ဦးေအးေဆာင္ –
မင္းက ဘာေကာင္မို႔လဲ

“မင္းကဘာေကာင္မို႔လဲ”
ဆိုတဲ့စကားကို ကၽြန္ေတာ္သိပ္မုန္းပါတယ္။ ဒါဟာ စစ္သားအက်င့္မကုန္ေသးတာ၊ ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနတဲ့ ေရွးရိုး ဆရာသမားႀကီးေတြရဲ႕ တပည့္ျဖစ္ခဲ့ရတာ၊ ပေဒသရာဇ္ အစြဲအလမ္းမကင္းစင္ေသးတာ၊ ကြန္ျဖဴးရွပ္ဝါဒ ေလာင္းရိပ္ေအာက္မိေနတာသာျဖစ္တယ္။

ေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ ခေလးေတြရဲ႕ ေမးျမန္းမႈ၊ ဆင္ေျခတက္မႈေတြကို အားေပးတဲ့ စနစ္နဲ႔ ပညာသင္ေပးၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြ အျမင္သစ္ေတြ ေပၚလာေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာက စစ္အာဏာ ယဥ္ေက်းမႈေလာင္းရိပ္နဲ႔ ေရွးရိုးစြဲ ပညာေရးေအာက္မွာ စား၀တ္ေနေရးက ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႔  ၅၆ ႏွစ္ၾကာေနေနရေတာ့ “ မင္းကဘာေကာင္မို႔လဲ ”ဆိုတဲ့ စကားေတြက မိုးမႊန္ေနတာမဆန္းပါဘူး။

ဆန္းတာက အဲဒီလူေတြဘဲ။ ေခတ္ေပၚ နည္းပညာေတြ၊ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြရဲ႕ ရလဒ္ကို ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ခံစားၾကၿပီး မခံစားႏိုင္တဲ့ သူေတြကို အဲဒီစကားနဲ႔ပဲ ျပန္ႏွိပ္ကြပ္ ဖိႏွိပ္ေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္တိုးတက္တဲ့ေခတ္မေရာက္ဘဲ ျပည္သူေတြက သူမ်ားေနာက္က ေအာက္တန္းက် ေနေနရတာ ျဖစ္တယ္။

ျမင္တာကိုေျပာႏိုင္တဲ့ လြတ္လပ္မႈေလာက္ေတာ့ လူတိုင္းမွာ ရွိသင့္ပါတယ္။ ဆင္ေျခတက္၊ ေထာက္ျပတာ၊ ေဝဖန္တာကို ဆိုကေရးတီးတိုု႔၊ ဗုဒၶတို႔ အားေပးခဲ့ၾကတယ္။ အမွန္တရားကို ျငင္းခံုရင္း ရွာေဖြခဲ့ၾကတယ္။ ႏိုင္ရာစားတဲ့ အာဏာရွင္ေအာက္မွာေတာ့ ဒီအခြင့္အေရးကို ရရွိစရာမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျမင္တာ၊ ယူဆတာကို ေျပာတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဲ႕အခြင့္အေရးဘဲ။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရင္ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႕အခြင့္အေရးေပါ့။ ရေအာင္ က်င့္သံုးရမွာဘဲ။

ျပႆနာက ဒီအခြင့္အေရးက လူတိုင္းမွာ ရွိပါလွ်က္၊ ဖိႏွိပ္ခံ အခ်င္းခ်င္း “မင္းကဘာေကာင္မို႔လဲ” နဲ႔ ဖိႏွိပ္ ေႏွာက္ယွက္ ဟန္႔တားေနတာက ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္နားမလည္ရာက်သလို လူ႔သမိုင္းရဲ႕ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ စနစ္ကို နားမလည္ရွာတဲ့ သနားစရာလူေတြျဖစ္ေနတယ္။ တဘက္ကျပန္ၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ဟာ ေခတ္ေဟာင္း၊ သခင္ေဟာင္းတို႔ရဲ႕ ကၽြန္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ေနတာေတြ႕ရမယ္။ ဒီလူေတြဟာ ဗမာျပည္မွာသာမက လူသားေတြရဲ႕ တိုးတက္မႈကို ဟန္႔ထားေနတဲ့ မိုက္လံုးႀကီးသူေတြျဖစ္တယ္။

ရာဝန္ေကာင္းမေကာင္း၊ စြမ္းမစြမ္း  လူနာေတြက ေျပာႏိုင္တယ္။ ေရႊစစ္မစစ္ မွတ္ေက်ာက္က ျပႏိုင္တယ္။ ပုရြက္ဆိတ္က သၾကားရွိရာကို ျပႏိုင္တယ္။ ဟင္း စပ္တာကို ခေလးက ေျပာမွာဘဲ။ ေျပာရ ေကာင္းလားလို႔ ရုိက္လို႔မရဘူး။ မွန္ကန္တဲ့ တုန္႔ျပန္မႈရဲ႕ အေျခခံက်တဲ့ အခ်က္ေတြကို သိထားမွသာ အမွန္ကို ေဖၚထုတ္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ျပႆနာကိုေျဖရွင္းႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။

အခုေတာ့ ဦးသူ ဆဲစတမ္း၊ ေကာင္းဘြိဳင္ကားထဲက ဦးသူ ပစ္စတမ္း၊ ဦးသူ ေဟာက္စတမ္း လုပ္ေနလို႔ေတာ့ ျပႆနာက ေျပလည္စရာမရွိသလို ပဋိပကၡေတြက ႀကီးသထက္ႀကီး႐ံုဘဲရွိေတာ့မယ္။ စစ္အာဏာ ယဥ္ေက်းမႈစရိုက္ေတြက ျပန္႔သထက္ျပန္႔ေနပါတယ္။ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ရိုင္းစိုင္းတဲ့ အက်င့္ေတြက ျပန္႔သထက္ျပန္႔ေနပါတယ္။ ဒါေတြကို ေတာ္လွန္ေရး ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဆန္႔က်င္ရမွာပါ။

န္႔က်င္တယ္ ဆိုရာမွာ တတ္ႏိုင္တဲ့နည္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ရမွာေပါ့။ ဥပမာ ခါခ်ဥ္က သူတတ္ႏိုင္သေလာက္ ကိုက္မွာဘဲ။ က်ီးေတြက သူတို႔ ေအာ္ႏိုင္သေလာက္ေအာ္္၊ဆိတ္ႏိုင္သေလာက္ ဆိ္တ္ၾကရတာပါဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း “မင္းက ဘာေကာင္လဲ” လို႔ ဆိုတဲ့ သူေတြကို အဖက္မလုပ္၊ ဝိုုင္းၾကဥ္ရမယ္၊ ဆန္႔က်င္ရမယ္။ သူဟာ တျခားလူကို ဖိႏွိပ္တဲ့ သေဘာထားရွိေနလို႔ မလိုလားေၾကာင္း ျပတာ ဆႏၵျပတာ တမ်ိဳးေပါ့။ 

ဒီေန႔လူေတြက အလုပ္သိပ္မ်ားေနၾကတယ္။ အခ်ိန္ပို သိပ္မရွိၾကဘူး။ ဒီၾကားထဲက အျမင္တို႔ သံုး သပ္ခ်က္တို႔ ေပးဖို႔၊ ေကာ္မန္႔ ေပးဖို႔ တို႔ေတာင္ မေပးႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ စိတ္၀င္စားလို႔သာ  ေကာ္မန္႔ေပးတာကို “မင္းဘာေကာင္မို႔လဲ” ဆိုၿပီး အထက္စီးက ႏွိမ္သလိုလို၊ ခ်ိဳးသလိုလို ေျပာဆိုတာေတြက ဗိုလ္က်နည္း တမ်ိဳးပါဘဲ။ ဒါေတြက မလုပ္သင့္ပါဘူး။

ဘာ ေကာင္မွ မဟုတ္တဲ့ သူက ဘာမွမေျပာရေတာ့ဘူးဆိုရင္ ဘာေကာင္ႀကီးျဖစ္မွ ေျပာရမလဲလို႔ ျပန္ေမးရမည့္ပံုပဲ။ အေကာင္ႀကီးျဖစ္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ေတာ့ မွန္မွန္မမွန္မွန္ ဒီလူငံု႔ခံမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒီေတာ့ သူ႔ရဲ႕တန္ဖိုးက ဘယ္မွာရွိမလဲ။ အထက္ဖါး ေအာက္ဖိ သမားဘဲ ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ဒီလိုစရိုက္မ်ိဳးက ရုန္းထြက္ ၾကရမယ္။ က်င့္သံုးသူကို ဆန္႔က်င္ရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ ကုန္းခံဘ၀နဲ႔ ၊ ဘဝဟာ ငံုးတိတိနဲ႔ အညြန္႔ တက္စရာ အေၾကာင္း မရွိေတာ့ဘူး။

လူလူခ်င္း ေလးစားသင့္တယ္။ သူ႕အဆင့္ သူ႕အသိကို နားလည္မႈေပးသင့္တယ္။ ဒီေန႔ သူမ်ားကို ပိတ္ပင္တဲ့ သူဟာ ေနာက္ေန႔မွာ သူကိုယ္တိုင္ အပိတ္ပင္ခံရတဲ့ သူျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ပိတ္ပင္တဲ့ အလုပ္ကို၊ နည္းလမ္းကို သူကအားေပးခဲ့လို႔ပါဘဲ။

လြတ္လပ္မႈအတြက္ကေန ပိုမိုလြတ္လပ္မႈအတြက္  နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ကမၻာအရပ္ရပ္ လူသားေတြ လႈပ္ရွားတိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့  ဒီေန႔လိုကာလမွာ တျခားသူရဲ႕ အခြင့္အေရးကို အားမေပးတဲ့အျပင္ တားဆီးပိတ္ပင္တဲ့ “ မင္းက ဘာေကာင္မို႔လဲ” လို႔ ေျပာတတ္တဲ့သူကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဝိုုင္းဝန္းရႈတ္ခ် ဆန္႔က်င္သင့္ပါတယ္။

လူလူခ်င္းေလးစားၾက။
ဖိႏွိပ္မႈကို ဆန္႔က်င္ၾက။
အခြင့္အေရးကိုကာကြယ္ၾက။ 

ဦးေအးေဆာင္
၄၊၁၊၂၀၁၈။