ေဆာင္းဝင္းလတ္ – ကဗ်ာေရးတဲ့
ဆရာေမာင္ေသြးသစ္နဲ႔
မွတ္မွတ္ရရစကားေျပာျဖစ္ျခင္း

လက္နက္အားကုိးနဲ႔
တုိင္းျပည္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာကုိ
သိမ္းပုိက္ရယူဖုိ႔ ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။
တုိင္းျပည္ဖြံ႕ျဖိဳးတုိးတက္ႀကီးပြားဖုိ႔ဆုိရင္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိမွသာ ဧကန္ ျဖစ္ႏုိင္မွာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
စာေပသမားေတြ အားလုံးကလည္း
ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အလံေတာ္ကုိ ဆက္လက္လႊင့္ထူျပီး
မနက္ျဖန္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိဖုိ႔
ေရးသားေတာင္းဆုိရမယ့္ တာဝန္ေတြရွိပါတယ္။

.

အစ္ကုိက ေဆာင္းပါးေတြလည္းေရးတယ္။ စိတ္ခံစားမႈေပၚတဲ့အခါ ဝတၳဳလည္းေရးတယ္ ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ေန ဖတ္ေနရတယ္ေလ။  “ ဇီးကြက္ေမာင္ႏွံ ” ဆုိတဲ့ ဝတၳဳတုိကုိ ဘယ္လုိ ခံစားမႈနဲ႔ ေရးျဖစ္ခဲ့တာလဲ အစ္ကုိ။

လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႕ သေဘာသဘာဝကုိ ဦးတည္ေျပာခ်င္တဲ့ သေဘာပါတယ္။ အမရပူရ ေတာင္သမန္အင္းေစာင္းမွာ ဇီးကြက္ေမာင္ႏွံကုိ ေလွာင္ခ်ိဳင့္သြင္းေရာင္းေနတာေတြ႔ရေတာ့ အိမ္က သမီးအတြက္ ေစ်းႀကီးေပးဝယ္လုိက္တာ။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာေတြအယူအဆက ဇီးကြက္ရုပ္ကုိေဆာင္ရင္ စီးပြားလာဘ္လာဘ ေအာင္တယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ယူဆေနၾကေတာ့ .. ရန္ကုန္အိမ္ကုိ တကူးတက သယ္လာတာေပါ့ဗ်ာ။ 

အိမ္ေရာက္ေတာ့ ျပႆနာ စတက္ေတာ့တာပါပဲ။ ဇီးကြက္ဆုိတာ ေန႔မွာ အိပ္ျပီး ညေပ်ာ္ငွက္ေတြ၊ အခု အိမ္ေရာက္ေတာ့ ေန႔မွာ သူတုိ႔ခမ်ာ ပတ္ဝန္းက်င္က လူသံ၊ ကားသံေတြနဲ႔ အိပ္မရေတာ့ဘူး။ ည အျပင္ထြက္ ပ်ံသန္းရမယ့္ သဘာဝအရမဟုတ္ဘဲ ေလွာင္ခ်ိဳင့္စံ ဘဝကုိေရာက္ေနရျပီး တညလုံး အျပင္ျပန္ထြက္ဖုိ႔ ေတာင္ပံခတ္ ၾကိဳးပမ္းေနတာ သိရေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ပင္ကုိယ္သဘာဝကုိ ဆန္႔က်င္ျပီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္မထားသင့္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ယူဆျပီး ကန္ေတာ္ၾကီးေစာင္းက ေတာအုပ္ဆီသြားျပီး ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။

စိတ္ထဲမွာ ခံစားခ်က္က အစုိးရေဟာင္းက မတရားဖမ္းဆီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္ေထာင္ခ်ခံထားရရွာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ၊ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြကုိ ေနာင္တက္လာမယ့္ အစုိးရလက္ထက္မွာ ေႏွာင္ႀကိဳးမဲ့ လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးေစခ်င္တဲ့သေဘာျဖစ္ေပၚလာတယ္။ သခင္အေဟာင္းကလည္း ခ်ဳပ္ေႏွာင္၊ သခင္အသစ္ကလည္းဆက္ျပီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္တာမ်ိဳး အစုိးရအဆက္ဆက္ ႏုိင္က်ဥ္းအဖြဲ႔ဝင္ေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြအားလုံးကုိ ေထာင္ဗူးဝ တံခါးမႀကီး ဖြင့္လွစ္ေပးျပီး လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အျပည့္အဝ ရရွိခံစားေစခ်င္တဲ့ ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ “ ဇီးကြက္ေမာင္ႏွံ ” ဝတၳဳကုိေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။

ကဗ်ာဆရာေမာင္ေသြးသစ္ႏွင့္
စာေရးဆရာေဆာင္းဝင္းလတ္

အစ္ကုိနဲ႔အတူ စာေပေဟာေျပာပြဲ တခ်ိဳ႕ ကၽြန္ေတာ္သြားတုိင္း မ်က္ရည္ေတြရစ္ဝုိင္း၊ စကားသံေတြ ဆုိ႔နင့္ျပီး အစ္ကုိရြတ္ဆုိေလ့ရွိတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ကုိ သတိထားမိပါတယ္။ “ ပင္းေဘာဘူတာကဗ်ာ “ ေပါ့အစ္ကုိ။ ဒီကဗ်ာကုိေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ အစ္ကုိ႔ရဲ႕ ခံစားမႈေလးကုိလည္း သိပါရေစ။

နာက္ခံ အေၾကာင္းရင္း အျဖစ္မွန္က ၁၉၇၄ ခုႏွစ္က ကခ်င္ျပည္နယ္ မုိးေကာင္းျမိဳ႕နယ္ထဲက ရွမ္းရြာႀကီးတရြာျဖစ္တဲ့ “ ပင္းေဘာ ” မွာ စာေပေဟာေျပာပြဲ က်င္းပတယ္။ “ ပင္းေဘာ ” ကေန ေျမာက္ဘက္ နမၼတီးသၾကားစက္ကုိ ပြဲကူးဖုိ႔ ရထားေစာင့္ေနတုန္း တေနကုန္အထိ ရထားက ေရာက္မလားဘူး။ ဘာေၾကာင့္ေရာက္မလာမွန္းလဲ မသိဘူး။ ဘူတာမွာ ခရီးသြားေတြက ရထားကုိေစာင့္ေနၾကတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။ 

ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားမိတာက ဒီေဒသခံေတြက သြားလာစရာဆုိလုိ႔ ရထားကုိပဲ အားကုိးေနရတာ .. ကားလမ္းကသြားဖုိ႔ ဆုိတာကလည္း လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕ေတြကလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာ။ ေရလမ္းေလေၾကာင္းလမ္းကလည္းမရွိ။ အခုလုိ ရထားက အခ်ိန္မမွန္။ တြဲေခ်ာ္တာ၊ စက္ေခါင္းပ်က္တာ၊ မုိင္းထိတာေတြနဲ႔ ၾကဳံရင္ ခရီးသြား ေဒသခံေတြအဖုိ႔ အဲ့ဒီ့ရထား လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာပဲ အခ်ိန္ေတြ နစ္နာကုန္ဆုံးေစတာ မၾကာခဏဆုိတာ ၾကားသိရေတာ့ ဒီတလမ္းေမာင္းစနစ္က ေဒသခံေတြအတြက္ အေတာ္ဒုကၡေရာက္တာကုိ စဥ္းစားမိတယ္။

ဒါကုိအေျခခံျပီး စိတ္ကူးထဲမွာ အေတြးတခု ဝင္လာတယ္။ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ကာလက မ.ဆ.လ တပါတီ အာဏာရွင္စနစ္ အုပ္စုိးေနတာ။ ျပည္သူလူထုအားလုံး တျပည္လုံး အက်ပ္အတည္းေတြ႕ေနတဲ့ ေခတ္ဆုိးေခတ္က်ပ္။ ရုန္းကန္ေတာ္လွန္ဖုိ႔၊ ေခတ္စနစ္ေျပာင္းဖုိ႔ ၾကံစည္ႀကိဳးစားသူ ရဟန္းရွင္လူ ၊ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြဟာ မတရားသင္းပုဒ္မနဲ႔ အဖမ္းအဆီး ခံေနၾကရတာ။ ဒီမုိကေရစီကုိ လုိလားသူ မွန္သမွ် တပါတီ အာဏာရွင္ေတြက နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ မ်ိဳးျဖဳတ္သုတ္သင္ေနတဲ့ အခ်ိန္

အခု တလမ္းေမာင္း ရထားလမ္း စနစ္ေၾကာင့္ ေဒသခံျပည္သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အစဥ္ထာဝရ ဒုကၡ ေရာက္ၾကသလုိ တပါတီ အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ တင္းက်ပ္မႈေတြေအာက္မွာ ဒီမုိကေရစီကုိ လုိလားသူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ လူမႈဘဝေတြ ပ်က္စီးေစခဲ့တာအမွန္ပဲ။

ဒီလုိႏႈိင္းယွဥ္စဥ္းစားမိရင္း ျမစ္ႀကီးနား အဆန္ရထားကုိေစာင့္ရင္း ကုိယ္ဝန္ေဆာင္ မိန္းမငယ္တဦး အသက္ဆုံးရႈံးသြားတာကုိ တင္စားဖြဲ႕ႏြဲ႕ရင္း .. မ.ဆ.လ တပါတီ အာဏာရွင္ လက္ထက္မွာ ဒီမုိကေရစီေခတ္ေျပာင္းကုိ ေစာင့္ရင္း .. ေစာင့္ရင္း ဒီမုိကေရစီ သေႏၶေလာင္းေတြ က်ဆုံးခဲ့၊ ဆုံးရႈံးခဲ့ရပါလား ဆုိတဲ့ ယွဥ္တြဲ ခံစားစိတ္နဲ႔ “ ပင္းေဘာ ” ကဗ်ာကုိ ေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ။

စာနယ္ဇင္းေလာကမွာ “ ဆရာေမာင္ေသြးသစ္ ” ဆုိတာကုိ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ တေယာက္အျပင္ ဝါရင့္ သဘာရင့္ စာနယ္ဇင္း အယ္ဒီတာတေယာက္လုိ႔လည္း ထင္ထင္ရွားရွား လူသိမ်ားပါတယ္။ အစ္ကုိ အယ္ဒီတာအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ရတဲ့“ မုိးေဝစာေပမဂၢဇင္း” နဲ႔ စာေပဂ်ာနယ္ေတြကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ လုပ္ကုိင္ေပးခဲ့ရတာလဲခင္ဗ်ာ။ အေၾကာင္းရင္း ေလးသိပါရေစ။

မိုးေဝစာေပ မဂၢဇင္းရဲ႕ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဆရာနတ္ႏြယ္ရဲ႕ ယုံၾကည္ စိတ္ခ်မႈအရ “ တာဝန္ခံ အယ္ဒီတာ ” တာဝန္ယူခဲ့ရပါတယ္။ ၁၉၈ဝ ခုႏွစ္ကေပါ့ဗ်ာ။ အယ္ဒီတာေကာင္းတေယာက္ရဲ႕ အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြးနဲ႔ မဂၢဇင္းမူဝါဒကုိ ရဲရဲဝ့ံဝံံ့ ျပတ္ျပတ္သားသား ပုံေဖာ္ေဆာင္ရြက္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အားလုံးကုိ ဆရာနတ္ႏြယ္ဆီက လက္ဆင့္ကမ္း အေမြဆက္ခံခြင့္ရရွိခဲ့ပါတယ္။

အယ္ဒီတာေကာင္းတေယာက္ ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ စာမူေရြးခ်ယ္ ဆုံးျဖတ္တဲ့အပုိင္းမွာ သတၱိရွိရမယ္။ ျပတ္သားရမယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးထက္ စာမူအရည္အေသြးကုိ ေဇာင္းေပးရႈျမင္ရမယ္။ ကေလာင္သစ္တေယာက္ရဲ႕ စာမူေကာင္း တပုဒ္ကုိ သုံးရဲဖုိ႔ ခြန္အားရွိဖုိ႔လုိသလုိ၊ မ်က္ႏွာသိ တေယာက္ရဲ႕ အရည္အေသြးမမီတဲ့ စာမူကုိ လူခ်င္း ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈကုိ စံမထားဘဲ ျပတ္ျပတ္သားသား ပယ္ရဲရမယ္။

ယ္ဒီတာတေယာက္က သူ႔ထံေရာက္လာတဲ့ စာမူအားလုံးကုိ အေလးထားဖတ္ရႈရမယ္။ သုံးျဖစ္တယ္ဆုိရင္ ဘာေၾကာင့္သုံးျဖစ္တယ္။ မသုံးျဖစ္ဘူးဆုိရင္လည္း ဘာေၾကာင့္ မသုံးျဖစ္ဘူး ဆုိတဲ့ သုံးသပ္ခ်က္အေျဖကုိ စာမူပုိင္ရွင္ကုိ ျပန္ေျပာႏုိင္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးမွာ ရွိေနရမယ္။

ဒီလုိ အယ္ဒီတာေကာင္းတေယာက္မွာ မလြဲဧကန္ရွိသင့္တဲ့ စရဏတရားေတြကုိ ဆရာ နတ္ႏြယ္ဆီက အေမြခံအျဖစ္ လက္ခံရျပီးတဲ့ေနာက္မွာ “ လူကုိမေရြး စာကုိေရြးမည္ ” ဆုိတဲ့ မူကုိ ဆုပ္ကုိင္ျပီး အယ္ဒီတာအျဖစ္နဲ႔ ရပ္တည္ က်င္လည္ခဲ့ရတာ ကေန႔ ကာလအထိပါပဲ။

ကေန႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ အယ္ဒီတာေတြကုိ ေစတနာစကားနဲ႔ အမွာစကားျပဳခ်င္တာကေတာ့ မဂၢဇင္းမူဝါဒနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ဘယ္သူ႔မ်က္ႏွာမွ ငဲ့ကြက္စရာမလုိဘဲ ကုိယ္လုပ္စရာရွိတာ ဆက္လုပ္သြားရင္ သမုိင္းေၾကာင္းေကာင္းတဲ့ အယ္ဒီတာ တဦးျဖစ္လိမ့္မယ္ ဆုိတာပါပဲ။

အစ္ကုိေရ .. ဒီေန႔အထိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုက လုိလုိ္ လားလား ေတာင့္ေတာင့္တတ အမ်ားၾကီး ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတုန္းပါပဲ။ ဒီအတြက္လည္း အႏုပညာသမား အားလုံးလုိလုိပဲ .. ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ႀကိဳဆုိေနၾကတယ္ေလ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အစ္ကုိ႔ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း စိတ္ဆႏၵ ခံစားမႈေလးကုိလည္း သိပါရေစခင္ဗ်ာ။

လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္က ဒဂၤါးျပားတျပားရဲ႕ ေခါင္းနဲ႔ပန္း။ ဟုိဘက္ျခမ္းနဲ႔ ဒီဘက္ျခမ္း ေက်ာျခင္းကပ္ျပီး ႏွစ္ေပါင္း ၇ဝ ေက်ာ္ ေက်ာခုိင္းခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ၄၈ ခုႏွစ္မွာ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ ေရးရတယ္။ အဲဒီ့ႏွစ္ထဲမွာပဲ ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ပြားေတာ့တာပဲ။ ၿခံဳၾကည့္လုိက္ရင္ ျပည္သူေတြလည္းနာ .. တုိင္းျပည္လည္းနာတာ လက္ေတြ႕ပဲ။ ဒါကုိ မႏွစ္ျမိဳ႕လုိ ဆရာၾကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း ကုိယ္တုိင္ ျပည္တြင္းစစ္ အျမန္ရပ္စဲေရး ေလးခ်ိဳးကဗ်ာႀကီးေတြေရးျပီး ေတာင္းဆုိ၊ နယ္တကာလွည့္ျပီး ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး မေႏွး အျမန္ရရွိေရး တရားေတြ ေဟာေျပာခဲ့တာပဲ။

စာေပမ်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ေျပာရင္ ဆရာဒဂုန္တာရာ၊ ဆရာေဒါင္းႏြယ္ေဆြ၊ ဆရာေနေသြးနီတုိ႔ကအစ .. ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လက္ထက္၊ အခုကာလတုိင္ ျပည္တြင္းစစ္ အျမန္ရပ္စဲဖုိ႔၊ ဘုံျငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိဖုိ႔၊ ကဗ်ာေတြ အမ်ားႀကီး ေရးဖြဲ႕ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ကေန႔ကာလအထိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေပါင္းလကၡဏာ ေရာင္ျခည္က လင္းေရာင္မသန္းေသးဘူး။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္တဲ့အစုိးရအဖြဲ႕ကလည္း ၂၁ ရာစု ပင္လုံညီလာခံႀကီးကုိ အေလးအနက္ ထားျပီး ဦးေဆာင္က်င္းပေနသလုိ လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးနဲ႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး အျမန္ဆုံးရရွိဖုိ႔ ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲေတြ အရွိန္အဟုန္မပ်က္ က်င္းပေဆြးေႏြးေနၾကတာပဲ။

ေန႔ကာလႀကီးမွာ လက္နက္အားကုိးနဲ႔ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာကုိ သိမ္းပုိက္ရယူဖုိ႔ ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ျဖိဳးတုိးတက္ႀကီးပြားဖုိ႔ဆုိရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိမွသာ ဧကန္ ျဖစ္ႏုိင္မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စာေပသမားေတြ အားလုံးကလည္း ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ျငိမ္းခ်မ္းေရး အလံေတာ္ကုိ ဆက္လက္လႊင့္ထူျပီး မနက္ျဖန္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိဖုိ႔ ေရးသားေတာင္းဆုိရမယ့္ တာဝန္ေတြရွိပါတယ္။

ကဗ်ာဆရာ၊ အယ္ဒီတာ
ဆရာေမာင္ေသြးသစ္

ဒီေန႔ စာနယ္ဇင္းေလာကထဲကုိ ဝင္လာၾကျပီး အစ္ကုိတုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ပုုခုံးေျပာင္း တာဝန္ကုိ ယူၾကေတာ့မယ့္ လူငယ္စာနယ္ဇင္းသမားေတြ၊ အယ္ဒီတာေတြအေပၚမွာ အစ္ကုိ႔ရဲ႕ အမွတ္တရ အမွာစကားေလး ခ်ီးျမွင့္ေျပာျပေပးပါဦး ခင္ဗ်ာ။

အယ္ဒီတာေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔ –
စာေပဝမ္းစာျပည့္ရမယ္။
နိုုင္ငံေရးအသိ ႏုိးၾကားရမယ္။ 
ကမၻာ့ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိ ေလ့လာသုံးသပ္ရမယ္။ 
အမွန္တရားနဲ႔ ျပည္သူေတြဘက္က အရဲအဝံ့ ရပ္တည္ရဲရမယ္။ 
အုပ္စုဖြဲ႕ ဂုိဏ္းဂဏ ထူေထာင္ျပီး စာမ်က္ႏွာ ဖြဲ႔စည္းမႈေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္။ 
စာေရးသူေတြအေပၚမွာ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား ထားရွိရမယ္။ 
စာဖတ္သူအေပၚမွာ ေလးစားတန္ဖုိးထားမႈ အျပည့္ရွိရမယ္။ 

အယ္ဒီတာက အယ္ဒီတာေကာင္းတေယာက္ ဂုဏ္သိကၡာကုိ ဦးထိပ္ထား ပန္ဆင္ၾကမယ္ဆုိရင္ စာဖတ္သူအမ်ားက ေလးစားျခင္း၊ အသ္ိအမွတ္ျပဳျခင္း ခံယူႏုိင္တဲ့ “ အယ္ဒီတာေကာင္း ” ေတြ ျဖစ္ပါေစလုိ႔ ေစတနာေရွ႕ထား .. တုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။ 

ေဆာင္းဝင္းလတ္