ေဆာင္းဝင္းလတ္ –
အလယ္႐ုိးမရယ္၊ ကဗ်ာဆရာရယ္၊
မလြမ္းဘယ္သူရွိပါ့မယ္

“ဗိုလ္”ႀကီးလို႔
အေလးအျမတ္ျပဳခံရတဲ့
ကဗ်ာတပ္မွဴးႀကီး ေမာင္သင္းခိုင္

“ တပါတီ အာဏာရွင္ စနစ္လက္ထက္မွာပဲ “ေတာ္လွန္” ဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈန္းနဲ႔ “ ေတာ္လွန္ကဗ်ာ ” စာအုပ္ထြက္လာတာ သမုိင္းမွတ္တမ္းလုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္ အစ္ကုိႀကီး ”
“ ဒါေပါ့ ကုိေဆာင္းရဲ႕ အဖိႏွိပ္၊ အခ်ဳပ္အခ်ယ္၊ အကန္႔အသတ္ေတြၾကားက ထြက္လာတာေပါ့  .. သမုိင္းမွတ္တမ္းေပါ့ ”

ေနာက္႐ိုးမေဒသ အလြမ္းေျပ ငဝန္ျမစ္ကမ္းေျခဆီက ခ်စ္ခင္ေလးနက္ရတဲ့ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေအာင္ပြင့္နဲ႔ ေတြ႕ဆုံခဲ့ၿပီး အျပန္ခရီးမွာေတာ့ ရန္ကုန္မွာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ အဝဝကုိ လုပ္စရာရွိတာေလးေတြ  လုပ္ရျပန္တယ္။ အဓိကလုပ္ရတာကေတာ့ မ်ားျပားလွတဲ့ အႏုပညာ တာဝန္ဝတၱရားေတြပါပဲ။ အပါတ္စဥ္ ေရးေနက် စာနယ္ဇင္းတခ်ိဳ႕နဲ႔ လစဥ္မပ်က္မကြက္ ေရးေပးေနက် စာနယ္ဇင္း တခ်ိဳ႕အတြက္ စာမူေတြေရးရသလုိ  ပါဝင္ကူညီေပးေနက်  ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္ တခုအတြက္လည္း ခ်ိန္းဆုိတဲ့ ရက္တခ်ဳိ႕မွာ ပါဝင္ကူညီေပးခဲ့ရတယ္။ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ စာေပညီလာခံအတြက္လည္း ႀကိဳတင္ အစည္းအေဝးတခ်ဳိ႕မွာ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရျပန္တယ္။

အား လပ္တဲ့ရက္ျဖစ္တဲ့ ဒီဇင္ဘာလ ၆ ရက္ ညေနခင္း ထြက္မယ့္ အမွတ္ ၅ အဆန္ မႏၱေလး အျမန္ရထားလက္မွတ္ကုိ  တရက္ႀကိဳၿပီး လုပ္ခဲ့တယ္။ ဒီဇင္ဘာ ၆ ရက္ မြန္းလြဲပုိင္းမွာ  မပ်က္မကြက္ တက္ေရာက္ရမယ့္ ျမန္မာစာေရးဆရာကလပ္က က်င္းပတဲ့ အခမ္းအနားတခုကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ဟုိတယ္တခုမွာ ခဏဝင္တက္ခဲ့ၿပီး ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးဘက္ ကသုတ္ကရက္ ထြက္လာခဲ့တယ္။ ညေန ( ၃ ) နာရီ တိတိမွာေတာ့ အမွတ္ ( ၅ ) အဆန္ မႏၱေလး အျမန္ရထားနဲ႔ လုိက္ပါလာခဲ့တယ္။

န္ကုန္ နယ္နိမိတ္ကုိ ေက်ာ္လြန္ျပီး ဆည္းဆာရိပ္ သန္းလုဆဲဆဲမွာ ဘြားခနဲ မႈန္ပ်ပ် လွမ္းျမင္ခဲ့ရတာကေတာ့ ပဲခူး႐ိုးမပါ။  အလယ္႐ိုုးမရဲ႕ အရိ္ပ္အာဝါသထဲက တခုလုိ႔ ဆုိရမယ့္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ ကိုေရာက္ခဲ့တယ္။ ဘူတာမွာ ေဇာ္ေလး (ေခၚ) ေဇာ္မ်ိဳးဟိန္းက လာႀကိဳေနတယ္။ သူကေတာ့ ကြယ္လြန္သူ ကဗ်ာဆရာ ေဇာ္ ( ပ်ဥ္းမနား ) ရဲ႕ သားျဖစ္ပါတယ္။ သူနဲ႔ ႀကိဳတင္ အေၾကာင္းၾကား စီစဥ္ထားတဲ့အတုိင္း ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လမ္းမွာရွိတဲ့  “  ေအာင္ခ်မ္းသာ ” တည္းခုိခန္းမွာ သြားျပီး တည္းခုိခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လုိက္ပုိ႔ၿပီး ေဇာ္ေလးလည္း စက္ဘီးနဲ႔ သူတုိ႔ေနတဲ့ “  သေျပလွ  ” ရြာကုိ ျပန္သြားတယ္။ ေအာင္ခ်မ္းသာမွာ တေယာက္ခန္းရၿပီး တည္းခုိရတာ အစစ အဆင္ေျပပါတယ္။ ေနာက္ရက္ေတြ ဆုိရင္ ပ်ဥ္းမနားဟာ ပုိျပီး ေဆာင္းရဲ႕ အေအးဓာတ္ေတြ ေရာက္လာေတာ့မယ္ေလ။ 

ကဗ်ာဆရာႀကီး ေမာင္သင္းခိုင္

နက္လင္းေတာ့ ေဇာ္ေလးေရာက္လာတယ္။ တိရစၦာန္ ေဆးကုဆရာဝန္လည္းျဖစ္ျပီး စာေပေတြလည္း ေရးသားေနတဲ့ စာေရးဆရာ သင္းေအာင္သန္းေရာက္လာတယ္။ သူတုိ႔နဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ သြားထုိင္ၾကတယ္။ ေဇာ္ေလးက သူ႔အိမ္ ခဏျပန္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆရာသင္းေအာင္သန္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ပ်ဥ္းမနားျမိဳ႕ ( ၂ ) လမ္းမွာ ရွိတဲ့ ၿခံက်ယ္ ဝင္းက်ယ္ ေရွးပ်ဥ္ေထာင္ ‘၂ ’ထပ္ အိမ္ႀကီး တလုံးဆီကုိ ေရာက္သြားၾကတယ္။ ေႏြးေထြး လႈိက္လဲွတဲ့ အၿပံဳးေတြနဲ႔ ဆုံေတြ႕လုိက္ရတယ္။ ကဗ်ာဆရာၾကီး ေမာင္သင္းခုိင္တုိ႔ မိသားစု ကမၻာေလးရဲ႕ အၿပံဳးေတြဟာ အေမာေျပေစခဲ့ပါတယ္။

၁၉၄ဝ ခုႏွစ္မွာ ေမြးဖြားခဲ့ျပီး ခုခ်ိန္မွာ အသက္ ‘ ၇၈ ’ ႏွစ္ထဲ ဝင္ေနေပမယ့္ အစ္ကုိႀကီး ကုိသင္းခုိင္ရဲ႕ Style ကေတာ့ ဟုိတုန္းကအတုိင္း ႏုပ်ိဳလန္းဆန္း လတ္ဆတ္ေနဆဲမုိ႔ ဝမ္းသာရတယ္။ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ေပြ႕ဖက္မိၾကတယ္။

မၾကာေသးခင္က ကၽြန္ေတာ္ ပုသိမ္ကုိ ေရာက္သြားတယ္ .. ကုိေအာင္ပြင့္လည္း ခုေတာ့ နည္းနည္းေလး ေနေကာင္းစမုိ႔ အစားအေသာက္လည္း မပ်က္ေတာ့ဘဲ ..  မနက္မနက္ဆုိ လမ္းနည္းနည္းေလွ်ာက္ဖုိ႔ အျပင္ေတာင္ ထြက္ႏုိင္စျပဳေနပါၿပီ .. ကဗ်ာေတြလည္း ျပန္ေရးေနၿပီ ”  လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ကေျပာေတာ့ ..

“  ဝမ္းသာတယ္ .. ကုိေဆာင္းေရ ”  လုိ႔ အစ္ကုိႀကီးကုိသင္းခုိင္က ေျပာတယ္။ ဆရာသင္းေအာင္သန္းကလည္း  အစ္ကုိႀကီး ကုိသင္းခုိင္ဖတ္ဖုိ႔အတြက္ မၾကာခင္ကမွ ထြက္ထားတဲ့ သူေရးတဲ့စာအုပ္  “  တကမၻာျခားေသာ္လည္း  တုိင္တည္သစၥာ ျမဲေလေသာအခါ  ” ကုိ လက္ေဆာင္လာေပးမည့္ အေၾကာင္းေျပာပါတယ္။

ေရာက္တုန္းေရာက္ခုိက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ညီအစ္ကုိေတြ ေန႔လယ္စာကုိ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ျပင္က  ခ်စ္တီး ထမင္းဆုိင္မွာ သြားစားဖုိ႔လည္း တုိင္ပင္ထားၾကတယ္ ” လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာေတာ့ အစ္ကုိႀကီး ျပံဳးေနတယ္။ ၁၉၈၈  အေရးအခင္း ျပီးခါစမွာ ႏုိင္ငံေရးဂယက္ေတြၾကားထဲ  ရန္ကုန္ေျမကုိ သူဆင္းလာတုန္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တေတြ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ ညမထြက္ရအမိန္႔ကာလ ညမ်ားစြာမွာ  အတူေန၊ အတူစားခဲ့ရတာေလးမ်ားလည္း ျပန္သတိရမိတယ္။ မၾကာခင္ကမွ ကြယ္လြန္သြားရွာျပီျဖစ္တဲ့ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊သီခ်င္းေရးဆရာ၊ဇာတ္ညႊန္းေရးဆရာ၊ဒါရုိက္တာ၊ေက်ာင္းဆရာ၊ ဘုိင္အုိ မင္းသစ္ရဲ႕ျခံထဲမွာလည္း အတူတူေနခဲ့ၾကေသးတယ္။

ရန္ကုန္ကုိဆင္းလာခါစ ပ်ဥ္းမနားက ပန္းခ်ီဆရာေမာင္ဝင္းတင့္နဲ႔ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသ ဘုိကေလးျမိဳ႕က ပန္းခ်ီဆရာေမာင္ေလးေအာင္တုိ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ အတူေနခဲ့ၾကတယ္။

အစ္ကုိႀကီး မွတ္မိဦးမွာေပါ့ .. ရန္ကုန္ျမိဳ႕ျပင္ ေမွာ္ဘီမွာ ဆရာဒဂုန္တာရာ ေရာက္ေနတုန္း ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္းအတြက္ အစ္ကုိၾကီးနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ဆရာတာရာကုိ စာေပအင္တာဗ်ဳး သြားလုပ္ခဲ့ၾကတာေလ ” လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က အစျပန္ေဖာ္ေပးေတာ့ သူမွတ္မိသြားတယ္။

“  ဟုတ္တယ္  .. ဟုတ္တယ္ .. အဝကၽြန္းကုိခ်စ္ေမာင္ရယ္ .. မတင္တင္ဦးရယ္၊ ဓာတ္ပုံဆရာ ေရႊဖီးရယ္ .. ကုိေဆာင္းရယ္ .. ဆရာတာရာဆီ သြားၾကတာ .. ဟုတ္လား  ”  တဲ့။
“  ဟုတ္ကဲ့ ..”
“  အဲဒီ့တုန္းက တေနကုန္ ေမွာ္ဘီမွာ ေနၾကျပီးမွ ရန္ကုန္ကုိ ျပန္ၾကတာေလ ”

သူ ျပန္သတိရေနပုံရတယ္။ ခုေတာ့ ဆရာတာရာလည္း မရွိရွာေတာ့ဘူး။ ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္းမွာ အစ္ကုိၾကီးကုိသင္းခုိင္က အယ္ဒီတာပါ။ ကဗ်ာေတြ တာဝန္ယူျပီးဖတ္ခဲ့တယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္လည္း မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ကဗ်ာေတြ အရွိန္အဟုန္ အထူးေကာင္းခဲ့တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ပုသိမ္မွာ ကုိေအာင္ပြင့္ႏွင့္ ေတြ႕ခဲ့တုန္းကလုိပဲ  ခုလည္းအစ္ကုိၾကီးကုိသင္းခုိင္ကုိ အားေပးစကားေတြနဲ႔အတူ  သူမွတ္မိႏုိင္သမွ်ျပန္ျပီး “ Re call ” လုပ္ေပးတယ္။ တကယ္လည္း လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ  လြမ္းလြမ္းဆြတ္ဆြတ္နဲ႔ သူ မွတ္မိလာပါတယ္။

“အစ္ကုိႀကီးေရ .. ၁၉၇ဝ ပတ္ဝန္းက်င္ .. ရန္ကုန္၊ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ ဦးအုန္းခုိင္လမ္း ညေစ်းတန္းေလးေရွ႕ ဗာဒံပင္ရိပ္မွာ မုိးေဝစာေပမဂၢဇင္း လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ သမုိင္း တေကြ႕ပဲေနာ္ ”
“  ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ  ..  ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဲဒီ့မွာ စုစုေဝးေဝးႀကီးပဲေလ ”
“  ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီ့တုန္းက မဂၤလာေတာင္ညြန္႔  ၁ဝ၉ လမ္းမွာေနေတာ့  အားတဲ့ရက္တခ်ိဳ႕ ဆုိရင္ အစ္ကုိၾကီးတုိ႔ဆီ ေရာက္ေနက်ပဲ  ”
“မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ ရပ္ကြက္၊ ဖ.ဆ.ပ.လ ရပ္ကြက္၊ ကန္ေတာ္ကေလးမွာ အႏုပညာ လုပ္ငန္းေတြ၊ အႏုပညာသမားေတြ အမ်ားၾကီးရွိခဲ့ၾကတာပဲ ကုိေဆာင္းရဲ႕ ” လုိ႔ သူ စကားအစခ်ီရင္း  သူ႔စိတ္အာရုံထဲမွာ  တစထက္တစ  တခုခ်င္း တန္းစီျပီး  ဟုိတကြက္၊ သည္တကြက္ ေပၚလာပုံရတယ္။

သူ ေျပာတာက ..“  ဖ.ဆ.ပ.လ ရပ္ကြက္မွာဆုိရင္ ျမန္မာစာေပေလာကထဲက ဆရာမာဃ ရွိတယ္ဗ်ာ၊ ဆရာရန္ကုန္ဘေဆြ၊ ဆရာေအာင္လင္း၊ ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီ၊ ပန္းခ်ီဦးဘရင္ကေလး၊ သူတုိ႔ေနၾကတာပဲ။ ျပီးေတာ့ လူငယ္ ကဗ်ာသမား၊ စာသမားေတြလည္း အမ်ားၾကီးပဲ  ”  တဲ့။

ကၽြန္ေတာ္လည္း မွတ္မိေနပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ‘ ၁ဝ၉ ’လမ္းရဲ႕ ဟုိဘက္လမ္း  ‘ ၁၁ဝ ’ လမ္းမွာ ေနသြားတာက အစ္ကုိၾကီး ကုိသင္းခုိင္ရဲ႕ ေယာကၡမ ႏုိင္ငံေရးသမား ရုပ္ရွင္ဒါရုိက္တာ ဦးခ်စ္ခင္ေပါ့၊ ဦခ်စ္ခင္က ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေကာင္းေတြ အမ်ားၾကီး ရုိက္ေပးသြားတဲ့ အထင္ကရ ဒါရုိက္တာၾကီးပါ။ ‘ ေမႊး ’  ‘ ေရစီးတခါ ေရသာတလွည့္ ’  ‘ ပန္းပန္လ်က္ပါ’   ‘  ကုိယ္လုိခ်င္ေသာပန္း ’  အပါအဝင္ တကယ့့္ အႏွစ္သာရ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ဇာတ္ကားေကာင္းၾကီးေတြကုိ အမ်ားၾကီးရုိက္ေပးသြားတဲ့ ရုပ္ရွင္ပညာသည္ၾကီးပါ။

အစ္ကုိၾကီးေမာင္သင္းခုိင္မွာ အႏုပညာေဆြရိပ္မ်ိဳးရိပ္ ဂုဏ္သတင္း ၾကီးမားခဲ့တယ္။ သူ႔အဘုိးက ျမန္မာစာေပေလာကရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ ပညာရွင္ လယ္တီပ႑ိတဦးေမာင္ၾကီးပါပဲ။

သူကဆက္ေျပာတယ္ ..
“ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေတာင္ညြန္႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာပဲ ၁ဝ၇ လမ္းမွာဆုိရင္ ကုိသန္းေဆြတုိ႔ နံ႔သာပုံႏွိပ္တုိက္က စာအုပ္ေကာင္းေတြ အမ်ားၾကီးထုတ္ခဲ့တာပဲဗ်။ ျပီးေတာ့ ၁ဝ၈ လမ္းထဲမွာပဲ ေဆြဗမာဖလင္က ရုပ္ရွင္ဒါရုိက္တာ ဦးလြန္းေဖတုိ႔ ရုပ္ရွင္မင္းသားကုိေဌးေအာင္တုိ႔ ေနၾကေသးတာပဲ” တဲ့။

ဟုတ္တယ္ အစ္ကုိၾကီး .. ၁ဝ၇လမ္း နံ႔သာပုံႏွိပ္တုိက္မွာက လူၾကီး၊လူလတ္၊လူငယ္ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ကာတြန္းဆရာေတြ၊ဂီတသမားေတြ အဝင္အထြက္ ရွိခဲ့တယ္။ ကဗ်ာဆရာ၊ သီခ်င္းေရးဆရာ၊ အဆုိေတာ္ေတြထဲကဆုိရင္ ကုိခင္ဝမ္းလည္း ခဏခဏ လာတယ္ေလ.. ျပီးေတာ့ ဆရာမင္းသစ္တုိ႔လည္း စတည္းခ်ခဲ့ၾကတာပဲ ”

“  ဒါေပါ့ဗ် ..  ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မုိးေဝမွာ လူစုံသလုိ အဲဒီ့ကုိလည္း ကူးလုိက္သန္းလုိက္ပဲ။ ျပီးေတာ့ အဲဒီ့ေတာင္ညြန္႔မွာပဲ စာအုပ္လုပ္ငန္းလုပ္လုိ႔ေကာင္းတာက နာမည္ၾကီး ဘေလာက္တုိက္ေတြ၊ Binding စာအုပ္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းေတြ ရွိေတာ့ အားလုံး အဆင္ေျပတယ္ေလ ”

“  အစ္ကုိၾကီးတုိ႔၊  ဆရာမင္းသစ္တုိ႔က မုိးေဝစာေပမဂၢဇင္းကုိ  ဆရာနတ္ႏြယ္အတြက္ ၀ုိင္းကူလုပ္ေပးခဲ့ၾကတာေနာ္ ”  

“  ဟုတ္တယ္ကုိေဆာင္း .. ကဗ်ာဆရာေမာင္ေလးေအာင္လည္း ဝိုင္းဝန္းခဲ့တာပဲ ”

“  ကုိေလးေအာင္ေနတဲ့ ရန္ကုန္ပုဇြန္ေတာင္ ဘုရားျဖဴ ေက်ာင္းတုိက္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္က မဟာေညာင္ကုန္း ေက်ာင္းတုိက္ကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အျမဲေရာက္ၾကတာ၊ ဆုံမိၾကတာ အစ္ကုိၾကီး မွတ္မိမွာေပါ့ ”
“  အဲဒီ့ ေက်ာင္းတုိက္မွာ ကုိဖုိးထင္တုိ႔၊ ကုိခ်စ္ဟန္ၾကီးတုိ႔ ရွိတာကုိးဗ် ကုိေဆာင္းရဲ႕ ”

စ္ကုိႀကီးကုိသင္းခုိင္ကုိ ၾကည့္ရတာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ စကားေျပာေနရင္း ပုိျပီးစိတ္ေတြ လႈပ္ရွားလန္းဆန္းလာသလုိပဲ။ သူေျပာတဲ့ ကုိဖုိးထင္ (ေခၚ ) ရဲေဘာ္ဖုိးထင္က ဗ.က.သ ဥကၠဌ လုပ္ခဲ့ျပီး ကဗ်ာဆရာေမာင္ေက်ာ္ထင္လုိ႔လည္း ေခၚပါတယ္။ အညာသား ကုိခ်စ္ဟန္ၾကီးကလည္း ‘ ခ်စ္နီ ’ နာမည္နဲ႔ ကဗ်ာေရးတယ္။

“  ရယ္စရာေလး သတိရမိေသးလား .. အစ္ကုိၾကီး  ” လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ကေမးေတာ့ ကုိသင္းခုိင္က ..
“  ဘာမ်ားတုံး  .. ကုိေဆာင္း ” တဲ့။
“ ေဩာ္ ..ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရဲေဘာ္ ကုိခ်စ္ဟန္ၾကီး ရုပ္ရွင္တခန္း ဝင္ ရုိက္ခဲ့ဖူးတာေလ ..”“  ေဩာ္ .. စာေရးဆရာေစာဦးေရးတဲ့  တမုိးေသာက္ေသာ္မွာ သူဝင္ရုိက္တာေလ … ရုိင္ဖယ္ ေသနတ္ထမ္းျပီး ကင္းေစာင့္တဲ့ရဲေဘာ္ေနရာက တခန္းတည္းရယ္ .. သူသရုပ္ေဆာင္လုိက္ရတာ .. ဟား .. ဟား .. ” လုိ႔ေျပာရင္း ကုိသင္းခုိင္ ရယ္ေနတယ္။

ဆရာလင္းယုန္ေမာင္ေမာင္လုိေပါ့ .. ရုပ္ရွင္မွာ တခန္းေလာက္ေတာ့ ဝင္ရုိက္လုိက္ၾက တဲ့သူေတြေလ  ”
“  ဆရာလင္းယုန္ေမာင္ေမာင္က ဒါရုိက္တာေမာင္ဝဏၰရုိက္တဲ့ ဇာတ္ကားမွာေနာ္ . . ကုိေဆာင္း  .. ဒါေပမယ့္ ခပ္မ်ားမ်ား သရုပ္ေဆာင္သြားၾကတဲ့ သူေတြထဲမွာ စာေရးဆရာမင္းေအာင္တုိ႔ ဗဂ်ီေအာင္စုိးတုိ႔ ဆရာေသာ္တာေဆြတုိ႔လည္း ဆရာသာဓုရုိက္တဲ့ ကားေတြထဲ ပါခဲ့ေသးတာပဲ  ”

“ဟုတ္တယ္ အစ္ကုိႀကီး .. ရုပ္ရွင္ေလာကနဲ႔ စာေရးဆရာ၊ကဗ်ာဆရာ၊ပန္းခ်ီဆရာေတြနဲ႔ေတာ့ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ခဲ့ၾကတာပဲ။ ကဗ်ာဆရာေတြထဲကဆုိရင္ ဇာတ္ကားမ်ားမ်ားရုိက္သြားၾကတာ ဆရာေဒါင္းႏြယ္ေဆြတုိ႔ .. ဆရာေအာင္ျပည့္တုိ႔  ”စကားေတြ ေဝေဝဆာဆာ ေျပာေနၾကရင္း အစ္ကုိၾကီးကုိ မုိးေဝစာေပမဂၢဇင္းအေၾကာင္း စကားလမ္းေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ျပန္လွည့္ေပးလုိက္တယ္။ သူ သတိရသေလာက္ ျပန္ေျပာျပရွာပါတယ္။

ပထမ မူလအစတုန္းကေတာ့ စုံေထာက္ ဝတၳဳမဂၢဇင္းဗ် .. ေနာက္ေတာ့ စုံေထာက္မဂၢဇင္း ေပါ့ဗ်ာ ..ဒီလုိပဲ လူေတြက ေခၚၾကတာပဲ .. ဦးဆန္နီရဲ႕ ေခတ္ျပင္ စာေပတုိက္က ထုတ္ခဲ့တာ.. အယ္ဒီတာေတြထဲမွာ ကုိဝင္းႏုိင္တုိ႔၊ ကုိတင့္ဆန္းတုိ႔ ျပီးေတာ့ကုိမ်ိဳးဝင္းဆုိတာ ရွိခဲ့ေသးတယ္။ ဆရာနတ္ႏြယ္လည္း အဓိကလႈပ္ရွားခဲ့တာေပါ့။ ဆရာမုိးေဝတုိ႔ကလည္း အမ်ားၾကီးပဲ စုံေထာက္မဂၢဇင္းအတြက္ လုပ္ကုိင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။ စုံေထာက္ဝတၳဳေတြ အေရးမ်ားတဲ့ စာေရးဆရာေတြထဲက ေစာလင္းလည္း အဲဒီ့မွာ အယ္ဒီတာ လုပ္ခဲ့ေသးတယ္။ တကၠသိုလ္နႏၵမိတ္တုိ႔လည္း ပါခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေလာက္ပဲ မွတ္မိေတာ့တယ္ဗ်ာ ”

“  ဟုတ္ကဲ့  .. မုိးေဝမဂၢဇင္းအေၾကာင္း ေျပာပါဦး .. အစ္ကုိၾကီး ”
“၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွာ ဆရာမုိးေဝ ဆုံးသြားတယ္။ သူ႔ကုိဂုဏ္ျပဳတဲ့ အေနနဲ႔ ၆၈ ခုႏွစ္က်ေတာ့ မုိးေဝမဂၢဇင္းကုိ စျပီးထုတ္ၾကတာပဲ”
“  အဲဒီ့မွာ ကဗ်ာေတြ ပုိအင္အား ေကာင္းလာတာလား  ”
“  စုံေထာက္ မဂၢဇင္းမွာလည္း ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ ကဗ်ာေတြထည့္လာတာ ရွိခဲ့တယ္ ..  ျပီးေတာ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္သည္းဖုိမဂၢဇင္းေလ ”

“  ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေတာင္ညြန္႔ ရပ္ကြက္က မီးရထားသံလမ္း ဟုိဘက္မွာ ေရေက်ာ္ဝတ္ေက်ာင္းလမ္းကုိ ျဖတ္လုိက္ရင္ လွ်ိဳ႕ဝွက္သည္းဖုိ မဂၢဇင္းတုိက္ကုိေရာက္တယ္ေလ။ ထုတ္ေဝသူက ဦးခင္ေက်ာ္  ”
“ ဟုတ္တယ္ .. သူ႔နာမည္ရင္းက ကုိခင္ဦးတဲ့  ”

ဒါနဲ႔  .. မုိးေဝမဂၢဇင္း အေနအထားက်ေတာ့ေရာ .. .အစ္ကုိၾကီး ”
“ ဆရာနတ္ႏြယ္က ဆရာေက်ာ္ေအာင္တုိ႔ ဆရာညြန္႔ၾကဴးတုိ႔နဲ႔ေပါ့ ..  ျပီးေတာ့ ဆရာမင္းေက်ာ္တုိ႔ ဆရာေမာင္ေနဝင္းတုိ႔နဲ႔လည္း သူက မဂၢဇင္းအတြက္ အျမဲတုိင္ပင္တယ္  ”
“ ဒီဆရာေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေတာင္ညြန္႔ ဟုိဘက္ ကန္ေတာ္ေလး ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္လမ္းက ပုဂံစာအုပ္တုိက္မွာလည္း တတြဲတြဲ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္ အစ္ကုိၾကီး  ”
“  ဒါေပါ့ .. သူတုိ႔က ေရးေဖာ္ေရးဖက္ေတြကုိး ”
“ နံ႔သာပုံႏွိပ္တုိက္၊ စာအုပ္တုိက္နဲ႔ ပုဂံစာအုပ္တုိက္တုိ႔ ကုမာရ ပုံႏွိပ္တုိက္တုိ႔မွာ သူတုိ႔ ဝင္ထြက္ေနၾကတာပဲ ”
“ ေအးဗ်ာ  .. ဟုိတုန္းကေတာ့ တကယ့္ စာအုပ္တုိက္ၾကီးေတြပဲေလ။ ဆရာျမသန္းတင့္တုိ႔ စာအုပ္ေတြလည္း အဲဒီ့တုိက္ေတြက ထုတ္ၾကတာကုိး .. ျပီးေတာ့ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ စာအုပ္ေကာင္းေတြခ်ည္းပဲ ထုတ္ၾကတာ ”

မုိးေဝမဂၢဇင္းရဲ႕ ကဗ်ာ အခန္းက႑ကလည္း ၾကီးမားတယ္ေနာ္ အစ္ကုိၾကီး ”
“ ဝတၳဳေတြ၊ ေဆာင္းပါး စာမူေတြ ဖတ္ေနၾကတာေတာ့ ကုိေအာင္ေက်ာ္ဆုိတာပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ကုိေအာင္ေက်ာ္မင္း ဆုိတာလည္းရွိတယ္။ ဆရာနတ္ႏြယ္ကေတာ့ အဓိကဖတ္တာေပါ့။ ကဗ်ာစာမူေတြလည္း ဆရာနတ္ႏြယ္ပဲ ဖတ္ခဲ့တာပဲ။ ေနာက္ပုိင္းမွာ ေမာင္ေလးေအာင္က ဝင္ျပီး ဖတ္ေပးခဲ့တယ္။ ကဗ်ာစာမူေတြေပါ့။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဖတ္ခဲ့တယ္ ”

“  ဒါဆုိ .. မုိးေဝ စာေပမဂၢဇင္းရဲ႕ ကဗ်ာအယ္ဒီတာေတြထဲမွာ အစ္ကုိၾကီးရယ္၊ ေမာင္ေလးေအာင္ရယ္ေပါ့ ”
“  မုိးေဝစာေပမဂၢဇင္းရဲ႕ ကဗ်ာအယ္ဒီတာေတြထဲမွာ ကုိေသြးသစ္လည္း ပါခဲ့ပါတယ္ ”

“  တကယ့္ ကဗ်ာေကာင္းေတြကုိ အစ္ကုိၾကီးတုိ႔က ေရြးထုတ္ေပးခဲ့ၾကတာပဲေနာ္ .. စာေပေက်းဇူး ၾကီးမားခဲ့ၾကတာပဲဗ်ာ ”
“ ဒီလုိပဲ လုပ္ခဲ့ၾကတာပဲ ကုိေဆာင္းေရ .. ဆရာနတ္ႏြယ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဝိုုင္းခဲ့၊ ဝန္းခဲ့ၾကတာေပါ့ဗ်ာ ”

 အစ္ကုိၾကီးတုိ႔  မုိးေဝမဂၢဇင္း  ကၽြန္ေတာ္ေနတဲ့ ေတာင္ညြန္႔ကေနျပီး  ကန္ေတာ္ကေလး မႏၱေလးလမ္းထဲကုိ ေနရာေရႊ႕သြားေသးတယ္ေနာ္  ”
“ဟုတ္တယ္ ..  ကုိေဆာင္း  ..  မဂၢဇင္း ဂ်ာနယ္တုိက္ေတြကေတာ့ ဒီလုိပဲ အဆင္ေျပတဲ့ေနရာ ေရႊ႕ၾက ေျပာင္းၾကတာပဲ  ”
“  ေသြးေသာက္မဂၢဇင္းဆုိလည္း ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ .. ၄၈ လမ္းကေန ဗုိလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္း အခန္းကုိေျပာင္းတယ္။ စႏၵာမဂၢဇင္းဆုိလည္း လြစၥလမ္းကေနျပီး ဘားလမ္းကုိ ေျပာင္းတယ္။ ခ်ယ္ရီလည္း ဒီလုိပါပဲ။ ႐ႈမဝမဂၢဇင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သြားရင္ အိမ္နဲ႔ မဂၢဇင္းတုိက္နဲ႔ တတြဲတည္း ဆုိေတာ့ ဆင္းဒဝစ္လမ္း တေနရာတည္းမွာပဲ ေနရာျမဲခဲ့တာေတြ႕ရတယ္ ”

[  လြစၥလမ္း =  ယခု ..  ဆိပ္ကမ္းသာလမ္း ]
[ ဘားလမ္း =  ယခု ..  မဟာဗႏၶဳလပန္းျခံလမ္း ]
[ ဆင္းဒဝစ္လမ္း = ယခု ..  ဗုိလ္ရာညြန္႔လမ္း ]

 ေနာက္ပုိင္းမွာ မုိးေဝမဂၢဇင္းလည္း ေနရာအေျပာင္းအေရႊ႕ ေတာ္ေတာ္ရွိခဲ့တယ္  ကုိေဆာင္း ”
“ အယ္ဒီတာေတြေကာ  .. ဆရာေမာင္ေသြးသစ္လည္း   တာဝန္ခံအယ္ဒီတာ လုပ္ေပးခဲ့ေသးတယ္ေလ ”
“  ကုိေအာင္ေမာ္တုိ႔ .. ကုိညိဳသစ္တုိ႔ .. ကုိသန္းအုန္းတုိ႔လည္း အယ္ဒီတာေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတာေပါ့ ”
“ တပါတီ အာဏာရွင္ စနစ္လက္ထက္မွာပဲ “ေတာ္လွန္” ဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈန္းနဲ႔ “ ေတာ္လွန္ကဗ်ာ ” စာအုပ္ထြက္လာတာ သမုိင္းမွတ္တမ္းလုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္ အစ္ကုိၾကီး ”
“ ဒါေပါ့ ကုိေဆာင္းရဲ႕ အဖိႏွိပ္၊ အခ်ဳပ္အခ်ယ္၊ အကန္႔အသတ္ေတြၾကားက ထြက္လာတာေပါ့  .. သမုိင္းမွတ္တမ္းေပါ့ ”

အဲဒီ့ စာအုပ္မွာ  အစ္ကုိၾကီးတုိ႔  ‘ ၁ဝ ’  ေယာက္ေရးၾကတာေနာ္ ”
“ ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ ..  ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၊ ေမာင္စိမ္းနီ၊ စုိးျမင့္သိန္း၊ နီေအာင္၊ ေမာင္ျပဳျပင္ (က်ံဳေပ်ာ္ )၊ ေရႊရေတာင္ကုတ္၊ ေမာင္ေသြးသစ္၊ ေအာင္ဇင္မင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ .. ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၁ဝ ေယာက္ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာ စာအုပ္ထြက္လာတယ္  ”

“က်ဳပ္တုိ႔ ကဗ်ာေတြဟာ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး .. စတဲ့ လူတန္းစားတုိက္ပြဲေတြမွာ အုတ္တခ်ပ္၊ သဲတပြင့္ေလာက္ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ က်ဳပ္တုိ႔ ေက်နပ္တာပဲလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလုိက္တာပဲ ကုိေဆာင္းေရ ..” 

မြ န္းလြဲပုိင္းက်ေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ေဇာ္( ပ်ဥ္းမနား ) ရဲ႕သား ေဇာ္မ်ိဳးဟိန္း၊ စာေရးဆရာသင္း ေအာင္သန္း၊ အစ္ကုိၾကီးကုိသင္းခုိင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပ်ဥ္းမနားျမိဳ႕ျပင္ခဏထြက္ျပီး ထမင္းစားၾကတယ္။ ခ်စ္တီးထမင္းဟင္းက စားလုိ႔ျမိန္သားပဲ။ သူနဲ႔အတူခုလုိ ျမိန္ရည္ယွက္ရည္ အတူထုိင္မစားခဲ့ၾကရတာ ၾကာခဲ့ျပီ။ ၂ဝ၁၅ ပါတီစုံဒီမုိကေရစီ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲ မတုိင္ခင္မွာ သူရန္ကုန္ကုိ ခဏလာတုန္း ေတြ႕ၾကရတာေနာက္ဆုံးပဲ။ အဲဒီ့တုန္းက ရန္ကုန္ ေရႊဂုံတုိင္နားက ‘  ေတာ္ဝင္ႏွင္းဆီ ’ မွာ လူထုဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က စာေပအႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆုံေတာ့ အဲဒီ့ပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆုံမိၾကတာေလ။ အစ္ကုိၾကီးနဲ႔ ခဏေလးပဲႏႈတ္ဆက္လုိက္ရတယ္။ ခုမွ ပ်ဥ္းမနားက ထမင္းဆုိင္ေလးမွာ စားရင္းေသာက္ရင္း စကားလက္ဆုံ မကုန္ၾကျပန္ဘူး။

ေတာ္လွန္ကဗ်ာ ဆုိလုိ႔ စကားဆက္ရဦးမယ္ ကုိေဆာင္းေရ .. စစ္အာဏာရွင္ ဗုိလ္ေနဝင္းရဲ႕ မ.ဆ.လ တပါတီစနစ္ေအာက္မွာ ေတာ္လွန္ကဗ်ာစာအုပ္ထြက္ခဲ့သလုိ ေမာင္ေနဝင္း၊ နတ္ႏြယ္၊ မင္းေက်ာ္ တုိ႔ကလည္း ‘  ေတာ္လွန္စာေပ ’ ဆုိျပီး ထုတ္ေဝၾကတယ္ဗ် ”  
“ ေတာ္လွန္စာေပရဲ႕ အဓိကမွာ ဘာေတြပါလဲ အစ္ကုိႀကီး ”
“  စာေပသေဘာတရား၊ စာေပအတတ္ပညာ၊ စာေပစည္းရုံးေရး ေဆာင္းပါးေတြကုိ သူတုိ႔က  စုစည္းၿပီး ထုတ္လုိက္ၾကတာဗ်။ ေနာက္တအုပ္ထပ္ထုတ္ၾကျပန္တယ္။ အဲဒါက ‘ ေတာ္လွန္စာေပ အေတြးအျမင္ ’ ဆုိျပီးထုတ္တာ။ အဲဒီ့ႏွစ္အုပ္ကုိပဲ သူတုိ႔ သုံးေယာက္ ေပါင္းျပီး ‘  ေတာ္လွန္စာေပ၊ အေတြးအျမင္၊ အေတြ႕အၾကံဳ  ’  ဆုိျပီး ထုတ္ၾကေသးတယ္။

“  ဟုတ္ကဲ့ပါ  အစ္ကုိၾကီး ..  ေနာက္တခုု ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိတာက  အစ္ကုိၾကီးတုိ႔ ဆယ္ေယာက္ဆုိရင္ ေတာ္လွန္ကဗ်ာကုိ ထုတ္ၾကတယ္ .. အဲဒီ့မွာေရးတဲ့သူေတြကလည္း မုိးေဝ စာေပ မဂၢဇင္းမွာ အင္နဲ႔ အားနဲ႔ ဝင္ေရးေနတဲ့သူေတြပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေတာ္လွန္ကဗ်ာနဲ႔ မုိ္းေဝ ကဗ်ာေခတ္ ဆုိတာဟာ ခြဲျခားလုိ႔ မရဘူးလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္မိတယ္ ”

“ မုိးေဝစာေပမဂၢဇင္း၊ မုိးေဝကဗ်ာေခတ္နဲ႔ ေတာ္လွန္ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာအယူအဆ၊ ကဗ်ာ အေတြးအေခၚ၊ ကဗ်ာေရးဖြဲ႕တဲ့ပုံသဏၭာန္ အသစ္ေတြကုိ ထုဆစ္ပုံေဖာ္လုိက္ၾကတယ္လုိ႔လည္း ေျပာႏုိင္ေသးတယ္  ကုိေဆာင္းေရ .. ”
“  ဟုတ္ကဲ့ .. အစ္ကုိၾကီးတုိ႔ ဝိုုင္းခဲ့၊ ဝန္းခဲ့၊ ေရးခဲ့တဲ့ မုိးေဝစာေပမဂၢဇင္းရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ကုိက ေခတ္ကုိ ထင္ဟပ္ခဲ့တာ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ရတယ္။ လူထုလူတန္းစားရဲ႕ ဘဝအေျခအေနေတြကုိလည္း ကုိယ္စားျပဳျပီး ေရးၾက၊သားၾကတာကုိ ျမင္ခဲ့ရတယ္။ အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ အက်ဥ္းအက်ပ္ထဲမွာပဲ ဒီလုိ စူးစူးရဲရဲေတြ ရသေလာက္လုပ္သြားခဲ့ၾကတာကုိက စာေပသမုိင္း မွတ္တမ္းတခုပဲလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ျမင္မိတယ္ ..အစ္ကုိၾကီး ” 

လမ္း႐ိုုးေဟာင္းတြင္ ဆင့္ကာထြင္၍၊
အျမင္အသစ္၊ အေတြးသစ္ႏွင့္၊
ေခတ္ကုိစမ္းကာ တီထြင္လာေသာ္၊
ကဗ်ာဘုရား၊ စာဘုရားဟု
ထင္ရွားသကုိ၊ ဤပုဂၢိဳလ္
ေနလုိ၊ လလုိ ပါပဲလား။

ဒါဟာ ‘  န ’သတ္၊ ဒါ ‘ မ ’ သတ္ဟု
သတ္ပုံက်မ္းဆုိ၊
ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ၊ ‘ အာ ’ တတ္ပါ၍၊
ျမန္မာကဝိ ပညာရွိဟု၊
တုိင္းသိျပည္သိ ဟုိးဟုိးေက်ာ္
တကၠသုိလ္ႏွင့္ အႀကိဳတကၠသုိလ္
ေက်ာင္းတုိင္းလုိပင္ စာဆုိလက္ရာ
ကဗ်ာပန္းကုံး၊ ေရႊစာမႈန္းၿပီး
ေက်ာင္းသုံး ျပဌာန္းခံရ၏
ဤပုဂၢိဳလ္မွာ၊ ဘယ္သူပါလဲ
ေဗဒါ .. ေဗဒါ .. ဦးေဗဒါ .. ဧရာမကဗ်ာဆရာၾကီးပါ။

ေတာ္လွန္ကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာ  အစ္ကုိၾကီးေမာင္သင္းခုိင္က အခုလုိ ကဗ်ာဖြဲ႕ျပီး “ ဆရာဦး ေဗဒါ၏ ဖုံး၍ ဖိ၍ မရေသာ သမုိင္းေနာက္ခံကား ” ကုိမီးေမာင္းထုိး ျပခဲ့တယ္။

အဲဒီ့ ကဗ်ာထဲမွာပဲ ..

လူ႔သမုိင္းကုိ
ညာလိႈင္း၍မ်ား ရသလားေလ၊
စဥ္းစားၾကည့္ပါ လူၾကီးမင္း
ေခတ္တုိင္း၊ ေခတ္တုိင္း
ေရစီးလိႈင္းမွာ ေမ်ာလုိက္လာေသာ
ကဗ်ာကဝိ ပညာရွိငဲ့
သင္၏သဏၭာန္ ပံုုပန္းဟန္ကုိ
မွန္ထဲၾကည့္ကာဆုံးျဖတ္ပါေလာ့၊
ငါဘာေကာင္လဲ ဆုိတာေလ။

ဆုိုျပီး ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ေခတ္ေရစီးအတုိင္း ေမွ်ာၿပီးလုိက္လာတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႕ရဲ႕ ပုံရိပ္ေတြကုိ ကဗ်ာနဲ႔ မီးေမာင္း ထုိးျပလုိက္တာပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ အျမဲတေစ အမွတ္ထင္ထင္ ရွိေနႏုိင္တဲ့ ကဗ်ာေလးတပုဒ္ကုိလည္း အစ္ကုိၾကီးေမာင္သင္းခုိင္ ေရးခဲ့ပါေသးတယ္။ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းထဲက “ မလြမ္းဘယ္သူေနပါ့မယ္ ”  တဲ့။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဘဝေတြလား၊ လာမယ့္ အနာဂတ္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေနထုိင္ရတဲ့ပစၥကၡ ဘဝေတြကုိမ်ား  အစ္ကုိၾကီးက ရည္ညႊန္း ဖြဲ႕ဆုိခဲ့ေလသလား။ ခံစားၾကည့္ၾကပါစုိ႔ရဲ႕ ..။

“မလြမ္းဘယ္သူေနပါ့မယ္” 

ဆြတ္ပ်ံ႕ဘြယ္ေအာင္၊ ယုဂန္ေတာင္က
ေဝေမွာင္ အုံ႔ပ်၊ ေႏြေႏွာင္းလ ..တဲ့
နတ္သွ်င္ေနာင္ရဲ႕ ရတုကဗ်ာ
အေရာင္ေတြ .. အေရာင္ေတြ ..
ခင္ဗ်ား မ်က္ဝန္းအိမ္ထဲ ေျပးမဝင္လာဘူးလား။

မိခင္ႏို႔ရည္ ..
‘ ပီကာဆုိ ’ ရဲ႕ ခ်ိဳးငွက္
‘ ဆန္တာကေလာ့စ္ ’ရဲ႕ မုတ္ဆိတ္ထူလျဗစ္
သိပ္ခ်စ္ဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။

တိမ္ဆုိလုိ႔
ၾကက္မ တဝပ္စာေတာင္မရွိ၊
ထပ္ၿပီးေျပာရဦးမယ္
တိမ္ဆုိလုိ႔
မူးလုိ႐ွဴစရာမရွိ ..

ဒါေပမယ့္ .. ခင္ဗ်ား
ေကာင္းကင္ႀကီးကုိ ေမာ့ၾကည့္လုိက္စမ္းပါ
‘ ေဝါ့ဒစၥေန ’ ကုိ
လွလွပပႀကီး ေတြ႕လုိက္ရမွာေသခ်ာတယ္။

‘  ဗန္ဂုိး ’ ရဲ႕ေနၾကာပန္း
ေက်းလက္က မီးေနသည္မ မ်က္ႏွာ

ဆန္းသေလာက္ မလင္းႏုိင္ဘု
လမ္းတေလွ်ာက္ မသင္းႏုိင္ဘု
ဦးေၾကာ့ရဲ႕ ပန္းပိေတာက္မင္း

‘ ဘေလာ့ ’ ရဲ႕ ဝင္းပတဲ့ေလ
လက္ပံေတာင္းေတာင္က မီးေတာက္မီးလွ်ံ
ၿပီးေတာ့ မီးစြဲေလာင္ေနတဲ့ သံဃာမ်ား
ေၾကကြဲဝမ္းနည္းျခင္းအထိမ္းအမွတ္ လက္ပတ္၊
သန္းေခါင္ယံ လကြယ္ည
နာမည္ဆုိးနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ..
ဘယ္ေတာ့မွေမ့ေပ်ာက္လုိ႔မရတဲ့
အင္းစိန္ေထာင္က ( ၆ ) တုိက္ည
ဆရာတကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္ရဲ႕
‘ ေမာင့္ဘဝညအလားကြယ္ ’ မဟုတ္
က်ဳပ္တိုု႔အပါအဝင္၊
အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူေတြရဲ႕ ဘဝဟာ
ညအလား .. တကယ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။

ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ ..
ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္
ရာစုတဝက္ ၾကာခဲ့တယ္ .. ၾကာခဲ့တယ္။

ဟသၤာျပဒါးလမ္းမေပၚက ေသြးစက္မ်ား
‘မာရီလင္မြန္ရုိး’ ရဲ႕ ပတၱျမားႏႈတ္ခမ္း
က်ဳပ္တုိ႔ေတြ႕ဖူးခ်င္လွတဲ့
အ႐ုဏ္ဦး .. အ႐ုုဏ္ဦး .. အ႐ုုဏ္ဦး
‘ရွားဝုုဖ္ ’ သစ္ေတာထဲက‘ ေရာ္ဘင္ဟု ’
ဘုိလီးဘီးယား ေတာနက္ထဲက
ရဲေဘာ္ ေခ်ေဂြးဗားရား
ပဲခူး႐ိုုးမ ျမယာပင္
ျမရြက္ထု ပိန္းပိန္းထဲက
ေတာမီးကုိ ေတာမီးနဲ႔ လွန္႔ႏိႈးခဲ့တဲ့
ရဲေဘာ္သခင္သန္းထြန္းနဲ႔ ရဲေဘာ္မ်ား
ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ စြန္႔လႊတ္မႈကုိ
မလြမ္း ဘယ္သူေနပါ့မယ္
မလြမ္း ဘယ္သူေနပါ့မယ္ ..  ….. တဲ့။

၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လတုန္းက အစ္ကုိၾကီး ကုိသင္းခုိင္ေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာပါ။ 

န္ကုန္ျပန္ဖုိ႔အတြက္ ပ်ဥ္းမနားဘူတာဘက္ကုိ မသြားခင္မွာ ေဇာ္မ်ိဳးဟိန္းနဲ႔အတူ ဘုရားကုိးဆူကုိ ဝင္ဖူးခဲ့တယ္။ ညဥ့္ဦးယံ ကာလမွာ တဆူနဲ႔တဆူ တည္ထားဟန္ ပုံသဏၭာန္ခ်င္း မတူတဲ့ ေစတီေတာ္ ကုိးဆူဟာ ၾကည္ညိဳၾကည္ႏူးဖြယ္ သပၸာယ္လွပါတယ္။ ေရွးေဟာင္း သမုိင္းဝင္ တန္ခုိးၾကီး ဘုရားျဖစ္ပါတယ္။ ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီေတာ္ေတြလုိ႔လည္း သိရပါတယ္။  

ကဗ်ာဆရာ အစ္ကုိၾကီး ကုိသင္းခုိင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးအေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၾကတုန္းက ထပ္တူထပ္မွ် ေမွ်ာ္လင့္ေနမိၾကတာကေတာ့  …

“ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေတြကုိ ဘယ္လုိမွ .. ဘယ္ေသာအခါမွ .. ျမန္မာျပည္သူလူထုေတြ ေရွ႕ဆက္မခံစား ၾကရပါေစနဲ႔ေတာ့ ”  ဆုိတဲ့ၾကီးမားလွတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပါပဲ။ ဆုေတာင္းေတြသာ ျပည့္ခြင့္ရခဲ့မယ္ဆုိပါရင္ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး အမွန္တကယ္ အျမန္ရေစခ်င္မိၾကပါတယ္။ 

မႏၱေလးဘက္ဆီက ဆင္းလာတဲ့ အျမန္ရထားဟာ ည ( ၉ ) နာရီတိတိမွာ ပ်ဥ္းမနားဘူတာကုိ ဝင္လာခဲ့ျပီ။

အလယ္႐ိုုးမရယ္
ကဗ်ာဆရာရယ္
မလြမ္းဘယ္သူေနပါ့မယ္ .. ။

ေဆာင္းဝင္းလတ္
ဒီဇင္ဘာ၊ ၂ဝ၁၇။