ေတာင္ေျခရြာ – စိုးခိုင္ညိန္း

.

ကၽြန္ ေတာ္တို႔အဖြဲ႔ စီးလာေသာကားသည္ အေကြ႔အေကာက္မ်ားေသာ လမ္းအတိုင္း တေတာင္ဆင္းလိုက္ တေတာင္တက္လိုက္နဲ႔ ခ်င္းျပည္နယ္ရဲ႕ ေတာင္တန္းေတြဆီကို ဦးတည္သြားေနသည္။ ကားမူးေလ့မူးထ မရွိလွေသာ ကြ်န္ေတာ္သည္ပင္ အေကြ႔အေကာက္ေတြနဲ႔ ကားမူးကာ မၾကာခဏ အန္ေနရသည္။ တေနရာ အေရာက္မွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကားသည္ ကတၱရာလမ္းမေပၚမွ ေျမသားနီနီ လမ္းကေလးဆီသို႔ ဖဲ႔ဆင္းသြားေလသည္။ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔အဖဲြ႔သည္ ခ်င္းေတာင္တက္ဖို႔ သြားၾကတာျဖစ္သည္။ ေတာင္ေျခက ရြာေလးတရြာမွာေနေသာ အသိမိတ္ေဆြ တေယာက္ကို ၀င္ေခၚဖို႔ သြားျခင္းျဖစ္သည္။ လမ္းမကေန ရြာကေလးဆီ ေရာက္ဖို႔ ကားအေတာ္ ေမာင္းရေသးသည္။ လမ္းမွာ စီးဆင္းေနေသာ စမ္းေခ်ာင္းကေလးကို ျဖတ္ရေသးသည္။ 

ရြာ ကေလးထဲကို ေရာက္ေတာ့ အိမ္ထဲက လူေတြက အထူးအဆန္းသဖြယ္ ေခါင္းျပဴကာ ၾကည့္ၾကသည္။ အိမ္အမ်ားစုက အသားျဖင့္ ေဆာက္ထားေသာ အိမ္မ်ားျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕အိမ္မ်ားက အိုေဟာင္းကာ ေဆြးေျမ႕ေနသည့္ပုံ ေပါက္ေနသည္။ ရြာလယ္အ၀င္လမ္းမမွာ ကားကိုရပ္ၿပီး အသိမိတ္ေဆြ၏ အိမ္ကို ေမးရသည္။ အသိမိတ္ေဆြ၏ အိမ္က ရြာ၏ အေရွ႕ပိုင္းမွာ ဆိုကာ တေယာက္က အိမ္အေရာက္ပင္ လိုက္ပို႔ေပးသည္။ ယာေတာကေန ထြန္ယက္ၿပီးျပန္လာပုံရေသာ လွည္းတစီးသည္ ရြာလမ္းမအတိုင္း ျဖတ္ေမာင္းသြားတာ ေတြ႔ရသည္။ အိမ္တအိမ္မွ လွည္းေပၚကလူကို လွမ္းႏႈတ္ဆက္ေနေသာ အသံသည္ ခပ္ဝဲဝဲျဖစ္ေနသည္။ အိမ္တအိမ္၏ ေရွ႕ကြက္လပ္မွာ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္က ၾကက္သြန္ေတြကို ျဖန္႔ခင္းေနတာ ေတြ႔ရသည္။ 

သိမိတ္ေဆြက ကြ်န္ေတာ္တို႔အဖြဲ႔ လာသည့္အတြက္ အေပ်ာ္ႀကီး ေပ်ာ္ေနပုံရသည္။ လက္ဖက္ ၊ ဘီစကစ္၊ ေကာ္မီမစ္တို႔ျဖင့္ ဧည့္ခံသည္။ ဒီမွာ ေအးေအးေဆးေဆး နားၾကဦးေပါ့ ဟု ဆိုသည္။ ရြာရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာ ေခ်ာင္းရွိတယ္ဗ် ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ေရခ်ိဳးၾကမလား ဟု မိတ္ေဆြက ဆိုေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔မွ သုံးေလးေယာက္က ခ်ိဳးမယ္ဗ်ာ ဟု ဆိုကာ ေခ်ာင္းကေလးဆီ ထြက္သြားၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ခ်ိဳးခ်င္စိတ္ မရွိ၍ အသိမိတ္ေဆြနဲ႔ အတူ အိမ္မွာပဲ က်န္ရစ္ေနခဲ့လိုက္သည္။ သူနဲ႔ စကားေျပာခ်င္တာလည္း ပါပါသည္။ 

မွန္က သူက ဒီရြာသား မဟုတ္၊ မႏၱေလးသား ျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့သူက ကဗ်ာဆရာတေယာက္ျဖစ္သည္။ ဒီရြာသူႏွင့္ အေၾကာင္းပါ၍ ဆံထုံးေနာက္ ေသွ်ာင္ပါကာ ဒီရြာကိုေရာက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ႔အမ်ိဳးသမီးက မူလတန္းျပ ဆရာမဟု ဆိုသည္။ သူ႔အမ်ိဳးသမီး တာ၀န္က်သည့္ရြာက ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းမွာတဲ့။ သြားလာေရး အင္မတန္ ခက္ခဲေသာ ရြာဟု ဆိုသည္။ ကားလမ္းမရွိ ဆိုင္ကယ္နဲ႔သာ သြားလို႔ရၿပီး တခ်ဳိ႕ေနရာေတြဆို ဆိုင္ကယ္ကို ဆင္းတြန္းသြားရေသာ ေနရာေတြပင္ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံမွာ လသားအရြယ္ ကေလးတေယာက္ ရွိသည္။ ထိုကေလးကို ထိန္းဖို႔ သူက သူဇနီးတာ၀န္က်ရာ ရြာသို႔ လိုက္ေနရသည္။ ေနာက္ေတာ့ သူပါ ကေလးေတြကို စာဝိုုင္းသင္သူအျဖစ္ ေရာက္သြားကာ အခုေတာ့ ဆရာတေယာက္ အျဖစ္သို႔ပင္ ေရာက္ရွိေနၿပီဟု ဆိုသည္။ အခုလို သြားေရးလာေရးခက္ခဲၿပီး ေခါင္တဲ့ အရပ္ေဒသကို ဘယ္ဆရာ၊ ဆရာမမွ မလာခ်င္ၾက၍ ဆရာ၊ ဆရာမ အေတာ္ရွားသည္တဲ့။ အခု ဒီဇင္ဘာေက်ာင္းပိတ္ရက္မို႔ ဒီကို ခဏ ျပန္လာတာတဲ့။ ကြ်န္ေတာ္သည္ သူေျပာေသာ စကားေတြကို နားေထာင္ၿပီး သူ႔ကို ေလးစားေနမိသည္။ 

ကၽြန္ ေတာ္အေနျဖင့္မူ အခု သူေရာက္ေနေသာ ဒီရြာကိုပင္ ကြ်န္ေတာ္က ေခါင္သည္ဟု ထင္ေနတာ ျဖစ္သည္။ ခင္ဗ်ား ေနႏိုင္တာ အံ့ၾသတယ္ဗ်ာ ဟု ဆိုမိသည္။
“ဟိုရြာေလာက္ မဆိုးေပမဲ့ ဒီရြာကလည္း ေခါင္တာပါပဲ၊ ကြ်န္ေတာ္ ဒီကို ေရာက္စက ဘယ္လိုမွ ေနလို႔ မရဘူး။ အပ်င္းေျဖစရာ ဖုန္းလိုင္းမမိေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့” ဟု သူက ဆိုသည္။
“ေအးဗ်ာ ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္ခ်င္းစာပါတယ္။ အခု ကြ်န္ေတာ္ နယ္ၿမိဳ႕ေလးတၿမိဳ႕ကို ေရာက္ေနတာ ၊ ရန္ကုန္မွာ ေနလာတာ ၾကာေတာ့ နယ္မွာေနရတာ အသားမက်ဘူး။ ဒါေတာင္ ၿမိဳ႕ေနာ္၊ ခင္ဗ်ားလို ဖုန္းလိုင္းမမိ ဘာမမိတဲ့ ရြာလိုဆိုရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ ေနႏိုင္မွာ မဟုတ္ ဘူး” လို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာစြာေျပာမိသည္။ 

ကဲဗ်ာ…ေျပ ာလည္းေျပာ၊ စားလည္းစား ၊ ေကာ္ဖီလည္း ေသာက္ပါဦး” ဟူ၍ သူက ေလာကြတ္ လုပ္ေနျပန္သည္။ ဒီရြာမွာက ဘာမွ မရွိဘူးဗ်၊ ရြာက ထြက္တဲ့ ၾကက္သြန္၊ အားလူးေလာက္ပဲ ရွိတာ၊ ဒီလိုမ်ိဳး လက္ဖက္ပဲျခမ္း၊ စားစရာ ေသာက္စရာကို ၿမိဳ႕သြားတဲ့အခါ ၀ယ္၀ယ္လာရတာပဲဟု ဆိုသည္။ သူေျပာတဲ့ ၿမိဳ႕ဆိုတာ လမ္းမွာေတြ႔ခဲ့ေသာ ေက်ာက္ထုၿမိဳ႕ကိုေျပာတာ ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ဆိုေပမဲ့လည္း ရြာႀကီးႀကီး တရြာေလာက္ပဲ ရွိတဲ့ ေတာၿမိဳ႕ေလး ျဖစ္သည္။ ရြာကေန ဆိုင္ကယ္ႏွင့္သြားလွ်င္ နာရီ၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ စီးလွ်င္ ေရာက္သည္တဲ့။ 

ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ မနက္တိုင္း ၿမိဳ႕ကို ဆိုင္ကယ္နဲ႔သြားၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ သြားထိုင္တာပဲ။ အဲဒီမွာ ထိုင္ရင္းနဲ႔ အင္တာနက္သုံးတယ္။ ဖုန္းအားသြင္းတယ္။ ၿပီးရင္ ျပန္လာတယ္။ ဒီမွာက ဖုန္းလိုင္းမမိဘူးေလ၊ လွ်ပ္စစ္ကလည္း မရွိဘူး ဟူ၍ေျပာေနေသာ သူသည္ အခုလို ကြ်န္ေတာ့္ကို ဖြင့္ေျပာလိုက္ရ၍ စိတ္သက္သာရာ ရေနသလိုပင္။ 

ဒါနဲ႔ ဒီရြာက ဘာလူမ်ိဳးေတြ ေနၾကတာလဲ၊ ခ်င္းေတြပဲလား” ဟု ကြ်န္ေတာ္က ေမးမိသည္။ သူက “ဒီရြာမွာ ခ်င္းလူမ်ိဳး မရွိဘူးဗ်၊ ဒီရြာမွာ အမ်ားစုက ေတာင္သားလူမ်ိဳးေတြပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ လူမ်ိဳးကို လူသိပ္မသိၾကေတာ့ သူတို႔ကလည္း သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ေတာင္သားလူမ်ိဳးရယ္လို႔ သိပ္မေျပာၾကေတာ့ဘူး။ ကြ်န္ေတာ့္အမ်ိဳးသမီးလည္း ေတာင္သားလူမ်ိဳးပါပဲ။ တေလာကေတာ့ ေတာင္သားလူမ်ိဳးေတြကို ျပန္ၿပီးစုစည္းေဖာ္ထုတ္မယ္လို႔ေတာ့ သတင္းသဲ့သဲ့ေတာ့ ၾကားလိုက္မိတယ္။ ဟို ျမင္ရတဲ့ အိမ္ဟာ ေတာင္သားလူမ်ိဳး ေနအိမ္ပဲ” ဟု သူကေျပာရင္းကေန လမ္းတဖက္ သူတို႔အိမ္ႏွင့္ မ်က္ေစာင္းထိုးမွာ ရွိေသာ တဲအိမ္ကို လက္ညွိဳးထိုးျပသည္။ 

အဲဒါ ေတာင္သားလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ရိုးရာေနအိမ္ပဲ ၊ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာသက္တမ္း ရွိၿပီလို႔ေတာ့ ေျပာၾက တာပဲ။ မူရင္းကေတာ့ အိမ္ကို သံမသုံးပဲ စေရြးနဲ႔ပဲ စြပ္ေဆာက္ခဲ့တာလို႔ေျပာတယ္။ အခုေတာ့ ႏွစ္လည္းၾကာလို႔ ျပန္ျပင္ေဆာက္ထားမို႔ မူရင္းအတိုင္းေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့၊ တခါတခါ ေရာက္ေရာက္ လာတတ္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကေတာ့ ဒီအိမ္ကို လာလာၿပီး ဓာတ္ပုံရိုက္သြားၾကတာပဲ” လို႔ သူက ရွင္းျပ သည္။ 

ကၽြန္ ေတာ္လည္း စိတ္၀င္စားသြားကာ အိမ္အ၀အနားအထိ သြားၾကည့္ကာ ဖုန္းနဲ႔ ဓာတ္ပုံ ရိုက္ယူ မိသည္။ အိမ္က အေတာ္ပင္ အိုေဟာင္းေနၿပီ ျဖစ္သည္။ တိုင္ကို အသားနဲ႔ က်ားကန္ထားတာပင္ ေတြ႔ရသည္။ အိမ္ေအာက္ထပ္မွာက ၀က္ေမြးထားပုံရသည္။ အိမ္ေပၚထပ္ကို တက္သည့္ ေလွကားက အိမ္ေရွ႕တည့္တည့္ ၀ရံတာလိုမ်ိဳး ကျပင္ကေန ေထာင္ထားသည္။ ကျပင္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး က်ယ္သည္။ ေဘးပတ္ပတ္လည္က ဝါးကပ္တို႔ျဖင့္ ကာထားသည္။ အမိုးက ကပ္ကိုပဲ မိုးထားသည္။ တအိမ္လုံးမွ ၀င္ေပါက္ တေပါက္ထဲပဲ ရွိၿပီး ျပတင္းေပါက္မပါပါ၊ ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ကေလး တေပါက္ေတာ့ ပါသည္ဟု ဆိုသည္။ မိတ္ေဆြက အိမ္ထဲအထိ သြားၾကည့္ခ်င္ရင္ ရတယ္ေလဟုေျပာေပမဲ့ အိမ္အတြင္းထဲထိကိုေတာ့ မၾကည့္ျဖစ္ေတာ့ေပ။ 

ဒီရြာကလူေတြက ဘယ္လိုေျပာရမလဲ ၊ ဟို မ်က္စိပိတ္ နားပိတ္ပဲလို႔ပဲေျပာရမလား မသိဘူး။ ၿမိဳ႕ေတြ ဘာေတြလည္း သိပ္အေရာက္အေပါက္ မရွိၾကဘူး။ ေတာင္ယာေလးခုတ္လိုက္၊ ၾကက္သြန္၊ အာလူး ေလးစိုက္လိုက္နဲ႔ ေနေနၾကတာ၊ ကမၻာမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနၿပီ၊ ၿမိဳ႕မွာ ဘယ္လိုတိုးတက္ေနၿပီ စသျဖင့္ ဘာမွ မသိၾကဘူး၊ စိတ္လည္း မ၀င္စားၾကဘူးထင္ပါတယ္။ သူတို႔ဘ၀နဲ႔ သူတို႔ၾကည့္ရတာေတာ့ ေက်နပ္ေနၾကပုံပါ ပဲ” ဟုေျပာေနေသာ မိတ္ေဆြ၏ စကားသံတို႔ကို နားေထာင္ေနရင္းက ကဗ်ာတပုုဒ္ကို ျဖတ္ခနဲ႔ သတိရမိ ျပန္သည္။ ကဗ်ာက ေတးေရး ၊ ကဗ်ာဆရာ ျမင့္မိုးေအာင္ ေရးတဲ့ “ေတာင္ေျခရြာ” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာ ျဖစ္သည္။ 

“ ေတာင္ေျခရြာ ”

ေတာင္ကုန္းျမင့္တခုုေပၚကေန ျမင္လိုက္ရ
ဟိုး အေဝးက ေတာင္ေျခရြာ။

အိမ္တခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေခါင္မိုးေတြဆီက
မီးခိုးေငြ႔တခ်ိဳ႕လြင့္လာ
အဲဒီမွာ ေလာင္ကြ်မ္းေနၾကတာ
သူတို႔ရဲ႕ ႏွလုံးသားေတြ မဟုတ္ဘူးထင္ပါရဲ႕။

ဒီရြာမွာက ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့သူ၊ ဘြဲ႔ရတဲ့ သူေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ၿမိဳ႕မွာ အေျခမခ်ၾကဘူး။ ဆရာ၊ ဆရာမအျဖစ္နဲ႔ပဲ ဒီအနား၀န္းက်င္မွာပဲ က်င္လည္ေနၾကတာပဲ၊ သူတို႔မွာ ဘာျဖစ္ရမယ္၊ ညာျဖစ္ရမယ္လို႔လည္း ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ရွိၾကပုံမရဘူး” ဟု မိတ္ေဆြေျပာေနတဲ့ စကား သံက ကြ်န္ေတာ့္မွာ ၾကားတခ်က္ မၾကားတခ်က္၊ ကဗ်ာဆီပဲ စိတ္က ေရာက္ေနသည္။

ေတာင္ေျခအိမ္ေတြရဲ႕ အေနာက္ဘက္မွာ
စမ္းေခ်ာင္းတစ္ခုေတြ႔လိုက္ရ
အဲဒီမွာ စီးဆင္းေနၾကတာ
သူတို႔ရဲ႕ မ်က္ရည္စေတြ မဟုတ္ဘူး ထင္ပါရဲ႕။

သူတို႔ဟာ ပင္ပင္ပန္းပန္း ဆင္းဆင္းရဲရဲ လုပ္စားေနရေပမဲ့ ပင္ပန္းဆင္းရဲတယ္လို႔လည္း မထင္ ၾကဘူး။ ေတာင္ယာလုပ္ငန္းခြင္က ျပန္လာၿပီးရင္ ရြာထိပ္က ေခ်ာင္းထဲသြားၿပီး ေရခ်ိဳးၿပီး အိမ္ျပန္လာေတာ့ ေလေလး တခြ်န္ခြ်န္ ေပ်ာ္ေနၾကတာပဲ” ဟု မိတ္ေဆြက ဆက္ေျပာေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ေခါင္းညိတ္၍သာ နားေထာင္ေနရသည္။ ဘာျပန္ေျပာရမည္ပင္ မသိေတာ့ေပ။ 

စမ္းေခ်ာင္းေလးရဲ႕ အထဲကို
လူတခ်ိဳ႕ ပစ္ခ်လိုက္ၾက
ဖာေထးရာတခ်ဳိ႕နဲ႔ သူတို႔ပိုက္ကြန္ေတြ
အဲဒီမွာ သူတို႔ဆယ္ယူေနၾကတာ
တခါတုန္းက နစ္ျမဳပ္သြားခဲ့တဲ့
သူတို႔ရဲ႕ အိပ္မက္ေတြ မဟုတ္ဘူးထင္ပါရဲ႕။ 

ကဗ်ာက ၿပီးဆုံးသြားၿပီ။ စကားဝိုုင္းက မၿပီးဆုံးေသး။
“ဒါနဲ႔ ေနပါဦးဗ် ၊ အဲဒီရြာထိပ္က ေခ်ာင္းထဲမွာ ငါးေတြ ရွိသလားဗ်” ဟု ကြ်န္ေတာ္က ျဖတ္ေမးလိုက္မိသည္။
သူက “ငါး ရွိေတာ့ ရွိတယ္ဗ်၊ အႀကီးႀကီးေတြေတာ့ မရွိဘူး၊ ခပ္ေသးေသးေပါ့။ တေယာက္တေလကေတာ့ ကြန္နဲ႔ပစ္ၿပီး ဖမ္းၾကတာေတာ့ ရွိတယ္။ ေရာင္းဖို႔ေလာက္အထိ မရပါဘူး။ ကိုယ့္အိမ္စားဖို႔ေလာက္ပါပဲ” ဟု ေျပာသည္။ 

ကြ်န္ေတာ္တို႔ စကားေကာင္းေနတုန္းမွာပင္ ေခ်ာင္းထဲသြားၿပီး ေရသြားခ်ိဳးၾကေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔က လူေတြ ျပန္ေရာက္လာၾကသည္။
“ခင္ဗ်ား လိုက္ခ်ိဳးရမွာ၊ ေရက ခ်ိဳးလို႔ေကာင္းလိုက္တာ ၊ လူကို လန္းသြားတာပဲ” ဟု တေယာက္ကေျပာေနေသးသည္။
“ကဲ အားလုံးၿပီးရင္ သြားၾကရေအာင္” ဟု တေယာက္က ေဆာ္ၾသသည္။ 

ကြ်န္ေတာ့္ အသိမိတ္ေဆြက
“ကိုယ္ သူတုိ႔နဲ႔ လိုက္သြားဦးမယ္ေနာ္” ဟု သူ႔ဇနီးသည္ကို ခြင့္ပန္ေနေသာ အမူအရာေလးကို ကြ်န္ေတာ့္မွာ အခုခ်ိန္အထိ မ်က္စိထဲက မထြက္ႏိုင္ပဲ ျဖစ္ေနသည္။ ။

စိုးခိုင္ညိန္း
(26, 1, 2018)