာျဖစ္​လို႔မ်ား ကြၽန္​ ​ေတာ္​တို႔ဟာ အတူတကြ မဆုံစည္​းျဖစ္​တာလည္​း မသိဘူး။

စ္​ခါတစ္​ခါ​ေတာ့လည္​း တစ္​​ေယာက္​​ေယာက္​ကို ဖ်တ္​ကနဲ အမွတ္​ရသြားရင္​ အာရုံဟာ ​ေနာက္​တစ္​​ေယာက္​ဆီကို  ခုန္​ ခုန္​ကူးသြားခဲ့။ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔​ ေလး​ေယာက္​ၾကားမွာ ဘယ္​လို နံရံမ်ိဳးမွ ကာဆီးထားတာ မရိွပါဘဲနဲ႔ ဘာျဖစ္​လို႔မ်ား ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ဟာ မဆုံစည္​းခဲ့ၾကပါလိမ္​့။
      
ရာသီဥတုက ပူျပင္​း​ေန​ေပမယ္​့ အတိတ္​ထဲက လူ​ေတြ၊ ရက္​စြဲ​ေတြ၊ဘဝ​ေတြဟာ စိမ္​းျမ​ေနတယ္​။ အဲဒီ​ေလး​ေယာက္​ထဲမွာ မင္​းႏြယ္​စိုးတစ္​​ေယာက္​ကလြဲၿပီး က်န္​တဲ့နွစ္​​ေယာက္​ဟာ ကြၽန္​​ေတာ္​နဲ႔ ​ေရျခား​ေျမျခားသြားခဲ့ၿပီ။
      
နီးလ်က္​နဲ႔ ​ေဝးကြာခဲ့ၾကတဲ့ သူငယ္​ခ်င္​း ညီအစ္​ကို​ေတြကို ဒီတစ္​ခါ​ေတာ့  ဆုံျဖစ္​​ေအာင္ဆုံၾကမယ္​ကြာလို႔မ်ား ကြၽန္​​ေတာ္​​ေျပာလိုက္​ရင္​ မင္​းႏြယ္​စိုးဟာ သူ႔ရဲ႕ပင္​ကိုယ္​ဟန္​ပန္​အတိုင္​း ​ေငြ႕​ေငြ႕​က​ေလး ၿပံဳး​ေနေလ
မလား မသိဘူး။

 ႏိုင္​ဝင္​းသီ

ည ၈ း ၄၀ နာရီ
၁၁ ၊ ၃ ၊ ၂၀၁၈
သန္​  လ်င္​   ၿမိဳ႕