ပိတ္ထားတဲ့ အခန္းမ်ား – ႏိုလိႈင္း

.

က်ေနာ္တို႔ကို တခ်ဳိ႕ကေျပာၾကတယ္
“ပညာေရးစနစ္ဆိုးႀကီးရဲ႕ အစမ္းသပ္ခံေတြေပါ့” တဲ့

က်ေနာ္ကေတာ့
အဲဒီလိုကို မထင္ပါဘူး။

အမွန္ေတာ့
က်ေနာ္တို႔အားလံုး
အစမ္းသပ္ေတာင္ မခံခဲ့ရဘဲ
အစေတး ခံခဲ့ၾကရတာ။

က်ေနာ္တို့
ခ်ေကြၽးခံလိုက္ရတာပါ။

စနစ္တက်ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့တဲ့ ပညာေရးစနစ္ထဲမွာမွ
ပညာသင္တဲ့အ႐ြယ္ ေရာက္ခဲ့ရတာ မဟုတ္လား။

.

၁။                     

ဘက္ညဘက္ အိပ္မေပ်ာ္ခင္ အိပ္ရာထက္က မ်က္ႏွာက်က္အမိုးေပၚမွာ  ပိတ္ထားတဲ့အခန္းတခန္းရဲ႕ ပံုရိပ္ကို က်ေနာ္လွမ္းေတြ႕ေနရတတ္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ မ်က္လံုးေရွ႕မွာလည္း တခါတရံ  အဲဒီအခန္းက ရွိေန ေတြ႕ေနရလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုုေတာ့ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔အားလံုးဟာ အတိတ္ဆိုတဲ့ အခန္းတခန္းကို ေရွ႕တည့္တည့္ျပန္ေရာက္လာသလို ကိုယ္စီျပန္ေတြ႕ၾကရတတ္တယ္ မဟုတ္လား။

က် ေနာ္တို႔ျပန္ေတြ့ရတဲ့ အခန္းေတြဟာ အ႐ြယ္အစားမတူေပမယ့္ ေခတ္အလိုက္ လက္ရာပံုစံေတြေတာ့ တူေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ္ေတြ႕ေနရတဲ့ အခန္းအေၾကာင္းကိုုေျပာမွာပါ။ ဒီလို အခန္းတခန္းရွိတယ္ဆိုတဲ့ ေရးဖြဲ႕မႈမ်ိဳးကိုလည္း အရင္က က်ေနာ္တို႔ဟာ တေနရာရာမွာ ၾကားဖူးဖတ္ဖူးႏိုင္ေပမယ့္ က်ေနာ္အခုေတြ႕ေနတတ္တဲ့ က်ေနာ့္အခန္းကေတာ့ အခုထက္ထိလည္း ေျခရာလက္ရာမပ်က္ေသးတဲ့ အခန္းတခုလို ဒီအတိုင္းပစ္ထားခဲ့တာလည္း ၾကာေနပံုရပါၿပီ။

ျပန္ဖြင့္မျပခ်င္တာနဲ႔ အေမွာင္အတိုင္း ပိတ္ထားေနရသလိုပဲ တကယ့္ကို တင္းတင္းေစ့ေစ့ႀကီးကို ပိတ္ထားတာပါ။ အထဲကို ၾကည့္ရင္ ဘာမွျမင္ရမွာမဟုတ္ေပမယ့္ အဲဒီမွာ ဖုန္တက္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ေန႔ရက္ေတြ အေကာင္းအတိုင္း ရွိေနလိမ့္ဦးမယ္လို႔လည္း ယူဆေနမိပါတယ္။

ေကာင္းအတိုင္းရွိေနမယ္ ဆိုတာကေတာ့ အရာမယြင္းတဲ့ အသိဉာဏ္မ်ိဳးေတြနဲ႔ အသစ္အတိုင္းရွိေနေသးတဲ့ ဦးေႏွာက္ေတြက တဆတ္ဆတ္ ခုန္ေနတဲ့ ေသြးေၾကာေလးေတြနဲ႔ လတ္ဆတ္ေနတုန္း ျဖစ္မယ္လို႔ ဆိုလိုတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္စီမွတ္ဉာဏ္ထဲမွာ ဟာလာဟင္းလင္းနဲ႔ တခုတ္တရ မွတ္သားမိစရာဆို႔လို႔ အဲဒီ ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္မႈဆိုတာပဲ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဘဝသင္ခန္းစာမ်ားစြာနဲ႔ ေဝးရာအရပ္က အဲဒီအတိတ္ဆိုတဲ့ အခန္းတခန္းဟာ ဒီအတိုင္းပဲ ၾကာရွည္စြာ ရွိေနခဲ့တာေပါ့။                    

ေစာပိုင္းျပကြက္ေတြထဲမွာေတာ့ အတိတ္လို႔ဆိုတာနဲ႔ ခ်ိန္သားကိုက္ေရာက္လာတတ္ေလ့ရွိတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ငယ္ဘဝမ်ားပါပဲ။ ဘဝမွာ အခ်ိန္ကိုက္ ေရာက္လာတတ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ ေခတ္ရဲ႕ျဖစ္တည္ခဲ့မႈထဲ က်ေနာ္တို႔ ခပ္ငယ္ငယ္အခ်ိန္တုန္းက ညဘက္ညဘက္ဆို အိမ္ေရွ႕ြမွာ ဓားတလက္ကို ေဘးမွာခ်ၿပီး အေဖ ကင္းေစာင့္ေနရတဲ့ ေန႔ေတြရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ အခုျပန္ အမွတ္ရေနမိတယ္။

က္လက္ကုလားထိုင္တလံုးေပၚ ညလံုးေပါက္ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္ အေဖထိုင္ခဲ့ရေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္လို႔ ကေလးမွတ္ဉာဏ္မွာ မထင္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီလိုေန႔ေတြဟာ သိပ္ၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းခဲ့သလို က်ေနာ္တို႔ ကေလးေတြအတြက္ေတာ့ ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့တယ္လို႔ေတာင္ ထင္မွတ္ေနမိပါေသးတယ္။

ကမ႓ာေက်ာ္သြားေစတဲ့ အေရးအခင္းကာလမ်ားမွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ ေက်ာင္းေတာင္မေနရေသးတဲ့ အ႐ြယ္ တကယ့္ ကေလးအ႐ြယ္ေတြေပါ့။ မွတ္ဉာဏ္ထဲ တစြန္းတစ မွတ္မိေနတာေတြက လမ္းမေပၚ အလံေတြကိုင္လို႔ ဒို႔အေရး ဒို႔အေရးေအာ္သြားတဲ႔ လူေတြကို အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္ေပၚကေန ထိုင္ၾကည့္ရတာကို က်ေနာ္ သေဘာက်ခဲ့တယ္။ 

က်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္လို႔ ေက်ာင္းစတက္ခြင့္လည္းရေရာ ေရွ႕ႏွစ္က က်ေနာ့္အကိုနဲ႔ တတန္းတည္း ျပန္တက္ရၿပီး က်ေနာ္တို႔အခန္းမွာ လူေတြအမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ က်ေနာ္ မွတ္မိ သတိရေနမိပါေသးတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္း က်ေနာ္တို႔အတန္းက က်န္တဲ့အတန္းေတြထက္ ေက်ာင္းသားႏွစ္ဆ ျဖစ္ေနတတ္တာကိုေလ။                     

က် ေနာ္တို႔ နယ္ဘက္မွာက နည္းနည္းေတာ့ ထူးျခားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕နဲ့ နည္းနည္းပဲ ေဝးတဲ့ေနရာကို လူႀကီးေတြက အညိဳေရာင္နယ္ေျမလို႔ ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ဘဝ တေလ်ာက္လံုး ေသာင္းက်န္းသူလို႔ က်ေနာ္တို႔မွတ္ဉာဏ္မွာ ေပးသိထားခဲ့တဲ့ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေဒသဟာ က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕နဲ႔ နီးၿပီး တခါတေလဆုိ က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕ေပၚအထိ ေရာက္လာတတ္။ ၿမိဳ႕ဟာ လက္နက္ကိုင္ေတြ ဝင္လာတတ္တဲ့ ေနရာတခုေပါ့။

ခါတရံ ၿမိဳ႕ေပၚထိ သူပုန္ဆိုတာေတြ ဝင္လာတတ္ၾကတယ္ ဆိုေပမယ့္ ၾကည့္ရတဲ့ ရုပ္ရွင္ထဲကအတိုင္း က်ေနာ္တို႔ကို ေၾကာက္စရာေကာင္းေအာင္လည္း လုပ္မျပၾကပါဘူး။ ရိကၡာျပတ္လို႔ လာရွာတဲ့ပံုသာရၿပီး ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနတဲ့ သူတို႔မ်က္ႏွာေတြက တခါတေလ က်ေနာ့္တို႔ ကေလးမ်က္လံုးထဲမွာ သနားဖို႔ေတာင္ေကာင္းေနပါေသးတယ္။ သူတို႔နားမကပ္ႏိုင္ေအာင္ လက္နက္ျပ ေျခာက္လွန္႔ရံုကလြဲရင္ ရုပ္ရွင္ေတြထဲကလို စိတ္မထင္ရင္မထင္သလို အလြယ္တကူဖမ္းဆီး သတ္ျဖတ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ မရွိခဲ့ပါဘူး။

၂။                   

က် ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္၊ ကိုးဆယ္ေက်ာ္ ခုႏွစ္ေတြတုန္းကဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ မ်က္လံုးထဲမွာ ဘာမွ မျမင္ရဘူး။ ျမဴေတြကြယ္ေနသလို တိမ္ေတြဖံုးအုပ္ေနသလို ပိတ္ထားတဲ့ အခန္းတခုလိုပါပဲ။ ငယ္ငယ္တုန္းက စာသင္ခန္းေတြထဲက ပ်င္းရိဖြယ္ ေန႔ေတြမွာ လူက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေရာၿပီးထိုင္ေနေပမယ့္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ေဝးကြာေနသလိုမ်ိဳး စိတ္ေတြပ်ံ့လြင့္ေနတတ္ၾကသလိုမ်ိဳးပါပဲ။ အေဝးတေနရာစီ ကိုယ္စီၾကည့္ေနၾကေပမယ့္ မ်က္လံုးေတြထဲ ဘာမွမျမင္ႏိုင္သလိုမ်ိဳးေပါ့။

လံတိုင္ထိပ္က တလြင့္လြင့္ခါေနတဲ့ အလံဟာ က်ေနာ္တို႔မ်က္လံုးေတြကို ပိတ္ကာထားတယ္။ ဖတ္လက္စ ကာတြန္းစာအုပ္ထဲ ယုန္ကေလး မ်က္လံုးေရွ႕မွာ ဆင္ကိုယ္လံုးႀကီး ကြယ္ထားသလိုမ်ိဳး က်ေနာ္တို႔ဟာ ေရွ႕ကို ဘာမွမျမင္ရဘူး။ ေရွ႕မွာ အရာရာကို ကြယ္ေနတဲ့ ပိတ္စႀကီးရွိေနတယ္။ အရာရာအားလံုး အတားအဆီးနဲ႔ အပိတ္ႀကီးျဖစ္ေနတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ေခတ္က
ေရွ႕ကိုခ်ည္း မျမင္ရတာလားဆိုေတာ့
က်ေနာ္တို႔ဟာ
ေနာက္ကိုလည္း မျမင္ႏိုင္ၾကဘူး
ေနာက္မွာလည္း
ကြယ္ထားတဲ့ အရိပ္ႀကီး ရွိေနခဲ့တာပဲ။
အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ
ေနေရာင္မွာ
က်ေနာ္တို႔ ဘာမွကို မျမင္ခဲ့ၾကရတာ။  

က် ေနာ္တို႔ေခတ္က ေရွ႕ကိုခ်ည္း မျမင္ရတာလားဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ ေနာက္ကိုလည္း မျမင္ႏိုင္ၾကဘူး။ ေနာက္မွာလည္း ကြယ္ထားတဲ့ အရိပ္ႀကီးရွိေနခဲ့တာပဲ။ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ေနေရာင္မွာ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွကို မျမင္ခဲ့ၾကရတာ။

က်ာင္းစာအုပ္ေတြထဲက က်ေနာ္တို ႔ေန႔စဥ္သင္ေနရတဲ့ သီအိုရီေတြဟာ တဖက္သတ္ သိပ္ဆန္ခဲ့ပါတယ္။ စာသင္ခန္း တံခါးကလည္း တဖက္ပိတ္ႀကီး ျဖစ္ေနသလိုပဲ၊ ေက်ာင္းဝင္း တံခါးကလည္း တဖက္ပိတ္ႀကီး၊ ဖတ္ေနရတဲ့ စာအုပ္ေတြကလည္း စာမ်က္ႏွာေတြ လြတ္ေနတတ္တာပါပဲ။ ၾကည့္ေနရတဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြကေတာ့ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုုးတက္မႈနဲ႔ ႏွလံုးသားေရးရာမွာပဲ တဝဲဝဲလည္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ ဆယ္ေက်ာ္သက္အ႐ြယ္မို႔ ရင္ခုန္တာပဲ တတ္ႏိုင္ေတာ့သလိုေပါ့။

ယ္ငယ္က ေဆာ့ေနက် ကစားနည္းေတြထဲကလို ေ႐ႊတံခါးႀကီး ဖြင့္ပါဦးလို႔ က်ေနာ္တို႔ ၿပိဳင္တူေအာ္ေနေပမယ့္ ေသာ့ပါလား ဆိုတဲ့ေနရာေရာက္လို႔ တေယာက္ေယာက္က လာေမးတဲ့အခါ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွျပန္မေျဖတတ္ေတာ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေခတ္က လူငယ္ေတြ တေယာက္ဆီမွာမွ ေသာ့မရွိဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အေရွ႕ကတံခါးကို ျမင္ေနရက္နဲ႔ မဖြင့္တတ္ၾကဘူး။ အသိဉာဏ္အပိတ္ႀကီးန႔ဲ အဲဒီတံခါးဟာ သိပ္က်ပ္တာပဲလို႔ ထင္ခဲ့ပါတယ္ ။                    

အဲ ဒီေန႔ရက္ေတြဟာ ေတာ္ေတာ္လည္း ေဝေဝဝါးဝါးႏိုင္ခဲ့တာပဲ။ အတိတ္ကိုလည္း အမွန္အတိုင္း က်ေနာ္တို႔ မသိခဲ့ရသလို အနာဂတ္ကလည္း ေပ်ာက္ေနသလိုပံုမ်ိဳးပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔မွာ ေက်ာင္းသား သဘာဝ သင္ခန္းစာေတြ အလြတ္က်က္ေနၾကေပမယ့္ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးရင္ ကိုယ္ဘာလုပ္ရမွန္း တကယ္မသိသလို တကယ္ေလွ်ာက္ရမယ့္ ဘဝလမ္းမွာ ကိုယ္ဘာလုပ္ခ်င္မွန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မသိဘူး။

ေျဖရမယ့္စာေမးပြဲမွာ
အမွတ္ေကာင္းေအာင္သာ ႀကိဳးစားၿပီး
စာကို
အလြတ္ရေအာင္သာ က်က္
က်န္တာ
ငါ့တာဝန္ထားဆိုတဲ့ စနစ္ႀကီးထဲ
က်ေနာ္တို႔မွာ
ဘာမွ စဥ္းစားခ်ိန္မရဘူး။ 

ျဖရမယ့္စာေမးပြဲမွာ အမွတ္ေကာင္းေအာင္သာ ႀကိဳးစားၿပီး စာကို အလြတ္ရေအာင္သာက်က္ က်န္တာ ငါ့တာဝန္ထားဆိုတဲ့ စနစ္ႀကီးထဲ က်ေနာ္တို႔မွာ ဘာမွ စဥ္းစားခ်ိန္မရဘူး။ အမွတ္ေကာင္းဖို႔ ဆိုတာကလည္း သူမ်ားလုပ္တိုင္း ေလွ်ာက္လုပ္ေနမိသလို စာေတြက်က္ေနတယ္ဆိုတာလည္း တျခား ဘာမွမလုပ္တတ္လို႔ လုပ္ေနရသလို ျဖစ္ေနတာပါ။ စာေမးပြဲမွာ ခပ္လြယ္လြယ္ပဲ စာေတြ ကူးခ်ေနၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ စာေမးပြဲမွာ စာမ်က္ႏွာ ဘယ္ေလာက္ေရးခဲ့ႏိုင္တယ္ ဆိုတာနဲ႔ စာေတြ ဘယ္ေလာက္ကူးခ်ရဲခဲ့သလဲ ဆိုတာကို ပိုေျပာႏိုင္တဲ့ေကာင္က ဆရာပါပဲ။

က်ာင္းအိမ္သာမွာ စီးကရက္ခိုးေသာက္တယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္တတ္လာတယ္။ ေနလည္ေန႔ခင္း လူႀကီးေတြအလစ္ ခိုးၾကည့္ရတဲ့ ဗီဒီယိုရံုဝင္ေပါက္ကို စိတ္ဝင္စားလာတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကာရာအိုေကဆိုင္ေလးေတြမွာ ညဘက္ညဘက္ တရာဖိုးေလးပုဒ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ခံစားခ်က္ေတြကို ဆြဲဖြင့္တယ္။ အားလံုး အေယာင္ေယာင္အမွားမွားနဲ႔ ေယာင္နနေလးေတြ ျဖစ္လို႔ေနတယ္။                  

ရာရာကို စိတ္ကူးယဥ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ရည္႐ြယ္ခ်က္ေပၚ အခိုင္အမာရပ္တည္ေနသလဲဆိုတာ မသဲကြဲေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ဟာ အကုန္ ျဖစ္ခ်င္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔အားလံုးဟာ ဂ်ိဳကာဖဲေတြလို ေဆးစက္က်ရာ အရုပ္ထင္မလား ေလွ်ာက္လုပ္ရင္း ေဆးစက္ေတြေပလာတယ္။

လူ သိပ္မလာတတ္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေထာင့္ စားပြဲမွာ စီးကရက္ခိုးေသာက္ရင္း ေရေႏြးသံုးေလးအိုး ကုန္တဲ့အထိ က်ေနာ္တို႔ဟာ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ သိပ္မ်ားခဲ့တယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဘာျဖစ္ခ်င္ေနမွန္း မသိၾကတာ။ ဘာလုပ္ခ်င္ခဲ့မွန္း မစဥ္းစားတတ္တာ။ ဘယ္လိုဘဝမ်ိဳးကိုျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ကူးယဥ္တတ္ေလ့ ရွိတယ္။ အဲဒီတုန္းက အသက္ငယ္ငယ္နဲ႔ ပိုက္ဆံရွာသံုးႏိုင္တဲ့ေကာင္ဆို လူစြမ္းေကာင္းလို႔ကို ထင္ေနေတာ့တာပဲ။ 

၃။   

ယ္တန္းစာေမးပြဲ ၿပီးတဲ့အထိလည္း က်ေနာ္တို႔မွာ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိေသးဘူး။ အမ်ားေယာင္တိုင္း ေလွ်ာက္ေယာင္သလို သင္တန္းေတြမွန္သမွ် တက္လို႔။ သူမ်ားက ေကာင္းတယ္လို႔ေျပာသမွ် လိုက္ယံုလို့ အရာရာ စမ္းသပ္ေနရတာပဲ။ အကုန္လံုးကလည္း စမ္းသပ္ေနၾကရတဲ့ စိတ္ကူးထဲက ဓာတ္လံုးေတြလိုပဲ။ တန္ဖိုးႀကီးႀကီး ေပးခဲ့ၿပီးခ်ိန္ေရာက္မွ ေနာက္တဖို ျပန္ထိုးေနရတဲ့ ဓာတ္စာေတြလို ဘဝကို သုညကသာ စရမယ္ေျပာတတ္တ့ဲ ပစၥည္းမဲ့ဝါဒကို အားက် တမင္ဟန္လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ကာလေတြပါပဲ။

ဇာတ္နာျပမွ ဘဝပီသတယ္လို႔ေျပာၿပီး မနက္ေရခ်မယ့္ စက္ေလွဝမ္းထဲမွာ တညအိပ္ျပတယ္။ မနက္ေရာက္ေတာ့ စက္ေလွက ေပးလိုက္တဲ့ ၾကက္သားဒံေပါက္ကို အရက္နဲ႔ျမည္းလိုက္ၾကတယ္။ အခ်ိန္ရရင္ ကဗ်ာေရးတယ္။ မိုဃ္းေဇာ္ေသတမ္းစာကို အားက်လို႔ ကိုယ့္အမည္ေနာက္မွာ စ်ာပနလို႔ ထည့္ေရးလိုက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြဆဲတာ ခံရတယ္။

အဲ ဒီတုန္းကေတာ့ လူငယ္ေတြ ဆံပင္ရွည္ သိပ္မထားၾကေတာ့ပါဘူး။ ဆူညံေပါက္ကြဲသံေတြကို တျခားနည္းနဲ႔ ေဖာက္ခြဲၾကတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မလြတ္လပ္ေအာင္ ၿငိမ္သက္ခဲ့ရလို႔လည္း အဲဒီ မလြတ္လပ္မႈေတြကို တနည္းနည္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ေနၾကတယ္။ ဘီယာကို ေရနဲ႔ေရာေသာက္ရမွာလား ေမးတဲ့ေကာင္ကို ငတံုးဆိုၿပီး ဝိုင္းဟားၾကတယ္။                  

ကၠသိုလ္အားလံုးကို အစြန္အဖ်ား တေနရာစီခြဲျခားလိုက္တဲ့ အေစာပိုင္းႏွစ္ေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ တကၠသိုလ္ စတက္ခဲ့ရတယ္။ ၾကားဖူးတဲ့ ပံုျပင္ေတြထဲက အတိုင္းမဟုတ္ပဲ တကၠသိုလ္ဆိုတာႀကီးက က်ေနာ္တို႔အတြက္ အိပ္မက္လိုပဲ။ ဘာမွ ဖမ္းဆုပ္လို႔ မမိေတာ့မယ့္ ျမဴေတြလိုပဲ။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း ေရာက္ေတာ့မွ အားလံုးနဲ႔ ေဝးသြားတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥဟာ က်ေနာ္တို႔ကို ဘယ္လိုမွ စိတ္သက္သာရာ မရေစဘူး။

အျမင္က်ယ္စရာ ေလာကဆိုတာ
ေက်ာင္းရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္က
ေတာင္တန္းေတြလားလို႔ ေမးယူရတဲ့အထိ
က်ေနာ္တို႔ တိတ္ဆိတ္ေနၾကရတယ္။ 
အဆိုးဆံုးကေတာ့
ပတ္ဝန္းက်င္မွာ
အသိပညာအျပင္
ေလာကအျမင္ကိုပါ ေလ့လာႏိုင္စရာ ဘာမွမရွိ
တိတ္ဆိတ္တဲ့ လြင္တီးေခါင္လိုေနရာမ်ိဳးမွာ
က်ေနာ္တို႔အားလံုး
ေနာက္ဆံုး
တေယာက္မက်န္ အရက္သမားျဖစ္သြားၾကေတာ့တာပဲ။     

အား လံုးနဲ႔ ေဝးသြားတယ္ဆိုတာ မိဘအိမ္နဲ႔ ေဝးရာအရပ္ဆိုတာေလာက္ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ေဝး ကိုယ္ဝါသနာပါရာ နယ္ပယ္နဲ႔ ေဝး အျမင္က်ယ္စရာေလာကဆိုတာ ေက်ာင္းရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္က ေတာင္တန္းေတြလားလို႔ ေမးယူရတဲ့အထိ က်ေနာ္တို႔ တိတ္ဆိတ္ေနၾကရတယ္။

ဆိုးဆံုးကေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အသိပညာအျပင္ ေလာကအျမင္ကိုပါ ေလ့လာႏိုင္စရာ ဘာမွမရွိ တိတ္ဆိတ္တဲ့ လြင္တီးေခါင္လိုေနရာမ်ိဳးမွာ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ေနာက္ဆံုး တေယာက္မက်န္ အရက္သမားျဖစ္သြားၾကေတာ့တာပဲ။                     

က် ေနာ္တို႔ စိတ္မရွည္ၾကေတာ့ဘူး။ လူငယ္ဆိုေတာ့ လြင့္ေနတဲ့အလံလို တိုင္ထိပ္ကို လႊင့္ထားေပမယ့္ ေလတိုက္ရာအတိုင္း ခ်ည္ထားတ့ဲ ႀကိဳးမွာ မေပ်ာ္ၾကေတာ့ဘူး။ ခန္းနားတဲ့ အိပ္မက္ေတြဆိုတာလည္း မသိေတာ့ဘူး။ အဆိုးဆံုးက ေက်ာင္းၿပီးသြားေပမယ့္ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ဒီအတိုင္း အိပ္မက္ေတြကို အေသခံ ၿငိမ္ေနမလား။ ဘဝကို လက္ေတြ႕က်က် ဝင္ရေတာ့မလားဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားလာေတာ့တယ္။

လြ တ္လပ္တဲ့ ေလာကထဲ သြားဖို႔ အေတာင္ပံ တစံုဆိုတာ အရင္ေခတ္ကေတာ့ လုပ္ရဲတဲ့သတၱိကို ေခၚတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္မွာ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီလိုပဲ ေတြးေနၾကေတာ့တယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း ဆိုတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ စိတ္မပါ လက္မပါနဲ႔ေနၿပီး ဒါေတြဟာ ဘဝအဆက္ဆက္ ျပဳခဲ့သမွ် အကုသိုလ္ေတြအစား ဝဋ္လာခံေနရသလိုပဲ ထင္ရေတာ့တယ္။

ပ်ာ္စရာဆိုတာကို အပ်က္ဓာတ္ထဲကသာ လိုက္ရွာေနရသလို မေကာင္းတာလုပ္ေနရမွပဲ ေနေပ်ာ္ေတာ့တယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းတက္ၿပီး မေပ်ာ္ဘူးဆိုတာေျပာရတဲ့ အင္မတန္ရယ္စရာ ေကာင္းတဲ့ ေခတ္ပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့ၾကဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီအခန္းကို ျမန္ျမန္ပဲ ကုန္ဆံုးသြားခ်င္ၾကေတာ့တယ္။                  

ပိ တ္ထားတဲ့တံခါးက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ကို ပြင့္လာမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္ ျပန္ျမင္ျမင္ေနရတဲ့ အခန္း ဆိုတာကလည္း အဲဒီ အခန္းမ်ိဳးပါပဲ။ ေမွာက္မိုက္လို႔ ဘဝရဲ႕ တန္ဖိုးအရွိဆံုး ေန႔ရက္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ပ်င္းရိစြာ ေက်ာ္ျဖတ္ေနခဲ့ရတာေပါ့။ အဲဒီ ပိတ္ထားတဲ့အခန္းကိုပဲ အခုျပန္ျမင္ေနမိရင္း က်ေနာ္တို႔ အခ်ိန္မ်ားစြာ ကုန္လြန္ခဲ့ၾကရတာေပါ့။

က် ေနာ္တို႔ တကယ္မရွိဘူးလို႔ ထင္ထားတဲ့ ေသာ့တေခ်ာင္းခ်င္းစီဟာ က်ေနာ္တို႔လက္ထဲမွာပဲ ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ အဲဒီတုန္းကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တကယ္မသိဘူးေလ။ က်ေနာ္တို႔ တေယာက္ခ်င္းစီ လက္ေတြထဲမွာ ေသာ့ေတြရွိေနၿပီး ေ႐ႊတံခါးႀကီးကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မပြင့္ခဲ့ဘူး။ အခုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လက္ထဲက ေသာ့တံေတြက သံေခ်းေတြ တက္ေနခဲ့ပါၿပီ။

၄။                  

ကယ္ေတာ့ က်ေနာ္ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျမင္ေနရတဲ့ ပံုရိပ္ေတြဟာ အျပင္မွာ တကယ္ ျဖစ္ခဲ့တာေတြခ်ည္းပါပဲ။ က်ေနာ္ ေျပာခဲ့ဖူးသလို ညဘက္ အိပ္ခါနီးတိုင္း ျခင္ေထာင္အမိုးေပၚမွာ ပိတ္ထားတဲ့အခန္းေတြကို ျမင္ေနရတယ္ ဆိုတာကလည္း တကယ္ပဲေလ။ အဲဒါေတြက က်ေနာ္တို႔ေခတ္ရဲ႕ ဘယ္ေလာက္ ေနာက္ က်ခဲ့ၿပီလဲဆိုတဲ့ ျပယုဂ္ေတြေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ေတြ ဘယ္ေလာက္ ေဝဝါးနိမ့္က်ခဲ့သလဲဆိုတဲ့ နိမိတ္ပံုေတြ ပဲေပါ့။ ဘယ္ေလာက္ နာက်င္ေၾကကြဲစရာ ေကာင္းတဲ့ အတိတ္တဲ့လဲဗ်ာ။

က် ေနာ္တို႔ အသက္အ႐ြယ္တန္းေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ထက္ ႀကီးတဲ့ အကိုအမ ဦးေလးအ႐ြယ္ေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ ေအာက္က ညီေလး ညီမေလးေတြ တေခတ္လံုး ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ ေလာကဓံ၊ ေလးဘက္ေလးတန္ ပိတ္ထားသလို အတိတ္ ႀကီး ။ အဲဒီလို ေသာ့ခေလာက္ တန္းလန္းနဲ႔ သံေခ်းအထပ္ထပ္ တက္ေနတဲ့ တံခါးႀကီး။

နာက္ၿပီး က်ေနာ္တို႔အေပၚမွာ အဝတ္နက္နဲ႔ ဖံုးအုပ္ထားတဲ့ အေမွာင္ထုႀကီး တခုလိုပါပဲ။ အဲဒါေတြလည္းျဖစ္ေရာ က်ေနာ္တို႔ လမ္းေတြေပၚ ေျခေထာက္မပါပဲ ေရာက္သြားခဲ့ၾကရတယ္။ ေရထဲကို လက္ျပန္ႀကိဳးတုပ္ၿပီး ကန္ခ်ခံခဲ့ရတယ္။

က်ေနာ္တို႔ေတြအားလံုး
ေကာင္းကင္တက္
ပ်ံသန္းျပမယ္ဆိုတဲ့
စိတ္ကူးေတြကို
လက္လႊတ္ခဲ့ရပါတယ္။
အခုဆို
တိမ္ေတြေပၚ တက္ေရာက္ႏိုုင္သူေတြ
က်ေနာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္ထဲ
တေယာက္မွ မရွိၾကေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။

အဲ ဒီကာလေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ေတြအားလံုး ေကာင္းကင္တက္ ပ်ံသန္းျပမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးေတြကို လက္ လႊတ္ခဲ့ရပါတယ္။ အခုဆို တိမ္ေတြေပၚ တက္ေရာက္ႏိုုင္သူေတြ က်ေနာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္ထဲ တေယာက္မွ မရွိၾကေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။

အဲ ဒါဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကို အေတာင္အလက္ေတြမွ စံုေအာင္ မတပ္ဆင္ေပးခဲ့တာ။ က်ေနာ္တို႔ကို ပ်ံသန္းဖို႔ အားအင္ေတြမွ ထည့္မေပးခ်င္ခဲ့ၾကတာ။ မဟုတ္ဘူးလား။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ပ်ံသန္းရေကာင္းမွန္းေတာင္ မသိႏိုုင္ေတာ့သလိုပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ကို လက္ေဖ်ာက္ကေလးတီး ဆက္ေဖ်ာက္ ထားခဲ့ၾကတယ္။ 

ဟု တ္တယ္ေလ။ က်ေနာ္တို႔က အဲဒီ ေခတ္ရဲ႕ ဓားစာခံ လူညံ့ေတြ။ ေခတ္ႀကီးဆီက ဖမ္းေခၚလာခဲ့တဲ့ အညတရ သံု႔ပန္းေတြ။ ကစားစရာ ပိုက္ကြန္ေသးေသးေလးေတြထဲက လိပ္ျပာေသးေသးေလးေတြ။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီႏွစ္ကာလေတြမွာ က်ေနာ္တို႔က ေလွာင္ပိတ္ခံထားခံရမွာ သိပ္ေၾကာက္တတ္တဲ့ ယုန္ကေလးေတြ ေပါ့။

က် ေနာ္တို႔ကို တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကတယ္။ ပညာေရးစနစ္ဆိုးႀကီးရဲ႕ အစမ္းသပ္ခံေတြေပါ့ တဲ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီလိုကို မထင္ပါဘူး။ အမွန္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အားလံုး အစမ္းသပ္ေတာင္ မခံခဲ့ရပဲ အစေတး ခံခဲ့ၾကရတာ။ က်ေနာ္တို ႔ခ်ေကြၽးခံလိုက္ရတာပါ။ စနစ္တက်ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့တဲ့ ပညာေရးစနစ္ထဲမွာမွ ပညာသင္တဲ့အ႐ြယ္ ေရာက္ခဲ့ရတာ မဟုတ္လား။

တို င္းျပည္ ပညာမတတ္ရင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူစိတ္ႀကိဳက္ လုပ္လို႔ရတယ္ ဆိုတဲ့ ဘယ္သူေျပာခဲ့မွန္းမသိေပမယ္ ့ဘယ္ေတာ့မွ မလြဲခဲ့တဲ့အဆိုမွာ က်ေနာ္တို႔ ျပန္ မေခ်ႏိုင္သလိုပဲ။ က်ေနာ္တို ႔ႏႈတ္ခမ္းေတြဟာ ဆြံ႕အလို႔ ပစ္မွတ္ထဲစိုက္ေနတဲ့ျမားမွာ က်ေနာ္တို႔ ပူးခ်ည္ခံထားခဲ့ရတာေပါ့။ အဲဒီလို တမဂၤလာ သိသိႀကီးနဲ႔ ႀကံစည္ခဲ့ၾကတာ ေပါ့ေလ။ အခု က်ေနာ္တို႔ေခတ္က လူေတြ တေျဖးေျဖးႀကီးလာတ့ဲအခါ အဲဒီဆိုးေမြေတြကို အခုကေလးေတြ ဆက္ၿပီးခံၾကရေတာ့တာပါပဲ။

၅။               

က် ေနာ္တို႔ေတြ အားလံုးဟာ တေလ်ာက္လံုး ႀကိဳးဆိုင္းခံထားခဲ့ၾကရတယ္လို႔သာ ဆိုၾကပါေတာ့။ က်ေနာ္တို႔ဘဝကို ရုပ္ေသးရုပ္လို ရႈပ္ေထြးသိမ္ငုပ္စြာ ႀကိဳးေတြ အဆိုင္းခံလို႔ ကျပခဲ့ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေနာက္ကြယ္မွာ လက္မဲႀကီးက ရွိေနတယ္။ လက္မဲႀကီးက က်ေနာ္တို႔ကို တခ်ိန္လံုး ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့ပါတယ္။

အဲ ဒီတုန္းက မုန္းေလာက္ေအာင္ ၾကည့္ခဲ့ရဖူးတဲ့ ကာရာအိုေက ေခြထဲက တကိုယ္ေရ ကိုယ္လက္သန္ ႔ရွင္းေရး ပညာေပးဇာတ္လမ္းတိုေလးလိုေပါ့။ က်ေနာ္တို႔မွာ အိပ္မက္ေတြ ကိုယ္စီရွိခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္  အဲဒီ အိပ္မက္ေတြထဲမွာ လက္မဲႀကီးက ႀကိဳေရာက္ေနခဲ့တာပါပဲ။

ယ္ငယ္ကတည္းက စိတ္ညစ္ညဴးခဲ့ရသလို သီခ်င္းတပုဒ္ မစရေသးဘူး လက္မဲႀကီးက ေရာက္လာတယ္။ ေနာက္တပုဒ္ကို ေက်ာ္လိုက္ေတာ့လည္း အဲဒီလက္မဲႀကီးပဲ ျပန္ေရာက္လာျပန္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီသီခ်င္းအပုဒ္ကို အျမန္ေက်ာ္ပစ္လို႔မရ၊ စိတ္ညစ္ေလာက္ေအာင္ ျမင္ခဲ့ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ လက္မဲႀကီး က်ေနာ္တို႔ မ်က္လံုးေရွ႕ခဏခဏေရာက္လာ၊ ႐ြံေလာက္ေအာင္ ေၾကာက္ခဲ့ၾကရတဲ့ လက္မဲႀကီး အခုထိ က်ေနာ္တို႔ကေလးေတြကို ဆက္ၿပီးေျခာက္လွန္ ႔ေနတုန္း။

သူတို႔ကေတာ့
ကယ္တင္တယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ပါတယ္။
ထားပါေတာ့ 
သူတို႔ေျပာသလို ကယ္တင္လို႔လည္းၿပီးသြားေရာ
ေခ်ာက္ကမ္းပါးဟာ
ေခ်ာက္နက္ႀကီးျပန္ျဖစ္သြားတဲ့
အထူးျပဳလုပ္ခ်က္ေတြအျပည့္နဲ႔
ရုပ္ရွင္ တခုလိုေပါ့
က်ေနာ္တို႔
တသက္စာ ၾကည့္ခဲ့ရတာ။

ည္းတည္းကေလးသာ က်န္ေတာ့သလို ပင့္ကူႀကိဳးကိုျဖတ္ခ်၊ က်ေနာ္တို႔ကို ေခ်ာက္ကမ္းပါးေပၚကို အလိုမတူပဲ ဆြဲတင္လိုက္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ကယ္တင္တယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ပါတယ္။ ထားပါ ေတာ့။ သူတို႔ေျပာသလို ကယ္တင္လို႔လည္းၿပီးသြားေရာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးဟာ ေခ်ာက္နက္ႀကီးျပန္ျဖစ္သြားတဲ့ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္ေတြအျပည့္နဲ႔ ရုပ္ရွင္ တခုလိုေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ တသက္စာ ၾကည့္ခဲ့ရတာ။

က် ေနာ္တို႔ကသာ ၾကည့္ရလြန္းလို႔ ရိုးေနၿပီ၊ သူတို႔က စားရေသာက္ရလြန္းလို႔ကို မဝၾကေသးဘူး။ တီဗီမွာလာေနတဲ့ ေၾကာ္ျငာကို မၾကည့္ခ်င္ပဲၾကည့္ေနၾကရသလို ဇာတ္လမ္းေတြက ေနာက္ ဘာျဖစ္ေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ ဇာတ္ၫႊန္းကိုုသိေနေပမယ့္လည္း စင္ေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ႐ႊင္ေပ်ာ္စြာကျပခဲ့ၾကရတယ္။ အဲဒီလို က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ေန႔ရက္ေတြေပါ့။

အဲ ဒါ က်ေနာ္တို႔ ညနက္နက္ သန္းေခါင္ယံ ဆိတ္သုဥ္းျခင္းေတြပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ အေမွ်ာ္လင့္ႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကတယ္။ အေျပာင္းအလဲ တခုကိုေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ ရင္ခုန္စိတ္လႈပ္ရွား ေၾကကြဲဝမ္းနည္းစြာျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရတယ္။ အဲဒီ အေမွာင္ေခတ္ႀကီးကို။ ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း နံနက္ခင္း ေနေရာင္ဟာ ေရာက္မလာခဲ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ မ်က္လံုးေတြကို ေဖာက္ထုတ္ခဲ့ၾကတယ္ ဆိုေတာ့ေလ။

၆။                   

ခုက်ေတာ့ ဘာေတြၾကားေနရၿပီလဲ၊ က်ေနာ္တို႔လည္း မသိႏိုင္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ “ေပါင္မုန့္မရွိရင္ ကိတ္မုန့္ စားေပါ့”ဆိုတဲ့ ေမရီအင္တိြဳင္းနက္ႀကီးကမွ ေတာ္ေသးတယ္လို႔ ထင္လာတဲ့အထိ ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ ေန႔ရက္ေတြေပါ့။ အခုဆို ရယ္ေမာ ေပ်ာ္႐ႊင္စရာ ေခတ္ႀကီးထဲ အမွန္တကယ္ ေရာက္ေနပါၿပီတဲ့။

ခုလို ေခတ္ႀကီးေရာက္မွ ျဖစ္ေနၾကတာမို႔လည္း အားလံုး တဝါးဝါး တဟားဟား ေပါ့ေလ။ ရယ္လိုက္ၾကရတာ နာက်င္ ေၾကကြဲစြာ ဝမ္းနည္းၾကၿပီးေတာ့။ အဲဒီလို က်ေနာ္ ေရးခဲ့ဖူးပါလိမ့္မယ္။ ရယ္လို႔လည္းဝေရာ ရယ္စရာလို႔ဆိုရင္ ခါးတို႔ၿပီး ကလိထိုးညႇစ္ ရယ္ဖို႔ကိုေတာင္ စိတ္ကိုက ရယ္လို႔မရေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတယ္။

တကယ္ပဲ ေပ်ာ္ေစခ်င္လို႔ ရယ္စရာေျပာေနတာလား
အတည္ေပါက္နဲ႔မ်ား ေနာက္ေနၾကတာလားေပါ့။
အရည္အခ်င္းမျပည့္မီတဲ့ ပညာေရးဝန္ထမ္းကို
နယ္ေတြဆီပို႔ပစ္မယ္တဲ့။
မူလတန္း အလယ္တန္း အစိုးရစစ္ အတြက္
စာေမးပြဲ က်င္းပစားရိတ္
ေက်ာင္းသားတဦး ငါးဆယ္က်ပ္ ခြဲတမ္းရရွိသတဲ့။

ခါတေလ က်ေနာ္ ေတြးေနမိတယ္။ သူတို႔ေတြ တကယ္ပဲ ေပ်ာ္ေစခ်င္လို႔ ရယ္စရာေျပာေနတာလား၊ အတည္ေပါက္နဲ႔မ်ား ေနာက္ေနၾကတာလားေပါ့။ အရည္အခ်င္းမျပည့္မီတဲ့ ပညာေရးဝန္ထမ္းကို နယ္ေတြဆီပို႔ပစ္မယ္တဲ့။ မူလတန္း အလယ္တန္း အစိုးရစစ္အတြက္ စာေမးပြဲက်င္းပစားရိတ္ ေက်ာင္းသားတဦး ငါးဆယ္က်ပ္ ခြဲတမ္းရရွိသတဲ့။ ဘာေတြမ်ားလဲဗ်ာ။ ရုတ္တရက္ ၾကားလိုက္ရင္ ပညာေရးကို အရည္အေသြးျမႇင့္တင္လိမ့္မယ္ ထင္စရာေတာင္ ေကာင္းပါရဲ႕လား။

ျခားနည္းနဲ႔ စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္ ေပါ့ေလ။ နယ္က ပညာသင္ ကေလးေတြက အရည္အခ်င္း မမီတဲ့ ဆရာေတြနဲ႔မွ ပညာကိုသင္ရေတာ့မလို ျဖစ္မေနဘူးလား။ အဲဒီလို အပိုရလမ္း ေျဖာင့္ပါတယ္လို႔ စြဲေနၾကတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးက လြင့္လာတယ္ဆိုတဲ့ ဆရာေတြကေရာ ဘယ္လိုမ်ိဳးနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ျပန္လည္ထူမတ္ၿပီး နယ္က ကေလးေတြကို ပညာ ဘယ္လို ဆက္လက္ ျပန္ေဝမွ်မလဲ။ သတင္းေခါင္းစဥ္မွာ မ်က္လံုးျပဴးသြားတယ္ ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔အလြန္လား။ တခါတခါေတာ့ က်ေနာ္က ေတာ္ေတာ္ေလး အလိုက္ကမ္းဆိုးမသိတဲ့ အဆိုးျမင္တေယာက္ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။                      

က် ေနာ္တို႔ သိၾကတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ေတြးျဖစ္ ေျပာျဖစ္ ၾကသလိုပါပဲ။ ဘာေတြလုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲ။ က်ေနာ္တို႔ အနာဂတ္ကို ဘယ္လိုထုဆစ္ ပံုေဖာ္ၾကမလဲေပါ့ က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားၾကည့္ၾကတယ္။ တျခားတိုင္းျပည္ေတြမွာ တျခားတိုးတက္ေနတဲ့ႏိုင္ငံေတြမွာ ကေလးေတြကို ဘယ္လိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေနၾကသလဲ။ ကေလးေတြ အနာဂတ္ကို ဘယ္လိုတည့္မတ္ေအာင္ လမ္းေၾကာင္းခ်ေပးေနသလဲဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ေလ့လာၾကတယ္။

ရယ္စရာ ေခတ္စကားတခုလိုေပါ့
ေနာက္
ၿပီးေတာ့ ဘာဆက္ျဖစ္သြားလဲ ဆိုေတာ့
အဲဒါလည္းၿပီးေရာ
ဘာမွ ဆက္မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုသလို
“ဘာမွ မဘာေတာ့ဘူး” ဆိုတဲ့ ေခတ္စကားအတိုင္း
က်ေနာ္တို႔
အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ဆီ
ဘယ္လိုမွ မေရာက္ႏိုုင္ဘူး။

က် ေနာ္တို႔ ျမင္ၾကတယ္။ ရယ္စရာ ေခတ္စကားတခုလိုေပါ့။ ေနာက္ ၿပီးေတာ့ ဘာဆက္ျဖစ္သြားလဲ ဆိုေတာ့ အဲဒါလည္းၿပီးေရာ ဘာမွ ဆက္မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုသလို “ဘာမွ မဘာေတာ့ဘူး” ဆိုတဲ့ ေခတ္စကားအတိုင္း က်ေနာ္တို႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ဆီ ဘယ္လိုမွ မေရာက္ႏိုုင္ဘူး။ အစကတည္းကမွ နိမ့္က်ေနတဲ့အေျခအေနမွာ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္မွလည္း ဆက္မသြား၊ ဘယ္ဆီမွလည္း ဆက္မေလွ်ာက္ ၾကေတာ့ဘူး။ ကိုယ္တိုင္ကိုက အဲဒီ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ေနထိုင္ခဲ့ရလို႔ အသိဉာဏ္ေတြေဝဝါး ဘာမွ ဆက္မလုပ္တတ္ေတာ့တာလား။ က်ေနာ္ မသိေတာ့ပါဘူး။ 

၇။                     

အဲ ဒါေတြအားလံုးက ဘာကိုေျပာခ်င္တာလဲဆိုေတာ့ အခုလို က်ေနာ္တို႔ အ႐ြယ္ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ကိုက ေဝဝါးစိတ္နဲ႔သာ လူျဖစ္လာၾကရတာ မဟုတ္လား။ ဘာမွ မသိျခင္းနဲ့သာ အမွားကို အမွန္ ထင္ေယာင္ၾက၊ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ မသိၾက၊ မတတ္ခဲ့ၾကသလိုပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္က ေကာင္းမြန္လတ္ဆတ္တဲ့ ေလကိုမွ မ႐ွဴရိႈက္ခဲ့ရေတာ့ ေနာင္ အနာဂတ္ လူငယ္ေတြကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ ျပန္မေပးႏိုင္ခဲ့ၾကဘူး ျဖစ္ေနသလို ေပါ့ေလ။ 

ကာင္းမြန္ျပည့္စံုတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို အခုအခ်ိန္အထိ ခ်မေပးႏိုင္ လက္ဆင့္ မကမ္းႏိုုင္ၾကေသးဘူး ျဖစ္ ေနေတာ့တယ္။ အရာရာကို သိလြယ္ တတ္လြယ္ေသးတဲ့ ကေလးေတြဘဝ ဆိုတာကလည္း မွတ္ဉာဏ္ထဲ ဘာအေရာင္မွ မဆိုးရေသးတဲ့ ျဖဴစင္မႈဟာ ဘယ္ အေရာင္ကိုမဆို လက္ခံေနမိတတ္မယ္ မဟုတ္လား။

က် ေနာ္တို႔ဆီက ထြက္သြားတတ္တဲ့ အေရာင္ေတြလည္း ေလထုထဲပ်ံ႕ႏွံ့ေနသလို ကေလးေတြအေပၚ အဆိုးခံၾကရလိမ့္မယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္ ဘာလုပ္ရင္ ေကာင္းမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ ကူးေနၾကတဲ့ အနာဂတ္ ပညာေရးစနစ္ စိတ္ကူးမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေကာင္းေတြအတြက္ ရင္ခုန္စြာႀကိဳဆိုခ်င္ၾကေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဘာမွျဖစ္မလာေသးပါဘူး။ 

အသက္အ႐ြယ္ ႀကီးရင့္လာတာနဲ႔အမွ်
က်ေနာ္တို႔လက္ေတြ
အရာရာ ဖမ္းဆုပ္လို႔ မၿမဲၾကေတာ့သလို
က်ေနာ္တို႔ ေနာက္က်ေနၿပီဆိုတာကို
ေနာက္က်မွသာ သိခြင့္ရခဲ့တာ မဟုတ္လား
က်ေနာ္တို႔ စိတ္ေတြကိုေတာင္
မနည္းလြတ္လပ္ေအာင္ လုပ္ယူထားၾကရတာ မဟုတ္လား
က်ေနာ္တို႔ အိပ္မက္ေတြကိုေတာင္
မနည္း အရည္စစ္ထုတ္ ယူခဲ့ၾကရတာေလ။

က် ေနာ္တို႔ဟာ မီးခိုးလို မႈန္မိႈင္းလြင့္ေမ်ာေနရာက တိမ္ေတြျဖစ္ခ်င္ခဲ့ၾက၊ ေငြ့ရည္ဖြဲ့လို႔ေတာ့ မရခဲ့ၾကပါဘူး။ အဲဒီလိုပါပဲ။ အသက္အ႐ြယ္ ႀကီးရင့္လာတာနဲ႔အမွ် က်ေနာ္တို႔လက္ေတြ အရာရာ ဖမ္းဆုပ္လို႔ မၿမဲၾကေတာ့သလို က်ေနာ္တို႔ ေနာက္က်ေနၿပီဆိုတာကို ေနာက္က်မွသာ သိခြင့္ရခဲ့တာ မဟုတ္လား။ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ေတြကိုေတာင္ မနည္းလြတ္လပ္ေအာင္ လုပ္ယူထားၾကရတာ မဟုတ္လား။ က်ေနာ္တို႔ အိပ္မက္ေတြကိုေတာင္ မနည္း အရည္စစ္ထုတ္ ယူခဲ့ၾကရတာေလ။

ဆို ေတာ့ “အခုအခ်ိန္ကစၿပီး” ဆိုတာ ဘာကို ေျပာတာလဲ။ ေနာက္ မ်ိဳးဆက္တဆက္ကိုလား။ ေနာက္ တေခတ္စာ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ယူရဦးမယ့္ ေနာင္တခ်ိန္ကိုလား။ ဒါမွမဟုတ္ ေနာင္ ဘဝက်မွလား။

ဟု တ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာက မီးခိုးေတြဟာ ေရေငြ႕မွ မျဖစ္ခဲ့တာ။ မီးခိုးဆိုတာ မိုးလို ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ြာခ်ဘူးေလ။ အမွန္တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေတြအားလံုးက မီးခိုးေတြ။ ေငြ့ရည္ဖြဲ႕႐ြာတတ္တဲ့ တိမ္ေတြ မဟုတ္ခဲ့ၾကဘူး။ အဲဒီလိုေပါ့။ အားလံုး လြင့္စင္ ေပ်ာက္ကြယ္ ကုန္ၾကၿပီးၿပီ။

နိုလိႈင္း
၂၀၁၈၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၁။

မွတ္ခ်က္။ အခန္း(၄)မွာ ေရးသားထားတဲ့ ဒီစာေၾကာင္းေလး (“က်ေနာ္တို႔ကို လက္ေဖ်ာက္ကေလးတီး ဆက္ေဖ်ာက္ ထားခဲ့ၾကတယ္”) ကိုု မူရင္းအတိုုင္း ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ စာဖတ္သူအေနနဲ႔ စာလံုုးတခ်ုိ႕က်က်န္ေနရစ္ခဲ့တယ္ဆိုုတာကိုု သတိျပဳမိႏိုုင္မွာျဖစ္ေပမယ့္ စာေရးသူရဲ႕ဆုုိလုုိရင္းကိုု ခံစားနားလည္ႏိုုင္တာမိုု့ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ျဖည့္စြက္တာမ်ဳိးမလုုပ္ဘဲ မူရင္းအတိုုင္း ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ [လြတ္လပ္လိႈင္းမဂၢဇင္း]