အရူးမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ –
အမၺနဒီေက်ာ္စြာ

.

ရူးဟုဆိုလွ်င္ အဝတ္အစားစုတ္စုတ္ျပတ္ျပတ္ႏွင္႔ လမ္းတကာေလွ်ာက္သြားကာ ဟိုဟာ ေကာက္စား သည္ဟာ ေကာက္စား ေနပူမေရွာင္ မိုးရြာမေရွာင္ မိုးရြာလွ်င္စို ေနပူလွ်င္ေျခာက္ ေနထိုင္ရာအတည္တက်မရွိ ေစာင္႔ေလွ်ာက္သူမရွိ ဗိုက္ဆာမွန္း မဆာမွန္းမသိ တစ္ေယာက္တည္း စကားေတြေျပာကာ ေနခ်င္သလို ေန ထိုင္ခ်င္သလို ထိုင္ မည္သူ႔ကိုမွ် ဂရုမစိုက္ဘဲ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနတတ္ၾကေသာ သူမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္ဖူးေတြ႔ဖူးၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။

ယခုမူ ထိုသို႔ မဟုတ္ေတာ႔ေပ။ အရူးမ်ားသည္လည္း ေခတ္မီလာၾကေခ်ျပီ။ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ ေနတတ္လာၾကျပီး လူရာဝင္ခ်င္ နာမည္ႀကီးခ်င္ ဆယ္လီျဖစ္ခ်င္ ဂုဏ္သတင္းေမႊးသည္ နံသည္ မသိ ေက်ာ္ေဇာဖို႔သာသိေသာ လိုခ်င္တာတခု ရမည္ဆိုလွ်င္ ခိုင္းသမွ် အကုန္လုပ္တတ္ေသာ အရူးမ်ားေပၚေပါက္လာေလျပီ။

မွန္တကယ္ သြက္သြက္ခါေအာင္ ရူးေသာ အရူးအစစ္မ်ားမွာကား ဘာမွ် လိုခ်င္တပ္မက္စိတ္ သိပ္မရွိၾကေတာ႔ ကေလးစိတ္ ဆူပူမည္ ေအာ္ဟစ္မည္ ဆဲဆိုမည္ ေငါက္ငမ္းမည္ လိုခ်င္လွ်င္ လုမည္ ေျပာခ်င္ရာေျပာေနမည္ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနမည္ အိပ္ခ်င္သည္႔ေနရာတြင္ လွဲအိပ္လိုက္မည္ စားခ်င္သည္႔အခ်ိန္မွ ရွာစားလိုက္မည္။ အရူး အယဥ္မ်ားကေတာ႔ လူကို ဒုကၡမေပးတတ္ၾကပါ။ အရူး အရိုင္းမ်ားကေတာ႔ အနည္းငယ္ စိတ္အလိုမက်လွ်င္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ရန္ရွာတတ္ပါသည္။

ယခုမူ မရူးမေကာင္းမ်ားကား အလြန္မ်ားျပားစြာ ထုႏွင္႔ေဒး ေပၚေပါက္လာသည္မွာ အရူးသင္တန္းေပးကာ ဘြဲ႔လက္မွတ္မ်ားေပး၍ ေမြးထုတ္ေနသည္လား ေအာက္ေမ႔ရသည္။ တခုခုျဖစ္လွ်င္ စီကနဲဆို ၾကည္႔လိုက္ အရူးလက္မွတ္ရ။ ျပႆနာႀကီးႀကီးတခု ျဖစ္ျပီေဟ႔ဆို ၾကည္႔လိုက္ အရူးလက္မွတ္ရ။ အမ်ားသူငါႏွင္႔ ကန္႔လန္႔တိုက္ေနလွ်င္ ၾကည္႔လိုက္ အရူးလက္မွတ္ရ။ ျပည္သူလူထုႏွင္႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေနလွ်င္ ၾကည္႔လိုက္ အရူးလက္မွတ္ရ စသည္ျဖင္႔ အရူးလက္မွတ္ရေတြ မ်ားစြာေပၚထြက္လာသည္။

သာ မန္ ရူးျခင္းမ်ားတြင္ေတာ႔ စီးပြားေရးပ်က္၍ ရူးျခင္း၊ မိသားစု အေရးကိစၥမ်ားေၾကာင္႔ ရူးျခင္း၊ မနာလိုမရွဴစိမ္႔သူမ်ားက မႏၱာန္ ယၾတာ ေဆးအစီရင္မ်ား အသံုးခ်ကာ ယုတ္မာသျဖင္႔ ရူးျခင္း၊ ရာသီဥတုဒဏ္ သဘာဝေဘးဒဏ္မ်ားေၾကာင္႔ ရူးျခင္း၊ ေလာကီအပူမ်ားေၾကာင္႔ ရူးျခင္း၊ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးေၾကာင္႔ ရူးျခင္း၊ အက္စီးဒင္႔မ်ားေၾကာင္႔ ရူးျခင္း စသည္ျဖင္႔ ရူးျခင္းအေထြေထြ ရူးနည္းအဖံုဖံုရွိတတ္ၾကေလသည္။

ယခု ေခတ္စားကာ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနေသာရူးျခင္းမွာကား ထိုသို႔ မဟုတ္။ ထိုရူးနည္းမ်ားထဲတြင္ မပါ။ ရူးခ်င္သည္႔အခ်ိန္တြင္္ ရူးကာ မရူးခ်င္သည္႔အခ်ိန္တြင္ မရူးေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေသာ ရူးနည္းအသစ္ ျဖစ္ဟန္တူသည္။ လူသူငါးပါးၾကားတြင္ အလုပ္ လုပ္ႏိုင္ၾကသည္ သာမာန္လူမ်ားကဲ႔သို႔ပင္ ေနထိုင္သြားလာ စားေသာက္ကာ သူလိုငါလိုပင္ အရူးလား အေကာင္းလားဆိုသည္ကို စိတ္အထူးကုဆရာဝန္ၾကီးမ်ားပင္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာရခက္ကာ အမ်ိဳးအမည္ခြဲျခားရခက္ေသာ ရူးနည္းမ်ား ျဖစ္ေနေလေတာ႔သည္။

ခတ္သစ္ အရူးမ်ားကလည္း စီးပြားေရး လူမႈေရး ႏိုင္ငံေရးကို အလြန္အမင္း စိတ္ဝင္စားေသာ အရူးပါးမ်ားျဖစ္ေနၾကေလသည္။ မည္မွ်ေလာက္ပင္ စိတ္ဝင္စားသနည္း ဆိုရာတြင္ ေတြ႔သမွ်လူ တိုင္းကို ဆဲဆိုၾကိမ္းေမာင္းကာ လူမ်ိဳးေရးျပႆနာရွာေနလွ်င္ အရူးျဖစ္ေနျပန္သည္။ ႏိုုင္ငံေတာ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည္႔ လူႀကီးမ်ားကို ယုတ္ယုတ္မာမာ ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္း ေျပာေနဆိုေန ေရးေနသည္ကို ၾကည္႔လို္က္ပါက အရူးျဖစ္ေနျပန္သည္။ ဟိုအိမ္မီးရႈိ႕ သည္အိမ္မီးကြင္းပစ္ လုုပ္သူမ်ားကိုၾကည္႔လိုက္ အရူးျဖစ္ေနျပန္သည္။

၉၈၈ ႏွင္႔ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ၾကားကာလမ်ားတုန္းကလည္း အရူးမ်ား အလြန္ေခတ္စားကာ အရူးတေခတ္ ထခဲ႔ျပီး အရူးမ်ား စန္းပြင္႔ကာ အရူးနကၡပင္ ေကာင္းေသာႏွစ္ကာလမ်ား ျဖစ္ခဲ႔ဖူးေလသည္။ ထိုေခတ္က အရူးမ်ားကေတာ႔ ယခုလို ေပၚေပၚတင္တင္ ရူးျခင္းမဟုတ္။ လူကြယ္ရာေရာက္လွ်င္ အရူးစိတ္ေပါက္ အရူးရုပ္ေပ်ာက္ကာ ေဆးေသာက္စရာမလိုပဲ ေကာင္းခဲ႔ၾကသည္။

အခ်ိဳ႕အရူးမ်ားဆိုလွ်င္ အလြန္ခ်မ္းသာကာ ကားတဝီဝီႏွင္႔ပင္ လုပ္ငန္းခြင္ဆင္းသလို ရူးခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ ကားအမည္းႀကီးႏွင္႔ လာခ်လိုက္ အရူးခ်ိန္ ဂ်ဴတီျပည္႔လွ်င္ ကားျပာႀကီးႏွင္႔ လာျပန္ေခၚသြားလိုက္ႏွင္႔ အရူးလုပ္ငန္းမ်ား အရူးစီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ကာ အရူးျပန္႔ပြားေရး ေမြးျမဴေရးကုမၸဏီမ်ားက ဝန္ထမ္းမ်ားဟု အထင္မွားရေလာက္ေအာင္ အရူးတေခတ္ ရွိခဲ႔ဖူးသည္။

ခုေခတ္မွာေတာ႔ ထိုသို႔ မဟုတ္ေတာ႔။ အရင္ကလို ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ ရူးစရာမလိုေတာ႔ေပ။ လူၾကားသူၾကား လမ္းေပၚ လမ္းၾကား လူစည္ကားရာ ပန္းျခံကဲ႔သို အမ်ားျပည္သူႏွင္႔ဆိုင္ေသာ ေနရာမ်ားအထိပါ  တရားဝင္ ေပၚေပၚထင္ထင္ ဒီမိုကေရစီလမ္းစဥ္ အရ ရူးခြင္႔ ရလာၾကေလျပီ။

ေရွးကလို သာမန္ ၾကားဖူးေနၾက မယားတရူး လင္တရူး အရက္ရူး ဖဲရူး ဂိမ္းရူး ပြဲရူး အျငိမ္႔ရူး စတိတ္ရႈိးရူး အစားရူး အဝတ္အစားရူး မ်က္ႏွာရူး အသိုင္းအဝိုင္းရူးမ်ား မဟုတ္ၾကေတာ႔။ တိုးတက္ ဖြံ႔ျဖိဳးလာကာ ေက်ာင္းဆရာရူး အင္ဂ်င္နီယာရူး သေဘၤာသားရူး ဆရာဝန္ရူး အဆိုေတာ္ရူး မင္းသားရူး မင္းသမီးရူး ေမာ္လ္ဒယ္လ္ရူး ဗိုလ္ရူး စသည္မွ ထပ္မံတိုးတက္ကာ ေငြရူး ဂုဏ္ရူး တဏွာရူး အာဏာရူး ရူးနည္းအသစ္အဆန္းေပါင္းစံုျဖင္႔ အရူးကင္ဆာမ်ားသည္ ေနရာအႏွံ ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်က္ရွိေလျပီ။

မသိမသာ ႐ူးသူမ်ားရွိသလို သိသိသာရူးသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ထို႔ျပင္ အရူးမ်ားကို ဘံုေျမွာက္ၾကသူမ်ားကလည္းရွိသည္။ အရူးမ်ားကလည္း အရူး ထန္းလ်က္အိုးေတြ႔ဆိုသလို အေပ်ာ္ႀကီး ေပ်ာ္ေနၾကေလသည္။

ရူး လင္လုပ္ရသလိုဟူေသာ စကားပံုသည္လည္း အျမဲမွန္ေနေလေတာ႔သည္။ အရူးေတြ အရူးမေတြ ကလည္း မ်ားလာသည္ကိုး။ အရူး-အရူးျခင္း ပဏာသင္႔ေနၾကပံုမွာ အရူးက အရူးထက္ တစ္မူးပိုရွဴခ်င္ေသာ အရူူးမ်ားသည္ပင္လ်င္ တစ္ပံုတေခါင္းျဖစ္ကာ ဘိုးဘိုးေအာင္၏ ဝိဇၨာဝလံုးလို တစ္လံုးဖ်က္လွ်င္ ႏွစ္လံုးေပၚ ႏွစ္လံုးဖ်က္လွ်င္ ေလးလံုးေပၚလာသကဲ႔သို႔ အရူးမ်ား ဆတိုးႏွင္႔ ေပၚလာၾကသည္မွာ အံ႔ ဖြယ္မကုန္ႏိုင္ေသာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ အရူထိန္းသိမ္းေရးေက်ာင္း သို႔မဟုတ္ အရူးထိန္းသိမ္းေရး ေဂဟာ အရူးသင္တန္းမ်ားဖြင္႔လ်င္ အလြယ္တကူ အလွ်င္အျမန္ စီးပြားေရးေျပလည္ႏိုင္ေသာေခတ္ ျဖစ္ေနေလျပီ။

ေတာ္ရုံတန္ရုံ ရူးလွ်င္ေကာင္းသည္ အတန္အသင္႔ရူးလွ်င္ ေတာ္ေသးသည္ လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး ရူးမိလွ်င္ကား မေကာင္းေတာ႔။ ရူးရင္းႏွင္႔ပင္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အက်ိဳးျပဳလွ်င္ ေတာ္ေသးသည္။ ဆရာေအာင္သင္းကေတာ႔ စာရူးေပရူးမ်ားကိုခ်စ္သည္ အာဏာရူးမ်ားကိုေတာ႔ မႏွစ္သက္ေၾကာင္း ေျပာသြားခဲ႔ဖူးပါသည္။ သဘာဝႏွင္႔ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ကို အက်ိဳးျပဳေသာ ရူးျခင္းမ်ားကေတာ႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား လူခ်စ္လူခင္မ်ားကာ ပညာရွင္အရူးမ်ားပင္ ျဖစ္ခဲ႔ၾကေလသည္။

ည္သူ႔ကိုမွ် အက်ိဳးမျပဳ အက်ိဳးယုတ္ကာ ပ်က္စီးဆံုးရႈံးမႈမ်ားကာ ေလာကသဘာဝႏွင္႔ သက္ရွိသက္မဲ႔မ်ားကို ထိခိုက္ေစေသာ ရူးျခင္းမ်ားကေတာ႔ နာမည္ပ်က္ကာ ကမၻာ႔သမိုင္း ျမန္႔မာသမိုင္းမ်ားတြင္ လူမုန္းစုန္းမုန္း နတ္မုန္း အားလံုးမုန္းကာ လူလံုးမလွ ေအာ႔ႏွလံုးနာၾက ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရန္ လက္တြန္႔ကာ ေရွာင္ၾက ရွားၾက ဖယ္က်ဥ္ၾကေလသည္။

မရူးတရူးျဖစ္ေသာ ယဥ္ယဥ္ေလး ရူးသူမ်ားကေတာ႔ နာမည္ေျပာင္ကေလးမ်ားႏွင္႔ ခ်စ္စရာပင္ ေကာင္းေနေသးေတာ႔သည္။ မ်က္ႏွာရူး ဝမ္းတြင္းရူး အခ်စ္ရူး ကဗ်ာရူး စသည္ျဖင္႔ အမည္ေျပာင္ကေလးမ်ားႏွင္႔ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အရူးကေလးမ်ားကေတာ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ရွင္သန္ေနဦးမည္သာ။

ရူးတာကေတာ႔ ေလာကသစၥာအရ သဘာဝဓမၼ သေဘာအရ လူနတ္ ျဗဟၼာ သတၱဝါအားလံုး အဆံုးစြန္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္ေသးသည္အထိ ရူးႏွမ္းေနၾကရဦးမွာ ျဖစ္ပါသည္။ သာမန္အရူး အယဥ္ရူး အရိုင္းရူး မည္သို ႔ရူးမည္ကိုသာ မသိႏိုင္ၾကေသာ အရူးေလာက အရူးကမၻာၾကီးပင္ ျဖစ္သည္။

လူမွန္လွ်င္ တေယာက္တမ်ိဳး ရူးေနၾကရေသာ ပုထုဇဥ္လူသား အရူးမ်ားထဲတြင္ အမ်ားအတြက္ အက်ိဳးေပးျခင္းျဖင္႔ မ်က္ႏွာရူးလုပ္မည္လား မည္သူႏွင္႔မွ်မ ပတ္သက္ဘဲ တကိုယ္ေတာ္ အထီးက်န္ကာ ဝမ္းတြင္းရူးလုပ္မည္လား အမ်ားကို ဒုကၡေပါင္းစံု အကုန္ေပးေသာ အတၱေဘာရူး လုပ္မည္လား ဆိုတာကိုေတာ႔ ေသခ်ာ စဥ္းစားၾကည္႔ၾကေစခ်င္ပါသည္။

ရက္တမ်ိဳး တနာရီတမ်ိဳး တမိနစ္ တမ်ိဳး မရိုးရေအာင္ ကိုယ္႔ရူးနည္းကို ကိုယ္တိုင္သံုးသပ္ကာ ရူးနည္းမ်ားကို ရူးသြပ္စြာ ေရးသားမိေျပာဆိုမိေသာ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္သည္လည္း ယခုစာကို ေရးခဲ႔မိသလားမေရးမိခဲ႔သလားကိုပင္ ေဝခြဲမရေတာ႔ေအာင္ ရူးရူးမိုက္မိုက္ျဖင္႔ ေရးသားမိပါသည္။

အမၺနဒီေက်ာ္စြာ